نامه پیگیری پیشنهادات از ریاست جمهوری (پیگیری پنجم)

بسمه تعالی

رئیس محترم دفتر ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری :

     با سلام و احترام و با تشکر مجدد از عنایت و اقدامات قابل تقدیر مسئولین محترم دفتر ریاست جمهوری، بخاطر ارسال و پیگیری پیشنهادات تـقدیمی به وزارتخانه ها و سایر سازمانهای وابسته، پیرو مکاتبات متعدد قبلی، فهرست اهم طرحها و پیشنهاداتی که تاکنون طی مکاتبات مختلف و عمدتا از طریق پست سفارشی و بعضا در چند نوبت ارسال شده است مجددا تقدیم می گردد، لذا خواهشمند است دستور فرمایید، به منظور اطمینان از رسیدن مکاتبات مورد اشاره به نهاد ریاست جمهوری، حداقل نسبت به اعلام وصول نامه ها اقدام فرمایند.


در پایان، ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای کلیه مسئولین خدمتگذار به نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین تشکر از دستگاههایی که با برگزاری جلسات کارشناسی و پیگیریهای مستمر، خود را همچنان ملزم به پاسخگویی دانسته و یا موارد را بطور جدی در دستور کـار خود قرار داده اند، درخواست می شود با توجه به فقدان انگیزه کافی در برخی از مدیران سطوح اجرایی برای اقدام عملی در اینگونه موارد، در صورت صلاحدید ترتیبی اتخاذ فرمایید، تا نتایج اقدامات صورت گرفته (بویژه در مورد نامه اول که اکثر وزارتخانه ها را شامل می شده است)، از طریق آن دفتر محترم، مجددا از دستگاههای تابعه پیگیری شود.
لازم به یادآوریست که اینجانب تابحال تنها در مورد وصول و ارجاع یکی از مکاتبات (اولین نامه که حاوی دهها پیشنهاد بود) به دستگاههای دولتی (از طریق برخی از دستگاهها که درخواست جلسه نمودند) اطلاع یافته ام و از وصول یا نتیجه سایر مکاتبات، اطلاع چندانی ندارم.
مستدعیست چنانچه پیشنهادات ارسالی قابل بهره برداری تشخیص داده شده، نتایج را اعلام تا نسبت به ارسال سایر موارد نیز اقدام گردد.

با نهایت تقدیر و تشکر
احمد رضا هدایتی – کارشناس ارشد مدیریت
۱۷/۶/۱۳۸۹

======================================================================================
نشانی الکترونیکی : ARH110 @ yahoo.com – تلفن تماس …………………………………

فهرست اهم مکاتبات ارسالی
الف- تاریخ برخی مکاتبات پیگیری:
۱- پیگیری نتایج نامه شماره ۱۵۵۶۹۱ تاریخ ۱۲/۱۰/۸۸ معاون محترم امور سیاسی دفتر، به کلیه دستگاههای دولتی که حداقل ۵ بار به اشکال مختلف برای نهاد ریاست جمهوری و دستگاههای ذیربط ارسال شده و در نهایت توسط معاون محترم امور سیاسی برای پیگیری و اقدام به کلیه دستگاهها ارجاع داده شده است.
۲- نامه پیگیری مکاتبات ارسالی به تاریخ ۳۰/۱۱/۸۸
۳- نامه پیگیری مجدد مکاتبات ارسالی به تاریخ ۳۰/۳/۸۹
۴- نامه پیگیری مجدد مکاتبات ارسالی به تاریخ ۳۰/۵/۸۹

ب- تاریخ مکاتبه برخی پیشنهادات ارسالی:
۱- حدود ۳۰ صفحه مجموعه پیشنهادات گوناگون برای وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی که از سال ۱۳۸۶ تابحال طی چند مرحله و به اشکال مختلف به ریاست جمهوری و در نهایت بطور مستقیم برای وزارتخانه های ذیربط ارسال و تنها نامه ای است که بنده از ارجاع آن اطلاع دارم.
۲- پیشنهاد در مورد ضرورت مردمی کردن فرآیند ضابطه گذاری و تنظیم قوانین و مقررات بویژه در زمینه واردات به تاریخ ۶/۱۱/۸۸ .
۳- پیشنهاد در مورد لزوم تقویت و توسعه فوری سیستم نظارت و بازرسی در بخشهای مختلف نظام اداری کشور به تاریخ ۳۰/۱۱/۸۸ .
۴- پیشنهاد در مورد ضرورت همه جانبه نگری در تهیه نقشه جامع علمی کشور به تاریخ ۱۵/۱/۸۹ (این نامه چند سال قبل هم طی چند مرحله همراه با پیشنهادات و پیوستهای تکمیلی برای بنیاد ارسال شده است).
۵- پیشنهاد در مورد طرح جایگزینی و ضرورت توسعه زیر ساختهای کشاورزی به تاریخ ۸/۳/۸۹ (این نامه هم قبلا دو بار برای وزارت کشاورزی ارسال شده است).
۶- پیشنهاد در مورد طرح انتقال آب از نقاط پر آب به نقاط خشک به تاریخ ۱۰/۴/۸۹ (این نامه هم قبلا برای وزارت نیرو ارسال شده است).
۷- پیشنهاد در مورد طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به تاریخ اسفند ماه ۱۳۸۸ ( این نامه قبلا هم برای معاون محترم حقوقی ریاست جمهوری ارسال شده است).
۸- پیشنهاد در مورد اعلام نظر در زمینه سفرهای استانی به تاریخ ۲۰/۴/۸۸ .
۹- پیشنهاد در مورد ایجاد شبکه تلویزیونی تحت عنوان شبکه کشاورزی یا شبکه روستا برای توسعه کشاورزی به تاریخ ۱۵/۷/۸۶ (ارسالی به صدا و سیما).
۱۰- پیشنهاد در مورد تقویت و توسعه برنامه های صدا و سیما در بخشها و موضوعات مختلف به تاریخ ۱۵/۷/۸۶ (این نامه طی چند مرحله برای صدا و سیما ارسال شده است).
۱۱- پیشنهاد در مورد تمرکز در سیاستگذاریهای مربوط به حوزه محرومیت زدایی طی دو مرحله در سالهای ۸۷ و ۸۸ برای کمیته امداد ارسال شده است .
۱۲- پیشنهاد در مورد ساماندهی بازنشستگی و توانمند سازی بازنشستگان به تاریخ ۲۸/۱/۸۵ (تکمیلی آن طی چند مرحله مجددا به سازمان ارسال شد).
۱۳- پیشنهاد در مورد پیامدهای حضور غیر ضروری بانوان در جامعه به تاریخ ۲۷/۹/۸۶ (قبلا برای مشاور محترم ریاست جمهوری ارسال شد).
۱۴- پیشنهاد در مورد موضوع اشعار حماسی، برانگیزاننده و ترغیب کننده به تاریخ ۳۰/۲/۸۷ (برای ارشاد هم ارسال شد).
۱۵- پیشنهاد در مورد طرح ساماندهی کارگران روز مزد ساختمانی به تاریخ ۱۵/۱۲/۸۸ (به شهرداری ارسال شده است).
۱۶- پیشنهاد در مورد تقویت و توسعه ساختار فرهنگی کشور به تاریخ ۱۵ یا ۲۰/ ۵/۸۷ (طی چند مرحله به وزارت ارشاد ارسال شده است).
۱۷- پیشنهاد در مورد توسعه ظرفیتها و بهبود گردشگری و میراث فرهنگی به تاریخ ۵/۹/۸۷ .
۱۸- و چند نامه و پیشنهاد دیگر از جمله پیشنهاد در مورد قانون کار، هویت فراموش شده در معماری ایران، شناسنامه فنی برای ساختمانها و … .
توضیح:
۱- مکاتبات مربوط به بندهای ۹ تا ۱۷ که فبلا به طرق مختلف و در سنوات متفاوت، بصورت مکاتبه ای برای دستگاههای ذیربط ارسال شده بود، طی نامه تاریخ ۱۵/۳/۸۹ بطور یکجا به آن دفتر محترم ارسال گردیده است.
۲- برخی پیشنهادات قبلا از طریق چاپ مقاله در نشریات، ارسال ایمیل و یا تماس تلفنی و حضوری در اختیار دستگاههای ذیربط قرار گرفته و بعدا نیز مقالات مذکور همراه نامه ها ارسال شده است.

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *