پیشنهادات مربوط به حوزه فعالیتهای وزارت کشور :

بسمه تعالی

گزیده متن نامه ارسالی به دستگاه‌های مختلف دولتی در قوه سه‌گانه

وزیر محترم وزارت کشور:

     با سلام و احترام و آرزوی توفیق روز افزون برای تمامی خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بویژه جنابعالی، همانگونه که مستحضرید کشور ایران در ابعاد مختلف ثروتمندترین کشور بالقوه جهان به‌شمار می‌رود و اکتشافات، اختراعات متعدد و متنوع و خدمات فراوان علمی دانشمندان ایران باستان به جهان و نیز دستاوردهای و پیشرفت‌های عظیم و شگرف علمی در دوران انقلاب اسلامی نیز ثابت کرده که کشور ما از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای سرعت بخشیدن مضاعف به مسیر رشد و تعالی همه‌جانبه در بخش‌های مختلف برخوردار است.

در این راستا بدیهی است؛ چنانچه مرجعیت علمی و عملی ایران در سطح جهان هدف و مبنای کار قرار گیرد و شرایط لازم برای استفاده بهینه و اصولی از همه ظرفیت‌های مورد اشاره فراهم گردد، امکان سرعت بخشیدن به این حرکت پرشتاب بیش از پیش فراهم خواهد شد.

به همین منظور علاوه بر پیشنهادات مشترک و عمومی که برای رئیس جمهور محترم و همه دستگاه‌های دولتی ارسال شده است، موارد ذیل نیز به عنوان پیشنهادات اختصاصی برای آن دستگاه محترم تقدیم می‌شود، لذا ضمن اعلام آمادگی برای توضیح حضوری، خواهشمند است دستور فرمایید، موضوعات ارسالی مورد بررسی قرار گرفته و حتی‌المقدور اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات صورت گرفته آگاه نمایند.

توضیح: برای ملاحضه نامه و پیشنهادات مشترک و عمومی، می‌توانید، به متن نامه ارسالی برای رئیس جمهور محترم و یا نامه پیشنهادات مشترک و عمومی که به شکل مستقل در بخش پیشنهادات همین سایت ارائه شده مراجعه بفرمایید.

با نهایت تقدیر و تشکر

احمد رضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

اواخر سال ۱۳۸۶

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

پیشنهادات موردنظر:

  • رتبه بندی تمام سازمانها و مراکز خدماتی وابسته از طریق تقویت نظام بازرسی و نظارت و همچنین ایجاد سامانه نظر سنجی سالم و هدفمند از مراجعین، در تمام مراکز مذکور، برای ارزیابی عملکرد زیر مجموعه و با استفاده از شیوه های مناسب و علمی، بمنظور اعمال کاهش یا افزایش مزایای بهره وری کارکنان هر مرکز، با لحاظ نتایج ارزیابی های سازمانی و نظرات مردمی در مورد عملکر و وضعیت مرکز مورد نظر که ممکن است متناسب با نمره مکتسبه، در مقاطعی منجر به افزایش و در زمانی دیگر منجر به کاهش مـزایای بهره وری و متقابلا مزایای حقوقی کارکنان شود.
  • طراحی نشانه (آرم) اختصاصی و ساماندهی نوع و تیپ خودروها و تعیین و تعریف رنگ و طرح اختصاصی برای سازمانها و خودروهای دولتی مورد استفاده در هر وزارتخانه و حتی اصناف و نیز خودروهای عمومی، متناسب با نوع شغل، ماموریت و وظیفه محوله با استفاده از نظرات کارشناسان متخصص در امور جامعه شناسی، روانشناسی، هنری و … .
  • طبق قانون در حال حاضر چنانچه تصادفات منجر به جرح نشوند، رانندگان موظفند بلافاصله، خودری خود را کنار بکشند اما نگرانی از احتمال تشخیص نادرست مقصر توسط پلیس، مانع از اجرای قانون از سوی رانندگان می شود، لذا پیشنهاد می شود، راهنمایی و رانندگی مقرراتی را تهیه نماید، تا در این مواقع، رانندگان موظف شوند تهیه عکس با دوربین موبایل یا با استفاده از یک قطعه گچ موقعیت خودرو و حتی جهت چرخها را مطابق با نحوه توقف پس از سانحه (دورتا دور خودرو ) روی زمین ترسیم و سپس اتومبیلهای خود را به کنار خیابان منتقل نمایند.
  • اصلاح هندسی میادین و چهار راهها و افزایش تابلوهای راهنما ( معرفی مسیرها و خیابانها ) بخصوص در جنوب تهران، با همکاری شهرداریها و راهنمایی و رانندگی، می تواند نقش موثری در کاهش بار ترافیکی ناشی از ناآشنایی رانندگان با معابر، داشته باشد .
  • افزایش و اعمال نظارت دقیقتر بر فعالیتهای عمرانی شهرداریها تا حد تست و آزمایش مصالح ساختمانی مورد استفاده و اخذ ضمانت نامه از پیمانکاران و یا تولید کنندگان مصالح، مانع از تخریب زود هنگام طرحها و پروژه های عمرانی مانند: آسفالت، موزائیک فرش معابر، جداول مورد استفاده در خیابان بندیها و سایر موارد که در حال حاضر اکثرا بعلت عدم رعایت استانداردها، در کوتاه مدت و خیلی زود مستهلک می شوند، خواهد شد .
  • ایجاد سازو کار لازم برای انجام مطالعات کافی قبل از اجرای پروژه های عمرانی در مناطق مختلف شهرداریها نیز، مانع از اعمال سلیقه های بی ضابطه و بدون مطالعه، که بعضا با جابجایی مسئولین، منجر به تخریب زود هنگام طرحهای جدید الاحداث می شوند، خواهد گردید .
  • تشکیل کمیته های تنظیم مقررات با مشارکت صنوف و سایر اشخاص حقوقی ذیربط در موضوعات مختلف.

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *