ضرورت شناسنامه‌دار کردن چاه‌های آب

     باتوجه به کاهش شدید منابع آبهای زیرزمینی کشور، پیشنهاد می‌گردد وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت نیرو (ترجیحاً با مدیریت وزارت نیرو) سامانه‌ای را جهت ثبت مشخصات تمامی چاه‌های آب موجود در کشور طراحی و طی یک فراخوان گسترده و عمومی و با کمک رسانه ملی و سایر رسانه‌ها، از همه بهره‌برداران بخواهند که برای ثبت مشخصات چاه آب خود به این سامانه مراجعه نمایند.

     البته باید اعلام گردد، عدم اقدام بهره برداران برای ثبت مشخصات چاه‌های آب به معنای غیرمجاز بودن آن تلقی شده و دستگاههای ذیربط موظف به مسدود نمودن آن خواهند بود.

     همچنین فرمانداریها، بخشداری‌ها، دهداری‌ها و شوراهای اسلامی شهروروستا نیز باید موظف به نظارت بر حسن اجرای این قانون و اطلاع‌رسانی تخلفات احتمالی در این زمینه شوند.

     مسئولین محترم نباید فراموش کنند که با توجه به گستردگی جغرافیایی کشور، علاوه بر تمرکز در استفاده بهینه از توان دستگاههای ذیربط (وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست) استفاده از ظرفیت فرمانداریها، بخشداری‌ها، دهداری‌ها و شوراهای اسلامی شهروروستا نیز حائز اهمیت فراوان است و چنانچه این نکته (تعیین نقش و وظیفه برای آنها) مورد توجه قرار نگیرد، نمی‌توان به اطلاعات دقیقی دست پیدا کرد.

ارادتمند

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۶/۹/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *