وقتی به کدخدا اعتماد می‌کنیم (مرتبط با برجام و مذاکرات هسته‌ای )

     با این‌که تمام اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولین محترم دولت جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات هسته‌ای در جهت حفظ امنیت و پیشگیری از بروز نزاع احتمالی جدید در منطقه صورت گرفته است، اما متأسفانه به‌نظر می‌رسد رژیم‌های استکباری باردیگر دچار توهم شده و حسن‌نیت مسئولین ایرانی در عرصه دیپلماتیک را تصمیم‌گیری از موضع ضعف و ناتوانی و نوعی عقب‌نشینی تلقی کرده‌اند و طیق روال جاری و فاسد موجود بین کشورهای مدعی قدرت و ثروت، همچنان بر کوس دشمنی می‌کوبند.

     در واقع شرایط جدید گویای آن است‌، با این‌که پرونده هسته‌ای ایران در محاکم خودساخته غرب و سازمان‌های بین‌المللی تحت سلطه آنها هنوز به‌طور کامل بسته نشده است، اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی(دامت برکاته) نیز بارها تذکر داده‌اند، با گذر زمان به تدریج شاهد طرح بهانه‌ها و ادعاهای نه‌چندان جدید، به‌عنوان جایگزین اتهام هسته‌ای از سوی غرب و به‌خصوص آمریکا هستیم.

اخبار چند روز اخیر در مورد اقدامات پی در پی ائتلاف کثیف غربی، عربی و عبری برای احیاء و نسبت دادن مجدد اتهامات قبلی و به تعبیر دیگر، نسخه‌های جدیدی که ائتلاف مذکور برای محکوم نمودن ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به‌خصوص عرصه سیاسی و اقتصادی پیچیده‌اند، نشان می‌دهد که وقتی به کدخدا اعتماد کنیم و باور نماییم که کدخدای مدعی نظام نوین جهانی می‌تواند جای خالق جهان را بگیرد، نباید انتظاری جز خیانت و ناجوانمردی از سوی آنها داشته باشیم.

تهدیدات و اظهارات گستاخاانه و مکرر دولتمردان غربی در مورد ایران پس از توافقنامه هسته‌ای و تصویب قطعنامه ضد ایرانی سازمان ملل مبنی بر اتهام مجدد نقض حقوق بشر به ایران که با حمایت قاطع غربی‌ها و برخی از کشورهای عربی همراه بوده و تصویب قطعنامه دیگر سازمان ملل علیه ایران در رابطه با آنچه که بنا بر پیشنهاد رژیم مفلوک و تازه به دوران رسیده آل سعود، دخالت در سوریه خوانده شده و نیز دخالت علنی غربی‌ها و خط و نشان کشیدن وقیحانه رسانه‌های آنها از جمله؛ بی . بی . سی در مورد انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در ایران، مؤید آن است که برای دشمنی نظام سلطه و سرمایه با ایران پایانی متصور نیست.

این در حالی است‌که طی مدت مذاکرات هسته‌ای در حدود دو سال گذشته، بسیاری از فعالیت‌های کشور از جمله؛ مهار تورم، حمایت جدی از تولید و روند رو به رشد و شتابنده پیشرفت‌های علمی، تا حدود زیادی تحت‌الشعاع این ماجرا قرار گرفت و پس از توافق نیز برخی از تعهدات توافقنامه هسته‌ای، داوطلبانه و پیشاپیش از سوی ایران در حال اجراست، لذا با ادامه رویکرد ضد ایرانی غربی‌ها به‌نظر می‌رسد، تلاش صادقانه و خالصانه دستگاه دیپلماسی کشور به نتیجه مطلوب و موردانتظار دست نخواهد یافت.

همه این موارد در شرایطی به‌وقوع پیوسته که بنا بر بیانات امام خامنه‌ای، توکل مضاعف به خدا و اعتماد بیش از پیش به مردم و اتکاء به منابع و نیروهای درونزای داخلی می‌توانست و هم‌اکنون نیز می‌تواند، با سهولت بیشتر و با تأثیر گذاری بهتر، مشکلات پیش‌رو در ابعاد گوناگون داخلی و خارجی را برطرف و پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها را تسریع و تضمین نماید، به عبارت دیگر اگر این فرصت دو ساله صرف تقویت و توسعه اقتدار ملی در عرصه‌های مختلف علمی و نظامی و تحقق کامل اقتصاد مقاومتی می‌شد، تسلیم نظام سلطه در برابر خواسته‌های به‌حق ایران دور از انتظار نبود و اینک شاهد گستاخی مجدد غربی‌ها نبودیم.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۹/۸/۹۴

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. منوچهر ر گفت:

    سلام
    سواد واقعی چشمان انسان را باز می کند . . نوشته های شما من را به یاد یک جوان هینتی می اندازه هیچ تفاوتی نداره . روزی می رسد که وجدانت ازارت می ده از این خسارت اشکار که به حقایق زدی .کدخدا کدخدا هم نکن لطفا شرم اوره .دانشگاهی ما ادبیات در پیت داره و مضحک حرف می زنه و وقتی مردم را می بینیم در کشورهای پیشرفته واقعا خجالت می کشیم .برای اینکه مدرک کیلویی گرفتی .

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای منوچهر خان سلام:
      اگر به صحبتهای این خاخام یهودی مامور موساد توجه بفرمایید، شاید خیلی راحت دیگران را متهم به بیسوادی نکنید و شاید دیگر خجالت نکشید
      خاخام مورد اشاره در یکی از سخنرای هایش می گوید:.
      قشر مذهبی ایران، تنها دشمنان ما در ایران هستند!!
      بقیه مردم سرگرم شهوترانی و بدست آوردن پول بیشتر شده اند!
      باید به قشر مذهبی تلقین کرد سیاست کثیف است و از آن فاصله بگیرند!!!
      آنها را باید سرگرم ظواهر اسلام مثل:هیئت رفتن صِرف و گوش دادن به مداحی های مذهبی کرد!!!
      کاری باید کرد که آنها مراسم عزاداری بروند ولیکن هیچ چیز از اسلام وسیاست اسلامی ندانند!!!!!!
      آنها باید از سیاست دور شوند!!!!
      ضمناً برادر عزیز، مشکل بسیاری از ما این است که شناخت درستی از اسلام نداریم و نمی توانیم تفاوت چندانی بین اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام متحجر و تحریف شده قائل شویم.
      پیشنهاد می کنم مطالعه بیشتری داشته باشید و در صورت تمایل سایر مقالات این سایت را هم مطالعه بفرموایید
      یادتات نرود ما دشمن کشور نیستیم و اگر دلمان بیشتر از شما برای کشور نسوزد حداقل به اندازه شما می سوزد، اما باید ضمن توجه به دستاوردها و نقاط مثبت، علل واقعی مشکلات را دید.
      لطفا در صورت تمایل مقالات؛ انقلاب اسلامی ایران از دیروز تا امروز – ایران اسلامی در مسیر پیشرفت – ایران ثروتمندترین کشور جهان – باور کنیم، ما می‌توانیم، اگر بخواهیم – چرا ما مرجع نباشیم و …… را در این سایت بخوانید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *