پیشنهادات مربوط به حوزه وزارت نیرو

بسمه تعالی

گزیده متن نامه ارسالی به دستگاه‌های مختلف دولتی در قوه سه‌گانه

وزیر محترم وزارت نیرو:

     با سلام و احترام و آرزوی توفیق روز افزون برای تمامی خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بویژه جنابعالی، همانگونه که مستحضرید کشور ایران در ابعاد مختلف ثروتمندترین کشور بالقوه جهان به‌شمار می‌رود و اکتشافات، اختراعات متعدد و متنوع و خدمات فراوان علمی دانشمندان ایران باستان به جهان و نیز دستاوردهای و پیشرفت‌های عظیم و شگرف علمی در دوران انقلاب اسلامی نیز ثابت کرده که کشور ما از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای سرعت بخشیدن مضاعف به مسیر رشد و تعالی همه‌جانبه در بخش‌های مختلف برخوردار است.

در این راستا بدیهی است؛ چنانچه مرجعیت علمی و عملی ایران در سطح جهان هدف و مبنای کار قرار گیرد و شرایط لازم برای استفاده بهینه و اصولی از همه ظرفیت‌های مورد اشاره فراهم گردد، امکان سرعت بخشیدن به این حرکت پرشتاب بیش از پیش فراهم خواهد شد.

به همین منظور علاوه بر پیشنهادات مشترک و عمومی که برای رئیس جمهور محترم و همه دستگاه‌های دولتی ارسال شده است، موارد ذیل نیز به عنوان پیشنهادات اختصاصی برای آن دستگاه محترم تقدیم می‌شود، لذا ضمن اعلام آمادگی برای توضیح حضوری، خواهشمند است دستور فرمایید، موضوعات ارسالی مورد بررسی قرار گرفته و حتی‌المقدور اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات صورت گرفته آگاه نمایند.

توضیح: برای ملاحضه نامه و پیشنهادات مشترک و عمومی، می‌توانید، به متن نامه ارسالی برای رئیس جمهور محترم و یا نامه پیشنهادات مشترک و عمومی که به شکل مستقل در بخش پیشنهادات همین سایت ارائه شده مراجعه بفرمایید.

با نهایت تقدیر و تشکر

احمد رضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 پیشنهادات موردنظر:

 طرح موضوع احداث آبراهه یا کانال آبی از دریاچه مازندران به خلیج فارس و دریای عمان در رسانه ها، بهمنظور خنثی نمودن طرح ……………………….، با توجه به پیامدهای منفی وآثار جانبی این طرح بر موقعیت استراتژیک تنگه هرمز.

  • انتقال آب دریای خزر یا رودخانه‌های اطراف به دریاچه ارومیه، از طریق لوله با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی، با هدف کمک به توسعه کشاورزی و حفظ اکوسیستم منطقه .
  • انتقال آب خلیج فارس از طریق لوله به دریاچه هامون، با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی، با هدف کمک به توسعه کشاورزی، پرورش ماهی، رشد اقتصادی و حفظ اکوسیستم منطقه .
  • آبرسانی از خلیج فارس، دریاچه خزر و سایر حوزه های آبی کشور به مناطق خشک و کم آب برای تقویت منابع آبهای زیر زمینی و کمک به بهبود شرایط زیست محیطی .
  • احیاء‌ قنوات و ایجاد سازمان نگهداری قنوات با همکاری وزارت کشاورزی و در جهت کمک به تامین آب کشاورزی و حفظ این روش سنتی ارزشمند .
  • طراحی و پیاده سازی نظام پیشنهادات، انتقادات، پاسخگویی و شبکه عیون اداری در تمامی بخشهای و سطوح وزارتخانه، بمنظور جمع آوری شکایات و بررسی و استفاده از نظرات مردمی در مورد خدمات وزارتخانه و کمک به ارزیابی مراکز مذکور، بطور سلسه مراتبی و هدفمند همراه با تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در طرح .
  • طراحی و پیاده سازی نظام پیشنهادات درون سازمانی و در صورت لزوم برون سازمانی در تمام مراکز وابسته برای جمع آوری و خرید و استفاده از پیشنهادات ، طرحها ، ایده ها و ابتکارات مردمی و سازمانی در زمینه ماموریتهای مربوطه بویژه صرفه جویی در مصرف انرژی .
  • تقویت و توسعه سیستم بسیار مهم کنترل ، نظارت و بازرسی در تمام بخشها و سازمانهای تابعه وزارتخانه با پیش بینی سازو کار لازم برای نظارت مستمر، اصولی و هدفمند بر عملکرد زیر مجموعه، با پیش بینی نظارت عالی بر کار دستگاههای نظارت کننده، با توجه به توصیه های مؤکد اسلامی و اثر بخشی و اهمیت فوق العاده موضوع، بمنظور جلوگیری از سوئ استفاده های اداری، رعایت مقررات و بویژه دریافت رشوه در قبال خدمات به متقاضیان .
  • تقویت و توسعه نظام مطالعاتی و تلاش برای شناخت نقاط ضعف و قوت طرحها و برنامه ها و بررسی آثار و تبعات دراز مدت و کوتاه مدت ناشی از اجرای آنها .
  • ایجاد سازو کار لازم برای همکاری نزدیکتر نخبگان، مخترعین و مبتکرین ذیربط، برای عملیاتی نمودن طرحها و ایده های مرتبط با وزارت نیرو .
  • ایجاد شرایط لازم بــرای راه انـــدازی و تقویت و توسعه مراکز مطالعاتی، تحقیقاتی و مشاوره ای خصوصی برای واگذاری و تامین بخشی از نیازهای وزارتخانه از طریق استفاده از ظرفیتهای موجود در این بخش و فراگیر نمودن فرهنگ توجه و استفاده از نظرات کارشناسان و تاکید بر بهره گیری از نتایج و یافته های علمی، تحقیقاتی و تجربی در تمام امور اجرایی .
  • تنظیم استراتژیهای دراز مدت ( چشم انداز، راهبردها، تاکتیکها و … ) در هر بخش از فعالیتهای وزارتخانه و برای هر سطح از زیرمجموعه وزارتخانه در سطح کشور، استانها، شهرستانها .
  • پاسخگویی سریع و بموقع و اطلاع رسانی شفاف و روشن به شایعات مختلف کـــــــه بعنوان ام الامراض اجتماعی، هرازگاه ریشه های اعتقادی و حکومتی نظام انقلابی و انسجام اسلامی جامعه را مورد هدف قرار می دهد و پاسخگویی بموقع، صریح، شفاف و قانع کننده به شکایات و سوالات مردمی در این زمینه .
  • ایجاد یک سایت اینترنتی یکپارچه تحت عنوان « نیرو » و متشکل از تمام بخشهای زیر مجموعه وزارتخانه ها و سازمانهای وابسته و حاوی تمام اطلاعات عمومی و اختصاصی فاقد طبقه بندی مورد نیاز عموم جامعه، برای تعامل دو جانبه با مردم .
  • نظارت، نظارت، کنترل، بازرسی و در نهایت اعمال دقیق و بدون اغماض قانون در برخورد با متخلفین در تمام سطوح و مسئولیتها، بعنوان مهمترین نیاز جامعه و خواسته مردم .
  • پیگیری ایجاد رشته مهندسی قنات با استفاده از ابزار نوین، برای حفظ و تعمیم و حتی جایگزینی این دانش بومی و کم عارضه به جای سد سازی که ضمن آثار مثبت، پیامدهای منفی زیست محیطی نیز به همراه دارد .

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. بهزاد رزاقپور گفت:

    نمی دانم شرک توزیع برق منطقه ای آ.ش عجب شیر را با جمعیت کم مدیریت توزیع برق بخشیده ولیکن آذر شهر را باجمعیت خیلی بیشتر از عجب شیر رامحبت ننموده است.

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای رزاقپور سلام، بنده هیچ‌گونه ارتباطی با وزارت نیرو ندارم و خودم نیزپیشنهاد دهندگان هستم، با این حال مطلب شما جهت آگاهی مسئولین ذیربط، روی سایت قرار گرفت.موفق باشید

  2. بهزاد رزاقپور گفت:

    ساعت رایانه شما کارمیکند؟(۷:۵۷ ب/ظ)رانشان داد.در حالیکه اینجانب در ساعت ۲۳:۱۵پیشنهادارسال نمودم.

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای رزاقپور سلام، بنده هیچ‌گونه ارتباطی با وزارت نیرو ندارم و خودم نیزپیشنهاد دهندگان هستم، با این حال مطلب شما جهت آگاهی مسئولین ذیربط، روی سایت قرار گرفت.موفق باشید

  3. بهزاد رزاقپور گفت:

    نمی دانم شرک توزیع برق منطقه ای آ.ش عجب شیر را با جمعیت کم مدیریت توزیع برق بخشیده ولیکن آذر شهر را باجمعیت خیلی بیشتر از عجب شیر رامحبت ننموده است.

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای رزاقپور سلام، بنده هیچ‌گونه ارتباطی با وزارت نیرو ندارم و خودم نیزپیشنهاد دهندگان هستم، با این حال مطلب شما جهت آگاهی مسئولین ذیربط، روی سایت قرار گرفت.موفق باشید

  4. بهزاد رزاقپور گفت:

    مسولین محترم توجه دارندکه:نمی دانم شرک توزیع برق منطقه ای آ.ش عجب شیر را با جمعیت کم مدیریت توزیع برق بخشیده ولیکن آذر شهر را باجمعیت خیلی بیشتر از عجب شیر رامحبت ننموده است.

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای رزاقپور سلام، بنده هیچ‌گونه ارتباطی با وزارت نیرو ندارم و خودم نیزپیشنهاد دهندگان هستم، با این حال مطلب شما جهت آگاهی مسئولین ذیربط، روی سایت قرار گرفت.موفق باشید

  5. زارع گفت:

    با سلام الان ویروس کرونا تنها راه ساده شست وشو با اب وصابون اگر لطف کنید به اداره اب شیراز منطه۴ بگید اینقدفشار اب رو کم نکن خیلی افت فشارهست تماس،هم میگیری هیچ فایده نداره. به اداره اب بگین حداقل این کار بکنن اب روکم نکنن

  6. آبفاکهگیلویه گفت:

    سلام طرح ادغام آبفاروستایی و شهری بنظرمیادیک طرح غلط وبه زیان روستائیاناست و پایمال شدن حقوق پرسنل آبفاشهری مخصوصاکهگیلویه وبویراحمدکه دوسال است ما حقوقمان برابرباحقوق سال ۹۴ شده و هیچ کس پاسخگو نیست بقولاحکومت اسلامیست به هرکس ازمسولین استانی مراجعه کردیم فایده نداشت و هیچ مدیریتی بعدازمهندس لدنی نژادتوآبفااستان وجودنداردمگه قطع الرجال است یکی بدادمابرسدقرارنیست یک نفرمعامله کروبی تدبیر۲۰سال مدیرباشدفقط ستادراببیندوشهرستانهای همجوارخوزستان حقوق و مزایای حداقل دریافت کنن و تایم کاریشون مثل یاسوج باشه تو گرمای ۵۰درجه که همکاران یاسوجی ماحاضرنیستندیکروزبیایندتوشهرماماموریت و مدیرعامل به فکرمعیشت پرسنل نیست فقط بفکرخودش و مستحکم بودن پستش فقط وفقط همی

  7. سعید دهقان گفت:

    با سلام و احترام. بنده پیشنهادی دارم که به سهولت میتوان ماینرهای غیر مجاز کل کشور را پیدا کرد و با تعطیلی اونا مشکل برق کشور رو بطور کامل حل نمود. ضمنا با این روش تمام کسانی که برای منظورهای دیگر هم برق دزدی کردند و میکنند، براحتی شناسایی میشوند. خواستند، تماس بگیرند بهشون بگم. ۰۹۱۵۱۵۰۸۶۷۰

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای دهقان سلام؛
      پیشنهاد شما برای رویت مسئولین محترم، روی سایت قرار گرفت.
      موفق باشید
      یاعلی

  8. آرش گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشی هر چه زودتر به بارور سازی اقدام کنید تا دیر نشده برای برون رفت از آلودگی شهرها و آب آبادانی میاره فواید آن بیشتر از خطرات آن مانند سیل میباشد با تشکر

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای میری سلام؛
      مطلب شما جهت رویت مسئولین محترم، روی سایت قرار گرفت.
      پاینده باشید
      یا علی

  9. محمود رنجبر گفت:

    با عرض سلام و تشکر از زحمات کلیه مدیران و‌پرسنل شرکت آبفا شکایت بنده در اصل یک عرض عمومی در جهت عدالت محوری میباشد با توجه به اینکه مصرف آب هر انشعاب بستگی به تعداد افراد ساکن در یک واحد میباشد و به ازای هر نفر دوش گرفتن تا شستن ظرف و لباس بیشتر میشود ولی بهای آب به صورت واحدی محاسبه میشود که این امر باعث میشود واحدی که دونفر ساکن دارند با وجود اصراف در مصرف شامل بخشودگی و مشوقها میشوند ولی واحدی که چهار نفر به بالا ساکن دارد با وجود صرفه حویی در مصرف جریمه میشوند و این اصلن عادلانه نیست و خواهشمندیم مبنای مصرف هر مشترک را از حالت واحدی به تعداد افراد ساکن تغییر دهید که با وجود امکانات او دولت الکترونیک این موضوع کار سختی نیست و قطعا روی مصرف هم تاثیرگذار بوده و عدالت نیز اجرا میشود چرا با وجود طرح های حمایت از افزایش جمعیت باید یک خانواده پرجمعیت همان اندازه اجازه مصرف اب داشته باشد که یک خانواده تک یا دونفره

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب رنجبر سلام؛
      پیام شما جهت اطلاع مسذولین محترم روی سایت قرار گرفت.
      البته گاهی افراد یک خانواده دو و حتی یک نفر است، اما به خاطر بیماری وسواس بیش از یک خانه ۵ نفره آب مصرف می کند.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *