نام این یوم‌الله چیست؟

     قطعاً آن زمان که رئیس جمهور نادان و قمارباز آمریکا فرمان ترور سردار سرافراز اسلام یعنی سردار سلیمانی را صادر کرد، نمی‌دانست اقدام شرورانه او چه پیامدهایی را در پی خواهد داشت و محاسبات غلطش می‌تواند تا چه حد پایه‌های حکومت آمریکا و سایر مستکبرین جهان را تحت تأثیر قرار داده و متزلزل سازد.


نه‌فقط ترامپ، بلکه سایر همپالگی‌های او نیز هرگز تصور نمی‌کردند دامنه این اقدام رذیلانه‌ آنها، می‌تواند به خیزش مردم علیه یانکی‌ها منجر و افکار عمومی جهان را از آسیا تا آفریقا و از اروپا تا آمریکا، درگیر چرایی این اقدام ناجوانمردانه و غیرقانونی نموده و متأثر پیامدهای خود نماید.
در واقع حماقت دشمن سبب شد تا ضمن افشای ماهیت پلید نظام سلطه، بار دیگر زمینه‌های احیای مجدد بیداری اسلامی در جهان اسلام و جنبش مردمی در سایر کشورهای جهان فراهم و رویکرد استقلال‌طلبی، ظلم‌ستیزی و عدالت خواهی مردم در جهان، با شتاب بیشتری به مسیر پرفراز و نشیب خود ادامه دهد.
بی‌شک هیچ رخدادی نمی‌توانست انسجامی با این عظمت را در میان مردم ستمدیده جهان ایجاد و یا به این اندازه التیام‌بخش زخم ناشی از قتل و غارت مردم در آشوب‌های آبان‌ماه سالجاری و حتی فتنه‌های قبل از آن در ایران و درگیری‌ها و آشوب‌های رخ داده در سایر کشورهای اسلامی باشد.
بی‌جهت نیست که امام صادق (ع) می‌فرمایند: «خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها آفریده است» و حماقت آمریکا در جریان این ماجراجویی و حمایت غربی‌ها از آن، این حماقت را به‌خوبی اثبات نمود.
البته نماز باشکوه جمعه در هفته گذشته که از آن به‌عنوان بزرگترین نماز جمعه تاریخ ایران و جهان اسلام نام ‌برده می‌شود و راهپیمایی میلیونی اخیر مردم عراق در بغداد نیز توانست اثربخشی این رخداد را مضاعف و تأثیرات شگرفی بر افکار عمومی جامعه و جهان داشته باشد.
به عبارت دیگر اگرچه رسانه‌های غربی به‌شدت تلاش کردند تا با ناچیز جلوه دادن حضور مردم در این سه رخداد بزرگ، عظمت این وقایع را پنهان سازند، اما کسانی که (غربی‌ها و عوامل وابسته به آنها در خارج و داخل کشورهای اسلامی) باید پیام این حضور گسترده را دریافت کنند، با مشاهده گزارش‌های رسانه‌ای و ماهواره‌ای در محافل خصوصی، به‌خوبی دریافته‌اند که دیگر جایگاهی در منطقه ندارند.
درست به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر سپهپد سلیمانی به‌عنوان یوم‌الله نام بردند و باز درست به همین دلیل است که باید، همه تلاش‌ها بر این متمرکز شود تا با اختصاص یک نام مناسب به این روز الهی و گرامیداشت آن در هر سال، این رخداد بزرگ برای همیشه در تاریخ ایران و جهان ثبت شود.
بدیهی است با توجه به این‌که سردار سلیمانی، بزرگ مردی متعلق به همه جهان اسلام و بلکه همه دنیای معاصر بودند، بنابراین؛ نام انتخابی باید جنبه فرامرزی و بین‌المللی داشته و از مؤلفه‌های یک عنوان جهانی برخوردار باشد.
برخی از نام‌های پیشنهادی برای این یوم‌الله عبارتند از: یوم‌الله؛ اقتدار، اتحاد، انسجام، انتقام، مقاومت، مخلصون، صالحون، انصارالله، خیزش مردمی، ظلم‌ستیزی، مستضعفین، اتحاد مستضعفین، قیام ضد استکباری، مبارزه با تروریسم و سایر عناوین مشابه.

احمدرضا هدایتی
کارشناس ارشد مدیریت
۶/۱۱/۹۸

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *