پیشنهادات مربوط به حوزه فعالیتهای وزارت صنایع و معادن (وزارت جدید صنعت، معدن و تجارت)

بسمه تعالی

گزیده متن نامه ارسالی به دستگاه‌های مختلف دولتی در قوه سه‌گانه

وزیر محترم وزارت صنایع و معادن:

     با سلام و احترام و آرزوی توفیق روز افزون برای تمامی خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بویژه جنابعالی، همانگونه که مستحضرید کشور ایران در ابعاد مختلف ثروتمندترین کشور بالقوه جهان به‌شمار می‌رود و اکتشافات، اختراعات متعدد و متنوع و خدمات فراوان علمی دانشمندان ایران باستان به جهان و نیز دستاوردهای و پیشرفت‌های عظیم و شگرف علمی در دوران انقلاب اسلامی نیز ثابت کرده که کشور ما از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای سرعت بخشیدن مضاعف به مسیر رشد و تعالی همه‌جانبه در بخش‌های مختلف برخوردار است.

در این راستا بدیهی است؛ چنانچه مرجعیت علمی و عملی ایران در سطح جهان هدف و مبنای کار قرار گیرد و شرایط لازم برای استفاده بهینه و اصولی از همه ظرفیت‌های مورد اشاره فراهم گردد، امکان سرعت بخشیدن به این حرکت پرشتاب بیش از پیش فراهم خواهد شد.

به همین منظور علاوه بر پیشنهادات مشترک و عمومی که برای رئیس جمهور محترم و همه دستگاه‌های دولتی ارسال شده است، موارد ذیل نیز به عنوان پیشنهادات اختصاصی برای آن دستگاه محترم تقدیم می‌شود، لذا ضمن اعلام آمادگی برای توضیح حضوری، خواهشمند است دستور فرمایید، موضوعات ارسالی مورد بررسی قرار گرفته و حتی‌المقدور اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات صورت گرفته آگاه نمایند.

توضیح: برای ملاحضه نامه و پیشنهادات مشترک و عمومی و نیز مواردی در مقاطع مختلف به شکل اختصاصی ارسال شده می‌توانید، به متن نامه ارسالی برای رئیس جمهور محترم و یا نامه پیشنهادات مشترک و عمومی که به شکل مستقل در بخش پیشنهادات همین سایت ارائه شده مراجعه بفرمایید.

با نهایت تقدیر و تشکر

احمد رضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

اواخر سال ۱۳۸۶

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

پیشنهادات موردنظر:

  • جلوگیری از تحمیل شرایط کاملا یکجانبه و یکسویه توسط شرکتهای خودرو ساز که با سوء استفاده از نیاز مردم، نا مرغوبترین محصولات خودر را بدون نگرانی از پیگردهای قانونی کافی، به بازار تزریق می نمایند.
  • ضابطه گذاری و ساماندهی طرحهای و بویژه تصاویر و شعائر مورد استفاده در تولیدات مختلف، و تعیین نقش اصناف در ترویج فرهنگ بومی و به روز و همچنین مبارزه با تهاجم فرهنگی و ضرورت پیشدستی و پرچمداری برای انتقال فرهنگ ملی و اسلامی به دیگران بجای خودباختگی، با همکاری وزارت ارشاد و وزارت بازرگانی .
  • توجه جدی به ارزش افزوده کالا پس از فراوری مواد اولیه و تبدیل آن به محصولات جدید، بمنظور افزایش درآمدها و جلوگیری از خروج کالا با حجم زیاد و ارزش کم و واردات همان کالا با شکل جدید و قیمت گران.
  • توجه و تاکید به صنایع بسته بندی و سرمایه گذاری، توجیه و آموزش مردم و سرمایه گذاران در این زمینه و بیان آثار آن در افزایش صادرات و کسب درآمد بیشتر.
  • احداث یک کارخانه نمونه سازی ماشین آلات صنعتی در تابعیت وزارت آموزش عالی یا وزارت صنایع در راستای مکانیزه سازی بومی انواع خطوط تولید و خدمات .
  • توجه و تاکید ویژه در زمینه بهینه سازی صنعت طراحی از طرق مختلف مانند تقویت همکاری با مراکرز آموزش عالی، اختصاص تسهیلات و ایجاد و توسعه مراکز طراحی خصوصی، برگزاری مسابقه در زمینه طراحی شکلی محصولات و تولیدات صنعتی در موضوعات گوناگون مانند: انواع خودرو، لوازم خانگی، صنعتی، پزشکی و …. که در حال حاضر عمدتا بدون رعایت ظرافتهای چشم نواز و بازار پسند (مانند، حجم، شکل، رنگ و سایر مشخصات ظاهری کالا،) با اشکال و طرحهایی نازیبا، زمخت و غیر استاندارد و در عین حال بدون در نظر گرفتن نقش این عوامل در رقابتهای تجاری، تولید می شوند.
  • عملیاتی کردن و بهره برداری عملی از ابداعات، اختراعات و سایر یافته های علمی نخبگان و دانشمندان ایرانی در صنایع، بمنظور جلوگیری از غارت دانش و دستاوردهای علمی و تجربی فرزندان این مرز و بوم توسط بیگانگان که تحت عناوین مختلف مانند؛ چاپ مقالات در مجلات S.I یا بورسیه واستخدام، هم اکنون به یغما بردن علم را جایگزین چپاول منابع طبیعی کشور کرده اند.
  • با ظرفیت سازی برای افزایش تولید گسترش صنایع، دامنه واردات به‌خصوص واردات غیرضروری را بشدت محدود و تولید در تمام عرصه های ممکن را جایگزین نماییم.
  • با اتکاء به پیامدها مثبت جانبی تقویت تولید در دراز مدت و کوتاه مدت، پرداخت یارانه به تولید را توسعه داده و با حمایت از آنان زمینه شکوفایی کشور در ابعاد مختلف را فراهم نماییم.

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *