اگر هر کشور دیگری به جای ما بود!؟

     از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، نظام جمهوری اسلامی همواره در معرض انواع توطئه مانند؛ آشوب و اغنشاش، جنگ و بمب‌گذاری، تحریم و تهدید، جنگ رسانه‌ای و شبیخون فرهنگی و صدها توطئه خُرد و کلان دیگر بوده و برخی از این موارد همچنان به شکل مستقیم و غیرمستقیم و یا نیابتی و پنهانی ادامه دارد.

     در جریان جنگ تحمیلی که ۸ سال به درازا کشید، بیش از ۲۲۰ هزار نفر از پاکترین، مخلصترین، مؤمن‌ترین و با استعدادترین جوانان این سرزمین که بسیاری از آنها در زمره متخصص‌ترین افراد جامعه نیز بودند را از ما گرفتند.

     بیش ۱۷ هزار نفر از نخبگان، دانشمندان، مسئولین و مردم ایران اسلامی هم در جریان ترورهای کور دشمنان و ایادی مزدور داخلی آنها از جمله منافقین خبیث به شهادت رسیدند.

     مصادره دارایی‌ها و  اموال ایران در خارج از کشور و اجتناب از بازگرداندن اموالی که خاندان سلطنت ازکشور به یغما برده بودند و پس از آن فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و دنباله‌داری که از همان ابتدای انقلاب آغاز شده بود، توطئه و نشانه‌ای‌ دیگر از خصومتی است که گویا پایانی برای آن متصور نیست.

     همزمان با این توطئه‌ها، جنگ تمام عیار رسانه‌ای نیز با ایجاد صدها شبکه رادیویی و تلویزیونی فارسی‌زبان و غیرفارسی و بعدها از طریق فضای مجازی و اینترنت کلید خورد و از مبانی اعتقادی تا فرهنگ، اخلاق، رفتار و حتی سبک زندگی افراد جامعه را هدف قرار داد و هر روز بیش از پیش بر شدت آن افزوده شد.

     دهها توطئه خُرد و کلان دیگر نیز در جهت فرصت‌سوزی و وقت‌کشی به ملت و دولت ایران تحمیل شد، که البته به یاری خدا و ایستادگی مردم غیور فهیم ایران اسلامی نه‌تنها هرگز به فرجام نهایی نرسیدند و نتوانستند استقامت این ملت بزرگ را در هم بشکنند، بلکه سبب شد تا مردم با انگیزه بیشتری برای کسب استقلال کامل، تلاش نموده و دستاوردهای عظیمی را در ابعاد و زمینه‌های مختلف کسب نمایند.

     این در حالی است که همین مقدار توطئه و خباثت دشمنان کافی بود تا هر نظام نوپایی دیگری را از پای درآورد و قطعاً اگر عنایت الهی، رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و حضور شجاعانه،آگاهانه و ایثارگرانه مردم نبود، شاید تاکنون اثری از انقلاب اسلامی و حتی نام کشور بزرگ و با عظمت ایران برجا نمانده بود.

    همه این دشمنی‌ها فقط به این دلیل صورت گرفته که؛ ایران اسلامی دیگر حاضر به پذیرش بردگی نظام سلطه نیست و می‌خواهد مستقل باشد و روی پای خود بایستد، قصد دارد تا ابد در مقابل ظلم و ظالمین ایستادگی کرده و از مظلوم دفاع نماید، در پی آن است تا از غارت مجدد منابع خود توسط جهانخواران جلوگیری نموده و در تعاملات بین‌المللی از احترام متقابل و در تبادلات تجاری، از سهم عادلانه برخوردار باشد.

     بی‌شک به همین دلیل است که امروز دشمنان این مرز و بوم پس از شکست در عرصه‌های مورداشاره، تمام توان خود را بر فراهم نمودن شرایط برای انهدام نظام از درون متمرکز نموده و می‌کوشند تا با ایجاد جو ناامیدی به جای امید و توکل، ترس کاذب ازتحریم به جای کار و تلاش، جایگزین نمودن تخریب و ترور شخصیتی توسط افراد جامعه به جای ترور فیزیکی، القاء خودکم‌بینی به جای غرور ملی و خودباوری و تهدید از داخل با ایجاد آشوب و اغتشاش، به جای آرامش و نشاط و استفاده از سایر روش‌های شیطانی، به اهداف خود دست یابند.

     در واقع اینک مرعوب و مجذوب شدن در فرهنگ و تمدن پوچ غربی و همچنین خودباختگی، خودتحریمی، خودتهدیدی، خودتخریبی و خودکم‌بینی نسبت به دشمنان، آفت‌هایی هستند که منافع کشور و مصالح مردم را هدف قرار داده‌اند و درست به همین دلیل است که باید با هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های جدید استقامت نموده و به مسیر خود تا دستیابی کامل به تمدن نوین اسلامی و پیشرفت همه‌جانبه کشور ادامه دهیم

    بدیهی است که برای برون رفت از وضعیتی که به ما تحمیل شده و نجات از شر دشمنان، باید بیش از پیش در جهت ارتقاء بصیرت، عزت‌نفس، علم و دانش و ایمان و تقوای خود تلاش نماییم.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۳/۴/۹۸

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *