چند نکته مهم در مورد سند ۲۰۳۰ یونسکو

     چندی پیش سند ۲۰۳۰ آگاهانه یا ناآگانه (عامدانه یا جاهلانه) و بدون سیر مراحل قانونی، توسط دولت محترم جهت اجرا به وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های ذیربط ابلاغ و در برخی سطوح آموزشی مانند؛ کودکستان‌ها با توزیع کتاب‌های خاص و در مدارس با حذف برخی دروس، عملیاتی و اجرایی شده است.

     برخلاف اظهارنظر برخی از مسئولین محترم که با نگاه سطحی و بدون مطالعه دقیق و عمیق سند و پیوست‌های و سایر اسناد مرتبط، محتوای آن را انسانی و بشر دوستانه اعلام می‌کنند، در متن سند به طور زیرکانه و در اسناد مرتبط با آن، به‌طور علنی مواردی به کار رفته که مغایر با اصول و ارزشهای اسلامی است و اجرای آن خسارات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

     همانگونه که اشاره شد، این سند به‌طور زیرکانه و در کنار سایر ابزار مورد استفاده دشمن ازجمله؛ شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای، فیلم‌های سینمایی هالیودی، کارتون‌های خارجی و ….. پایه‌های اخلاقی و اعتقادی و تغییر و استحاله هویت فرهنگی و دینی و در نهایت تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی را هدف قرار داده است.

     لذا ضمن یادآوری نکات ذیل، شایسته است، مسئولین محترم ترتیبی اتخاذ نمایند تا موضوع با دقت بیشتری مورد رسیدگی قرار گرفته و دست‌های پنهانی که در سایه کم‌کاری مسئولین ذیربط برای الگوسازی یا اجرای اسناد راهبردی موجود، شرایط را برای اجرای این سند فراهم نموده‌اند، افشاء و مجازات شوند.

اهم نکات موردنظر عبارتند از:

۱- سند در تعریف خانواده اعلام نموده منظور از خانواده، عبارت است از: مرد و زن و بچه یا مرد و مرد و بچه و یا زن و زن و بچه و به این ترتیب همجنس بازی را به رسمیت شناخته است.

۲- در سند بر آزادیهای بنیادین تأکید شده و در پیوست‌ها و اسناد مرتبط به این موضوع و در توضیح این واژه به مواردی مانند؛ آزادی همجنس بازی، آزادی روسپیگری و آزادی گرایش‌ای فرقه‌ای از قبیل شیطان پرستی اشاره کرده است.

۳- سند برابری جنسیتی را جایگزین عدالت جنسیتی نموده که همانند دو بند قبل مغایر با اصول و ارزش‌های اسلامی است.

۴- متأسفانه بیشتر افراد به‌طور سطحی فقط اصل سند را مورد قضاوت قرار داده اند، در حالی‌که یونسکو در بندهای ابتدایی و انتهایی سند؛ امضاء کنندگان را موظف به اجرای پیوست‌ها و اسناد مرتبط تصویب شده در سازمان ملل از جمله؛ قانون آزادی همجنس بازی، قانون آزادی روسپیگری و …. نموده است. (کافیست در اینترنت پیوستها و قوانین مرتبط را جستجو بفرمایید)

۵- در سند ۲۰۳۰، یونسکو ضمن حفظ حق نظارت مستمر بر روند اجرای طرح، امضاءکنندگان را موظف نموده تا ضمن ارائه دقیق و کامل اطلاعات مرتبط با حوزه های مورد نظر سند (نظام آموزشی، کشاورزی، صنعتی و ….) گزارش اقدامات را نیز به طور منظم و مستمر برای سازمان ارسال نمایند، کاری که خود کشورهای طراح هرگز انجام نداده‌اند.

     یعنی قبلاً به بهانه هایی مانند اعطای گواهینامه استاندارد ایزو، اطلاعات مراکز صنعتی، تولیدی، خدماتی و حتی نظامی ما را می‌گرفتند و حالا هم در قالب طرح‌هایی مانند؛ طرح موذیانه‌ی شفاف‌سازی فعالیت مالی بانکها  (سند FATF)، نظارت هسته‌ای و یا به بهانه اجرای سند ۲۰۳۰ انتظار دارند، اطلاعات جامع وضعیت کشور در حوزه های مختلف در اختیار آنها قرار گیرد، یعنی کاری را که قبلاً از طریق جاسوسی و قبول مخاطرات و هزینه‌های هنگفت انجام می دادند، حالا می‌خواهند رایگان و بی دردسر به‌دست بیاورند.

     همچنین در این سند و ملحقات آن، بر آزادی‌های بی‌قید و شرط  یا بنیادین (در زمینه مسائل جنسی و اعتقادی) که معمولاً به گسترش فساد اخلاقی و نابودی بنیان خانواده منجر می‌شود و یا آگاهی دادن به کودکان در زمینه موضوعاتی که انسان در بزرگسالی به‌طور غریزی و طبیعی می‌فهمد و بعضاً طرح بی‌موقع آن خارج از چارچوب ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی است و می‌تواند بلوغ زودرس کودکان و در نتیجه افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی را در پی داشته باشد، تأکید و در عین‌حال به بهانه‌های واهی مانند؛ اینکه تا ۱۰ سالگی نباید بیش از یک زبان به کودکان آموخته شود، کشورهای هدف از جمله؛ کشورهای اسلامی را از آموزش‌های معنوی، روحی، اخلاقی و اعتقادی مانند؛ آموزش قرآن برحذر می‌دارد.

     در پایان متذکر می‌شود؛ که انقلاب اسلامی با اتکاء به منابع فراون و غنی اسلامی ایرانی که در اختیار دارد، نه تنها می‌تواند با ساخت درونی خود، بار دیگر به یک الگوی درخشان جهانی تبدیل شود، بلکه قادر خواهد بود با قبول مرجعیت علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و سایر عرصه‌ها، پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی در جهان باشد و لذا انتظار می‌رود حرکت مسئولین محترم در جهت کسب این موقعیت برنامه‌ریزی وهدایت شود.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱۲/۳/۹۶

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *