خطر این گروه کمتر از سایر گروه‌ها نیست!

     امروزه هرگاه از دشمنان داخلی کشور نام برده می‌شود، بلافاصله ذهن‌ها به سمت آشوبگران و اغتشاشگران و سایر ضدانقلاب و مزدوران داخلی دشمنان این سرزمین معطوف می‌گردد.

     اما به نظر می‌رسد گروه و یا گروه‌های دیگری نیز وجود دارند که چه بسا تأثیر کارشان خسارتبارتر از سایر عناصر و گروه‌های مورداشاره باشد و لذا می‌توان مدعی شد که این گروه‌ها خطرناک‌تر از سایر گروه‌ها می‌باشند.

     چرا که نتیجه کار اینها است که بهانه برای آشوب و اغتشاش توسط دیگران و حتی دخالت از سوی بیگانگان و در نهایت، تضعیف نظام اسلامی را فراهم می‌سازد.

     حتما می‌پرسید منظور چیست و کدام گروه‌ها یا کدام گروه خاص است که نتیجه کارشان تا این حد زیانبار و ویرانگر است.

     در پاسخ باید گفت؛ کسانی که به هر شکل ممکن زمینه نارضایتی مردم و ایجاد آشوب و اغتشاش را فراهم می‌کنند، در این ردیف قرار می‌گیرند، اما کسانی که باعث می‌شوند، تا شرایط اقتصادی کشور سخت و مردم از نظر معیشتی در تنگنا قرار بگیرند، در رأس این گروه مخرب قرار دارند.

     بله منظور گرانفروشان و کسانی هستند که امنیت روانی جامعه و رفاه و آسایش هموطنانشان برای آنها پشیزی اهمیت ندارد و به هر بهانه‌ای و معمولاً بی‌هیچ دلیل منطقی و موجهی و عمدتاً در همراهی با دشمنان این مرزوبوم می‌کوشند تا با افزایش قیمت کالا و خدمات خود یا از طریق احتکار و کم‌فروشی، جیب گشاد و شکم سیری ناپذیر خود را پر نمایند.

     البته گاهی برخی از افراد جامعه نیز با خرید بیش از نیاز واقعی کالا، مبادرت به احتکار خانگی می‌کنند که طبیعتاً از نظر افکار عمومی این افراد نیز دست کمی از گروه مورداشاره ندارند.

     همچنین قطعاً رانتخوران، رشوه بگیران، کسانی که اهل پارتی‌بازی و سایر مفاسد اداری و حتی اجتماعی هستند را نیز باید در زمره دشمنان نظام اسلامی دانست، اما با توجه به تحریم‌ها و شرایط پیچیده وضعیت اقتصادی کشور، در این وجیزه هدف بیان ضرورت و اولویت به برخورد جدی با این گروه ویرانگر یعنی گرافروشان است.

     گروهی که در واقع نتیجه کار آنهاست که تلاش مسئولین را به حاشیه رانده و مشکلات را تشدید نموده و سبب شده تا اصل و اساس نظام اسلامی در معرض تهدید و خطر قرار گیرد.

     بدیهی است که ریشه اصلی این مشکل را نباید فقط در بین برخی از کسبه‌ای که گاهی خدا را فراموش می‌کنند و با طمع ورزی مبادرت به گران‌فروشی می‌کنند جستجو نمود، بلکه باید به سراغ دستهای پس‌پرده و پنهانی رفت که رأساً یا در همراهی با دشمنان این کشور مبادرت به انجام این کار ناجوانمردانه می‌نمایند.

     برخی از دلالهای حقیقی و حقوقی (شرکت های توزیع کننده) که به مفت‌خوری عادت نموده و به شکل غیرقانونی و نامشروع و با واسطه‌گری کاذب به گرانی‌ها دامن می‌زنند و نیز برخی از تولیدکنندگان زیاده‌خواه و حرامخوار و سایر افراد و عناصری که به شکل پنهان و آشکار از داخل یا خارج از کشور در حال هدایت آنها هستند، از مصادیق بارز اخلالگران این گروه به شمار می‌روند.

     درست به همین دلیل است که باید شناسایی و دستگیری آنها با فوریت در دستور کار دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی قرار گیرد و قوه قضائی نیز با این افراد که با کارشان علناً و عملاً به دشمنی آشکار با اسلام و نظام اسلامی پرداخته‌اند، با اشد مجازات برخورد نماید تا به درس عبرتی برای دیگران تبدیل شوند، بدیهی است که این اقدام نقش اساسی در احیاء و تقویت اعتماد عمومی خواهد داشت.

     بی شک دستگاه‌های مقتدر اطلاعاتی و امنینی کشور که قادرند دشمنان ملت را از خارج کشور به داخل کشور منتقل و آنها را به دست عدالت بسپارند، به راحتی و با برنامه‌ریزی و اقدام حساب شده می‌توانند عوامل مذکور در این زنجیره (از تولید تا توزیع و مصرف) را نیز شناسایی و معرفی نمایند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۵/۱۱/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *