جناب آقای روحانی؛ اتهام جنگ‌طلبی، ناروا و دور از انصاف است / کدام انسان عاقلی به دنبال جنگ است؟ (انتقادی)

     بار دیگر در حالی در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌ایم که ظاهراً قرار است مجدداً شگرد ترس از جنگ و شعار تعامل با جهان و موضوع نظارت استصوابی شورای نگهبان، به ابزاری برای جمع‌آوری رأی تبدیل شود و متأسفانه به‌نظر می‌رسد، رئیس جمهور محترم نیز خواسته یا ناخواسته با این توطئه دشمنان همنوا شده‌اند.

     از یک‌سو نظارت استصوابی را زیر سوال می‌برند و خواستار حضور بی‌قید و شرط همه داوطلبین کاندیداتوری (حتی منافقین) در رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند و از سوی دیگر دلسوزان انقلاب را متهم به جنگ‌طلبی با دنیا می‌کنند و در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید دانشجویان، ضمن طرح این سوال که؛ «پیشرفت کشور و آینده کشور در سایه تعامل با دنیاست یا تقابل؟»، مدعی می‌شوند که؛ «یک عده می‌گویند تعامل سازنده باید داشت و عده‌ای دیگر عنوان می‌کنند که باید به سمت تقابل مستمر و دائم برویم.»

     ایشان در ادامه خاطرنشان کرد؛ «یک عده می‌گویند حل مشکلات با جهان راه ندارد، جز قدرت‌نمایی و باید طرف مقابل را بشکنیم. دشمن ما آنقدر خبیث است که باید بشکنیم و با او مقابله کنیم چراکه اینجا دوئل است، باید بزنیم، بکشیم و کشته شویم و عده‌ی می‌گویند اینطور نیست می‌توان بسیاری از مشکلات را با دنیا حل کرد

     از آنجا که تاکنون در مورد ضرورت و اهمیت نظارت استصوابی و همچنین روش‌های مشابه‌ای که در اکثر کشورهای جهان (حتی اروپا و آمریکا) در این رابطه مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطالب متعدد و متنوعی از سوی صاحب‌نظران منتشر شده است، لذا در این وجیزه قصد نداریم، به این موضوع بپردازیم.

     تنها به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که اگر نظارت استصوابی و تأیید یا رد صلاحیت‌ها، مانع پیشرفت امور محسوب می‌شوند، چرا عملکرد اعضای شوراهای اسلامی که تقریباً بدون هرگونه قید و بند در انتخابات شرکت می‌کنند، در حد مطلوب و رضایت‌بخش نیست و در شهری مانند تهران عمدتاً به اموری مانند؛ تغییر نام خیابان‌ها و حذف عنوان شهید از معابر و پیگیری مسائلی مانند ورود زنان به ورزشگاه‌ها محدود می‌شود؟

     اما در مورد این‌که؛ آیا پیشرف کشور در سایه تعامل با دنیاست یا در تقابل؟ باید گفت که اولاً پیشرفت واقعی در سایه توکل به خدا و اعتماد به جوانان و حمایت از مبتکرین، مخترعین، متخصصین و دانشمندان کشور و استفاده بهینه از نیروهای درونزا، قابل حصول است و البته در بسیاری از موارد مادی و غیرمعنوی، تعامل با دنیا می‌تواند، حرکت در این مسیر را تسریع نماید.

     در عین حال نباید این نکته را فراموش کنیم که، بسیاری از کشورهای پیشرو که که اکنون مدعی قدرت هستند، ابتدا با استفاده از توان داخلی و عمدتاً بدون اتکاء به دیگران و از طریق تولید علم و دانش و محصولات متنوع صنعتی و غیرصنعتی و انواع خدمات، زمینه‌های وابستگی دیگران را فراهم و در ادامه به قول جنابعالی به تعامل با آنها و در واقع به استثمار آنها مبادرت نمودند.

    البته قرار نیست ما هم شیوه پلید آنها را در استثمار ملت‌ها برگزینیم، اما قطعاً شما هم قبول دارید، تعاملی سازنده است که اولاً بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت استوار باشد و ثانیاً بتواند منافع کشور و مصالح مردم را در یک رابطه عادلانه، عاقلانه و محترمانه تأمین نماید و در عصر حاضر چنین چیزی ممکن نیست، مگر این‌که کشور از نظر قدرت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و دفاغی، در شرایط مشابه و ترجیحاً در شرایط برتری‌ساز قرار داشته باشد و تمام حرف دلسوزان انقلاب نیز در همین نکته خلاصه می‌شود.

     شما همچون گذشته بر این نکته اصرار دارید که؛ عده‌ای دنبال جنگ و کشت و کشتار دیگران هستند، اما براساس کدام مستندی چنین ادعایی را مطرح می‌کنید؟ کدام انسان باوجدان و عاقلی حاضر به جنگ و کشتار همنوعان خود است، وقتی می‌شود به شکل عادلانه و عاقلانه مشکل را برطرف کرد؟

     بی‌شک اگر تعامل مبتنی بر روابط منطقی، عادلانه و منافع متقابل باشد، هیچ‌کس مایل به استفاده از روش‌های قهرآمیز نیست، اما این امر مشروط بر آن است که شرط احترام و منافع متقابل برقرار باشد و طرف مقابل از موضع قدرت و زیاده‌خواهانه وارد گفتگو نشود، اما آیا واقعاً در رفتار متکبرانه غربی‌ها و پیام‌های قلدرمأبانه آمریکا برای ارتباط با جمهوری اسلامی ایران، این اصل برقرار است؟

     بنابراین شما بگویید که جنگ‌طلب کیست؟ آنهایی جنگ طلبند که از همان ابتدای انقلاب اسلامی شمشیر را از رو بستند و به تهدید و تحریم و تخریب و ترور عیه ملت ایران اسلامی متوسل شدند و هر روز بر شدت آن افزودند یا کسانی که به تجربه، ماهیت پلید جنگ‌طلبان را شناخته‌اند؟

     هموطنان شما جنگ طلبند که از روی دلسوزی تعامل منفعلانه و از موضع ضعف با گرگ‌ها را زیانبار می‌دانند، یا کسانی که در اقصی نقاط جهان پایگاه نظامی و زندان و بازداشتگاه دارند و هر روز در امور داخلی کشورهای مختلف دخالت می‌کنند؟

     کسانی که طی ۳۰۰ سال گذشته آغازگر هیچ جنگی نبوده‌اند، جگ‌طلبند، یا کسانی که مرتکب هزاران جنایت و خیانت دیگر شده‌اند و به رغم ادعای دفاع از حقوق بشر، از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و ردپای آتش‌افروزی آنها در تمام جنگ‌ها و آشوب‌های چند قرن اخیر در نقاط مختلف دنیا دیده می‌شود؟

     کسانی که پس از گذشت صدها سال از جنایتی که در زمان هخامنشیان در حق ایرانیان مرتکب شدند، به‌جای عذرخواهی، هر سال سالروز این جنایت را جشن می‌گیرند و بر خلاف قوانین بین‌المللی به اشغالگری‌ها و وحشیگری‌هایشان ادامه می‌دهند، یا کسانی که مخالف این جنایتکاران هستند؟

     مگر دولت خودگردان فلسطین که سال‌ها در تعامل با دشمنان بشریت بوده و راه گفتگو را انتخاب کرده است، چه دستاوردی کسب کرده که اکنون شما اینقدر بر تعامل با دشمنان اسلام تأکید دارید؟

     مگر آمریکایی‌ها حاضر شدند اندکی و فقط اندکی در برابر خواسته کشوری مانند؛ کره شمالی کوتاه بیایند و یا شما نتیجه اعتماد، تعامل و مذاکره آمریکا با قذافی معدوم و کرنش مُرسی رئیس‌جمهور وقت مصر در برابر آمریکا را فراموش کرده‌اید؟

    قطعاً حساب ملت‌ها از دولت‌ها جداست، اما شما بیشتر از همه ما می‌دانید که خباثت، خیانت و زیاده‌خواهی‌های دولت‌های غربی و به‌خصوص آمریکایی‌ها محدود به این موارد نمی‌شود و در آخرین نمونه، باید به خیانت اخیر آمریکایی‌ها در حق کردهای سوریه اشاره کرد. با این حال چگونه شما از تعامل سازنده با این دول زیاده‌خواه و متکبر سخن می‌رانید.

     در مورد برجام نیز ذکر این نکته ضروری است که اگرچه این مذاکرات، خواسته یا ناخواسته دستاوردهایی مانند؛ به رسمیت شناخته شدن حق هسته‌ای ایران را در پی داشته و کشورهای مدعی قدرت را وادار ساخته تا پای میز مذاکره با ایران بنشینند، اما بحث اصلی این است که اصولاً ایران مرتکب تخلفی نشده بود که مجبور شود در جایگاه متهم پای میز مذاکره با قلدرهای زورگوی جهان بنشیند و پذیرای خواسته‌های نامشروع آنها باشد.

     البته رئیس جمهور محترم در جریان سخنرانی اخیرشان در جمع دانشجویان در دانشگاه تهران به چند نکته مهم و کاملاً درست از جمله این‌که؛ ایران هم می‌تواند به تنهایی و بدون اتکاء به دیگران پیشرفت کند و یا ضرورت تعامل دانشگاه با بخش صنعت و همچنین لزوم مهارت‌آموزی هم اشاره کردند، که باید به این موارد، بر ضرورت شایسته‌سالاری، تقویت سیستم کنترل و نظارت و مهمتر از همه این موارد، بر اصل تربیت نیروی انسانی و کادرسازی تراز انقلاب اسلامی هم تأکید می‌کردند.

     کلام آخر این‌که؛ استمرار طرح موضوعات فوق و یا موارد مشابه مانند؛ طرح همه‌پرسی در رابطه با مسائلی که رهبر معظم انقلاب به صراحت انجام آنها را مغایر منافع کشور و مصالح جامعه اعلام نموده و اکثریت جامعه نیز با حضورشان در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی (مثل انتخابات و راهپیمایی‌ها) عدم ضرورت آنها را تأیید کرده‌اند، نه‌تنها نمی‌تواند در حل مشکلات مؤثر واقع شود، بلکه دوقطبی‌سازی جامعه را در پی داشته و امنیت کشور را در معرض تهدید قرار خواهد داد.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۷/۷/۹۸

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. بهرامی گفت:

    متاسفانه دولت مردانمون برای پیاده کردن اهدافشون متوسل به فریب مردم میکنن وقتی یک موضوع قرار در سکوت ودر خفا انجام بشه اونا شروع میکنن به طرح موضوعات جانبی و کم اهمیت و نظر و حواس افراد رو منحرف میکنن تا به اهدافشون برسند. متاسفانه با این دولت آبی برای مردم گرم نمیشه

  2. مظفری گفت:

    باسلام وعرض ارادت به شما برادر بزرگوار.مطالب جالب وجامعی را مطرح کردیدکه حتما مثمرثر خواهدبودوان شاالله که همیشه درمسیرزندگی موفق باشید.

  3. طاهری گفت:

    سلام بله دقیقا مطالب علنی و قابل تامل و پاسخی منطقی به ریس جمهور خالی بند شما داده ایشان بایستی چنین حرفها بی اساس را مطرح نمایند چون حدود ۶ سال است مملکت را بدون مدیریت رها نمود و فقط الان موقع شانتاژ بازی است چون وقتی برنامه نداشته نباشی ادامه مدیریت کشور را با چالش فقط بایستی سمری نمود

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای طاهری سلام؛
      ان‌شاءالله که مردم فهیم ایران اسلامی با هوشیاری بیشتر عمل کنند.
      موفق باشید

  4. دریایی گفت:

    سلام وقتی ۶سال وتا آخر ریاست جمهوری هم بدین شکل ادامه داردطبق وعده هائیکه داده بودند هیچ کاری برای مردم وکشور نکردند این حرفهایی که حالا مطرح می کنندقبل انتخابات هم می گفتند چه معنی دارد؟ البته ثابت شده که پوستشان بیشتر از این حرفها کلفت هست وبرای قدرت دست به هر حیله ایی می زنند

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای دریایی سلام؛
      همانگونه که اشاره شد، الان طرح این شعارها بخاطر انتخابات پررنگتر شده.
      موفق باشید

  5. سعیدی گفت:

    سلام وتشکر متاسفانه این بازی کهنه دو قطبی سازی جنگ صلح ، تعامل وتقلب همیشه در ایام انتخابات شکل می گیره وبا تاکیدات رهبر عزیز از پرهیز ازدوقطبی کردن کشور ،همچنان تکرار وآثار مخرب آن مسیر رشد کشور کند میکند

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای سعیدی سلام؛
      ان‌شاءالله که مردم فهیم ایران اسلامی با هوشیاری بیشتر عمل کنند.
      موفق باشید

  6. ناشناس گفت:

    سلام ، مطلب خوبی هست واگر به گوش شخص روحانی برسه بسیار خوبتره ،برای اینکه بفهمه که سربازان امام خامنه ای بیدارن وحرکات اون رو رصد میکنند ودر مواقع لازم ،روشنگری واتخاذ موضع خواهند کرد.
    موفق باشید.

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      ناشناس محتر سلام؛
      باتشکر از لطف شما، خیرگزاری فارس و چند سایت و روزنامه دیگر هم این مطلب را نتشر کرده اند، ان شاءالله تأثیرگذار خواهد بود.
      موفق باشید
      یا علی

  7. وزنه سیاسی گفت:

    با سلام
    مقاله “اتهام جنگ‌طلبی، ناروا و دور از انصاف است” را مطالعه نمودم و انصافا که پاسخی مستدل و منطقی را مطرح کرده‌اید.
    این فرد علی رغم اینکه در جنگ مسئولیت مهمی را بعهده داشته، اما در اوج جنگ، تعامل با آمریکا را بصورت محرمانه بر ضد جنگ و امام خمینی انجام می داده ولذا الان هم بدنبال تعامل از نوع بازندگی آن است و مسیر فراماسونها و لیبرالها در طول تاریخ غم بار کشورمان، همین بوده و خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *