پیشنهادات مربوط به حوزه وزارت امور خارجه :

بسمه تعالی

گزیده متن نامه ارسالی به دستگاه‌های مختلف دولتی در قوه سه‌گانه

وزیر محترم وزارت امور خارجه:

     با سلام و احترام و آرزوی توفیق روز افزون برای تمامی خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بویژه جنابعالی، همانگونه که مستحضرید کشور ایران در ابعاد مختلف ثروتمندترین کشور بالقوه جهان به‌شمار می‌رود و اکتشافات، اختراعات متعدد و متنوع و خدمات فراوان علمی دانشمندان ایران باستان به جهان و نیز دستاوردهای و پیشرفت‌های عظیم و شگرف علمی در دوران انقلاب اسلامی نیز ثابت کرده که کشور ما از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای سرعت بخشیدن مضاعف به مسیر رشد و تعالی همه‌جانبه در بخش‌های مختلف برخوردار است.

در این راستا بدیهی است؛ چنانچه مرجعیت علمی و عملی ایران در سطح جهان هدف و مبنای کار قرار گیرد و شرایط لازم برای استفاده بهینه و اصولی از همه ظرفیت‌های مورد اشاره فراهم گردد، امکان سرعت بخشیدن به این حرکت پرشتاب بیش از پیش فراهم خواهد شد.

به همین منظور علاوه بر پیشنهادات مشترک و عمومی که برای رئیس جمهور محترم و همه دستگاه‌های دولتی ارسال شده است، موارد ذیل نیز به عنوان پیشنهادات اختصاصی برای آن دستگاه محترم تقدیم می‌شود، لذا ضمن اعلام آمادگی برای توضیح حضوری، خواهشمند است دستور فرمایید، موضوعات ارسالی مورد بررسی قرار گرفته و حتی‌المقدور اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات صورت گرفته آگاه نمایند.

توضیح: برای ملاحضه نامه و پیشنهادات مشترک و عمومی و نیز مواردی در مقاطع مختلف به شکل اختصاصی ارسال شده می‌توانید، به متن نامه ارسالی برای رئیس جمهور محترم و یا نامه پیشنهادات مشترک و عمومی که به شکل مستقل در بخش پیشنهادات همین سایت ارائه شده مراجعه بفرمایید.

با نهایت تقدیر و تشکر

احمد رضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

اواخر سال ۱۳۸۶

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

پیشنهادات موردنظر:

  • پیگیری ایجاد نهادهای بین المللی اسلامی، از جمله: خبرگزاری، دادگاه، بازار، مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی، سازمان دفاعی، بانک یا صندوق پول، میراث فرهنگ اسلامی، سازمان امدادی، سازمان فضایی، المپیک ورزشی، المپیادهای علمی، جشنوارهای علمی، سازمان نخبگان، موسسات تبلیغات اسلامی، سیستمهای ارتباطی و ماهواره ای و همچنین سازمان وحدت بین ادیان الهی، از طریق طرح و پیگیری موضوع در جلسات سازمان کنفرانس اسلامی یا سایر سازمانهای بین المللی جهان اسلام . (برای کاهش اثرات سوء ‌احتمالی ناشی از طرح موضوع در کشورهای غیر اسلامی، سازمان تقریب ادیان الهی، باید الزاما در کنار این نهادها مطرح شود)، لازم به یادآوری است این پیشنهاد سال ۱۳۷۱ نیز به دولت وقت ارائه شد .
  • توسعه فعالیتهای فرهنگی برون مرزی، با همکاری وزارت ارشاد و در جهت معرفی چهره واقعی و بشر دوستانه اسلام و کاهش اثرات تبلیغات منفی بیگانگان .
  • در تمام عرصه های بین المللی و در تمام موضوعات، سیاست فعالانه و پیشدستانه یا حداقل مشابه جایگزین سیاست منفعلانه شود. ( بعنوان مثال در رابطه با حقوق بشر یا ادعاهای حقوقی، بجای قرار گرفتن در آماج اتهامات، نقاط ضعف دشمنان را هدف قرار داده و مدعی شویم ).
  • برای شناسایی نقاط ضعف و موارد نقض حقوق بشر غربی‌ها، فراخوان عمومی مقاله اعلام شود.

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *