پیشنهادات مربوط به حوزه فعالیتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بسمه تعالی

گزیده متن نامه ارسالی به دستگاه‌های مختلف دولتی در قوه سه‌گانه

وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشلد اسلامی:

     با سلام و احترام و آرزوی توفیق روز افزون برای تمامی خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بویژه جنابعالی، همانگونه که مستحضرید کشور ایران در ابعاد مختلف ثروتمندترین کشور بالقوه جهان به‌شمار می‌رود و اکتشافات، اختراعات متعدد و متنوع و خدمات فراوان علمی دانشمندان ایران باستان به جهان و نیز دستاوردهای و پیشرفت‌های عظیم و شگرف علمی در دوران انقلاب اسلامی نیز ثابت کرده که کشور ما از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای سرعت بخشیدن مضاعف به مسیر رشد و تعالی همه‌جانبه در بخش‌های مختلف برخوردار است.

در این راستا بدیهی است؛ چنانچه مرجعیت علمی و عملی ایران در سطح جهان هدف و مبنای کار قرار گیرد و شرایط لازم برای استفاده بهینه و اصولی از همه ظرفیت‌های مورد اشاره فراهم گردد، امکان سرعت بخشیدن به این حرکت پرشتاب بیش از پیش فراهم خواهد شد.

به همین منظور علاوه بر پیشنهادات مشترک و عمومی که برای رئیس جمهور محترم و همه دستگاه‌های دولتی ارسال شده است، موارد ذیل نیز به عنوان پیشنهادات اختصاصی برای آن دستگاه محترم تقدیم می‌شود، لذا ضمن اعلام آمادگی برای توضیح حضوری، خواهشمند است دستور فرمایید، موضوعات ارسالی مورد بررسی قرار گرفته و حتی‌المقدور اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات صورت گرفته آگاه نمایند.

توضیح: برای ملاحضه نامه و پیشنهادات مشترک و عمومی، می‌توانید، به متن نامه ارسالی برای رئیس جمهور محترم و یا نامه پیشنهادات مشترک و عمومی که به شکل مستقل در بخش پیشنهادات همین سایت ارائه شده مراجعه بفرمایید.

با نهایت تقدیر و تشکر

احمد رضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

اواخر سال ۱۳۸۶

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

پیشنهادات موردنظر:

  • پیگیری و کمک به تاسیس دانشگاه تبلیغات با گرایشهای مختلف .
  • تهیه طرح ادغام یا ساماندهی و تمرکز سیاستگذاری، تصمیم گیری و مدیریت بر امور فرهنگی و تبلیغاتی کشور، شامل: وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری، دانشگاه تبلیغات و سایر سازمانها و مراکز فرهنگی بخش دولتی یا خصوصی.
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی برای تقویت و توسعه مراکز و برنامه های فرهنگی برون مرزی مانند: حمایت مادی و معنوی از مسلمانان خارجی، برگزاری و افزایش جشنواره ها، سمینارها، نمایشگاههای فرهنگی وتبلیغاتی برون مرزی و بین المللی، چاپ و انتشار کتب اسلامی و فرهنگی به زبانهای مختلف، اعزام مبلغ، ایجاد مجتمعهای فرهنگی در سایر کشورها، افزایش تعداد رایزنهای فرهنگی، دعوت از سازمانها و افراد خارجی وموثر در انتقال فرهنگ و ارزشهای اسلامی به خارج از کشور، ساخت و نمایش فیلم، تقویت برنامه های ماهواره ای و سایر اقدامات مشابه با همکاری وزارت امور خارجه و صدا و سیما .
  • تنظیم مقررات و ساماندهی به تصاویر، متون وطرحهای مورد استفاده در صنایع مختلف، بویژه صنایع بسته بندی، تولید پوشاک و اسباب بازی، با همکاری وزارت صنایع و ازطریق فراخوان هنرمندان و توجیه آنان با کمک کارشناسان و متخصصین مجرب و متعهد دینی، سیاسی، جامعه شناسی و روانشناسی برای ارائه طرحهای جدید وجذاب با استفاده از شعائر، مفاخرو اسطورهای ملی، مذهبی، ورزشی و هنری متناسب با سلایق مختلف و شئونات جامعه اسلامی .
  • فراخوانی و برگزاری انواع برنامه های فرهنگی، آموزشی و توجیهی، برای افراد و نهادهای اجتماعی موثر در مسائل فرهنگی کشور، در صنوف و اقشار مختلف جامعه اعم از دولتی یا خصوصی، توسط ارشاد استانها و شهرستانها .
  • سیاستگذاری، خط دهی و حمایت از وبلاگ نویسان برای انتقال فرهنگ و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و جاذبه های علمی معنوی، اجتماعی و حتی طبیعی ایران از طریق برگزاری مسابقات، همایشها وسایر اقدامات مشابه .
  • ایجاد سایتهای اینترنتی عمومی برای معرفی تصویری و غیر تصویری ایران و اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی به جهانیان در ابعاد مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و در موضوعات مختلف مانند: نقش زنان در جامعه، زندگی شهری و روستایی، جایگاه تکنولوژی، جاذبه های مختلف، ایران از دریچه دوربین و… با کمک مردم .
  • چاپ کتاب و تهیه فیلم ویژه جهانگردان خارجی برای معرفی اجمالی ایران و اسلام و جاذبه های آن در بخشهای مختلف، متناسب با شرایط مخاطبین و ترجیحا با استفاده از تصاویر جذاب بصری و هدیه به جهانگردان و میهمانان خارجی در مبادی خروجی یا ورودی کشور .
  • ساماندهی وضعیت تولید نرم افزارهای رایانه ای چند رسانه ای و بازیهای کامپیوتری و تشدید قوانین و نظارتها برای جلوگیری از کپی رایت غیر قانونی .
  • برگزاری نشستهای فرهنگی و هنری بمنظور طراحی روشها و تهیه برنامه های شاد، مفرح، مشروع ومنطقی، برای جایگزینی بجای برنامه های غیر قانونی، نامشروع و مطرود مورد استفاده در مجالس شادی و فرهنگ سازی نوین در این زمینه از طریق ساخت فیلمهای مختلف و یا سایر روشهای قابل اجرا وفراگیر(برنامه های جایگزین و جدید بجای نبایدها و محدودیتها).
  • اتخاذ و اجرای سیاستهای فعال و تهاجمی کارشناسانه و کوتاه مدت و دراز مدت، بجای سیاستهای منفعل و تدافعی، در برابر تهاجم فرهنگی و عملیات روانی بیگانگان .
  • تسریع در خصوصی سازی و ایجاد و استفاده بیشتر از ظرفیتهای بخش خصوصی برای اجرای پروژه های فرهنگی و بویژه تقویت و توسعه مراکز غیر دولتی در بخشهای مختلف، بویژه تحقیقات و مشاوره فرهنگی.
  • رتبه بندی تمام مراکز فرهنگی و آموزشی وابسته از طریق تقویت نظام بازرسی و نظارت و همچنین ایجاد سامانه نظر سنجی سالم و هدفمند از مردم و سایر افراد ذینفع یا ذیربط، در تمام مراکز مذکور، برای ارزیابی عملکرد زیر مجموعه و با استفاده از شیوه های مناسب و علمی، بمنظور اعمال کاهش یا افزایش مزایای بهره وری کارکنان هر مرکز، با لحاظ نتایج ارزیابی های سازمانی و نظرات مردمی در مورد عملکر و وضعیت مرکز مورد نظر که ممکن است متناسب با نمره مکتسبه، در مقاطعی منجر به افزایش و در زمانی دیگر منجر به کاهش مـزایای بهره وری و متقابلا مزایای حقوقی کارکنان شود.
  • ارائه گزارشهای مقایسه ای و تحلیلی جامع و قابل فهم برای عموم جامعه، از دستاوردهای انقلاب اسلامی در سنوات مختلف انقلاب اسلامی، نسبت به قبل از انقلاب و سایر کشورهای همسطح، از طریق برگزاری نمایشگاه، سایتهای اینترنتی، برنامه های تلویزیونی، مطبوعات و سایر ابزار.
  • تشدید قوانین و تقویت نهادهای محافظ میراث فرهنگی کشور در بخشهای مختلف.
  • مقابله مثبت با تولیدات فرهنگی غرب و انتقال فرهنگ و معرفی جهان اسلام از طریق اقدامات فرهنگی مثبت و مورد علاقه مردم دنیا، از جمله ساخت فیلمهایی مانند: فیلم مریم مقدس، فیلم حضرت یوسف و یا آنچه اخیرا آقای طالب زاده با تهیه فیلم مسیح انجام دادند . =
  • ترغیب شعرا به سرودن شعرهای حماسی و برانگیزاننده، برای احیا و تقویت شور و نشاط انقلابی و ترویج فرهنگ کار و تلاش و نوآوری در جامعه. =
  • ترغیب خوانندگان به استغاده از سرودهای حماسی و برانگیزاننده که شور انقلابی و رغبت و رقابت سازنده ایجاد و مردم را به همدلی ومشارکت در سازندگی کشور وتوسعه علمی و پیشرفت درزمینه های مختلف ترغیب و تشویق نماید. =

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *