نامه دستور کار پیشنهادی به رئیس جمهور محترم برای طرح در هیئت دولت (دولت نهم)

بسمه تعالی

باسلام و احترام خدمت رئیس جمهور محترم ایران اسلامی:

   با آرزوی توفیق روزافزون برای تمامی خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی، از نظر حقیر موارد ذیل موضوعات بعضاً مغفولی هستند که می‌توانند نقش بسیار مهمی در مسیر رشد و پیشرفت کشور داشته باشند، لذا به عنوان دستورکار پیشنهادی هیئت محترم دولت حضورتان ارسال می گردد، مستدعیست در صورت صلاحدید دستور فرمایید مورد بررسی قرار گیرد.

با کمال تشکر

احمدرضا هدایتی

۲۵/۱۲/۸۳

موضوعات قابل پیگیری از طریق هیئت دولت

  • درجه بندی (رتبه بندی) مراکز خدماتی، رفاهی، آموزشی و افراد شاغل در آنها …. از جمله بیمارستانها، مدارس، دانشگاهها، مراکز خدمات مهندسی و سایر مراکز دربخش دولتی و خصوصی بر اساس معیارها و شاخصهای پذیرفته شده و استاندارد مانند؛ میزان رضایتمندی مشتری و مراجعه کننده، خلاقیت و نوآوری در کار و… .
  • طراحی و پیاده سازی نظام پیشنهادات و انتقادات در تمام مراکز دولتی، به‌منظور جمع آوری و بررسی نظرات مردمی در مورد خدمات بخش دولتی و کمک به ارزیابی مراکز مذکور.
  • طراحی و پیاده سازی نظام جمع آوری و خرید پیشنهادات، طرحها، ایده‌ها و ابتکارات مردمی در زمینه های مختلف اعم از علمی، فرهنگی، اداره کشور و …، از طریق دستگاههای اداری .
  • توسعه تحقیقات در تمام سطوح زئدگی اجتماعی بویژه در مدرسه، دانشگاه و محل کار متناسب با ظرفیتها و توانمندیهای هر بخش اعم از خصوصی و دولتی .
  • ایجاد شهرکهای تحقیق و مطالعه (فن آوری) با امکانات مکفی و مدرن ، بموازات ایجاد شهرکهای صنعتی، در تمام استانها و حتی شهرستانها با کمک بخش خصوصی ، بمنظور متشکل نمودن نخبگان و متخصصین و هدفمند نمودن کار تحقیق و مطالعه متناسب با نیاز کشور .
  • ترغیب افراد متمکن و خیر یا علاقمند برای سرمایه گذاری در زمینه برگزاری جشنواره‌های علمی و تحقیقاتی و راه اندازی بنیادهای اسلامی برای تشویق(مشابه جایزه نوبل یا جشنواره خوارزمی) و حمایت از مخترعین، مــکتشفین و دانشمندان با سرمایه گذاری مناسب مالی ، مطابق با ارزشهای اسلامی و در سطح بین المللی.
  • اولویت، ارتقاء و ایجاد تعادل در تشویق دانشمندان و نخبگان نسبت به ورزشکاران و هنرمندان، متناسب با شان علم دانش در اسلام و بدون تضعیف سایر بخشها .
  • بازنگری، اصلاح، تقویت و توسعه سیستم کنترل، نظارت و بازرسی در تمام دستگاه ها و در تمام سطوح مراکزو دستگاه های دولتی و حتی خصوصی با پیش بینی سازو کار لازم برای نظارت عالی بر کار دستگاههای نظارت کننده، با توجه به توصیه های مؤکد اسلامی .
  • تفکیک و توزیع پایتخت‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و … در نقاط مختلف کشور متناسب با شرایط استانها و نیاز کشور .
  • تسریع در روند مکانیزه سازی سیستم اطلاعاتی یکپارچه و فراگیر در کشور به‌منظور ایجاد سهولت در ارائه خدمات عادلانه، سریع و بموقع به مردم در زمینه های مختلف مانند: خدمات درمانی، پرداخت یارانه، بویژه پرداخت بیمه بیکاری و از کار افنادگی در شهر و روستا و سایر خدمات در راستای طرح دولت الکترونیک با پیش بینی سیستم غیر مکانیزه برای زمان جنگ و بحران.
  • توجه بیش از پیش به آموزشهای عمومی و فرهنگ سازی برای ترویج ارزشهای اسلامی، ملی، اخلاقی و انقلابی ومقابله با ناهنجاریهای اجتماعی با استفاده مناسب و هدفمند از رسانه‌ها، یه‌ویژه صدا و سیما .
  • ایجاد شبکه تلویزیونی روستا برای ترغیب مردم به توسعه کشاورزی و کمک به رشد و بهبود کمی و کیفی آن بعنوان یکی از نیازهای اساسی و دائمی جامعه .
  • تقویت و ارتقاء همه جانبه نظام اطلاع رسانی برون مرزی برای معرفی توانمندیها، ظرفیتها و ویژگیهای مثبت و منحصر بفرد انقلاب اسلامی و رفع شبهات و آثار سوء تبلیغات دشمنان با استفاده از تمام امکانات موجود ، از جمله امکانات بخش دیپلماسی و سفارتخانه های ایران در خارج از کشور و سایر روشها و امکانات داخلی و خارجی از جمله خرید بخشی از وقت رسانه‌های تصویری در کشورهای خارجی یا برگزاری نمایشگاهها و جشنوارهای فرهنگی، علمی و آموزشی و سایر روشها .
  • تعیین متولی مشخص و تمرکز در سیاستگذاریهای مربوط به بخشهای اساسی و بنیادین جامعه از جمله؛ بخش کاملا پراکنده و نابسامان فرهنگی و تبلیغاتی، امدادی، اقتصادی و سایر بخشهای مشابه که متاسفانه باعث انجام کارهای موازی، تکراری و بعضا بی‌هدف و سطحی و کوتاه‌مدت شده است .
  • اهمیت قائل شدن برای بررسی و مطالعه و شناخت نقاط ضعف و قوت طرحها و برنامه ها و آثار دراز مدت و کوتاه مدت تصمیمات دولت قبل از ابلاغ و اجرا، با مشارکت و نظر خواهی از افراد ذیربط در بخش دولتی و خصوصی واجتناب از تعجیل و افراط و تفریط در تصمیم گیریهای کلان و درازمدت در تمام زمینه‌ها و موضوعات .
  • ایجاد شرایط لازم بــرای راه اندازی و تقویت و نوسعه مراکز مطالعاتی، تحقیقاتی و مشاوره‌ای خصوصی برای واگذاری و تامین بخشی از نیازهای دولت از طریق استفاده از ظرفیتهای موجود در این بخش .
  • الزام و تشویق معلمین به مطالعه و تشویق و ارائه منظم مقاله و تحقیق (مانند اساتید دانشگاهها) متناسب با شرایط و سطح علمی هرمقطع (هر سه ماه یکبار) بعنوان یکی از معیارهای ارزیابی و ارتقاء سازمانی.
  • تاسیس دانشگاه تبلیغات و توسعه این علم برای پیشگیری از تهاجم فرهنگی دشمن و ترویج و توسعه فرهنگ و ارزشهای اسلامی و انقلابی در کشور و خارج از کشور .

احمد رضا هدایتی

۲۵/۱۲/۸۳

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. عظیمی گفت:

    سلام آقای هدایتی عزیز.
    از خواندن مطلب نامه لذت بردم.مایلم با هم برای تحقق برخی از آنها تبادل نظر و همکاری کنیم.

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای عظیمی بزرگوار سلام؛
      خوشحال می‌شوم در این زمینه همکاری داشته باشیم.
      لطفاً شماره تلفنتان را اعلام بفرمایید، تماس بگیرم.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *