نکند باز هم آقای رئیس جمهور اطلاع نداشتند؟!

     اواخر سال ۹۹ جناب آقای روحانی، جناب آقای جهانگیری معاون اول ایشان، جناب آقای ربیعی سخنگوی دولت و تنی چند از دیگر مسئولین ذیربط دولت اعلام نمودند، تا پایان کار این دولت برنامه‌ای برای افزایش قیlت کالاها به خصوص کالاهای اساسی ندارند و این در حالی است که چندی پیش قیمت مرغ و برخی از کالاهای دیگر افزایش یافت و امروز هموطنان شاهد رشد بیش از ۶۰ درصدی قیمت نان بودند.

     با توجه به توضیحات فوق و نظر به این‌که اقلامی مانند نان، جزء اصلی‌ترین و پرمصرف‌ترین و گاهی تنها ماده غذایی ارزان قیمت قابل ابتیاع برای بسیاری از محرومین به شمار می‌رود، این سوال مطرح است که چرا دولت محترم در حالی که اخیراً چندین بار در مورد وضعیت معیشتی محرومین جامعه ابراز نگرانی نموده است، به جای تأمین یارانه آرد یا پرداخت یارانه به نانوایان، مبادرت به افزایش قیمت نان و تحمیل هزینه مضاعف به قشر ضعیف جامعه نموده است.

     آیا باز هم رئیس جمهور محترم اطلاع نداشتند که قرار است قیمت نان افزایش پیدا کند؟ آیا این درست بود که در آستانه انتخابات به جای امید دادن به مردم برای گشایش امور و ارزان شدن قیمت کالاهای ضروری، به یکباره قیمت نان با رشد جهشی مواجه شود؟

     آیا افزایش بی‌موقع قیمت نان در این مقطع، این شائبه را تقویت نمی‌کند که این تصمیم توسط کسانی اتخاذ شده که امیدی برای انتخاب مجدد ندارند و با این‌گونه اقدامات می‌خواهند، انگیزه مشارکت گسترده مردم در انتخابات را از آنها سلب نمایند؟

     البته قطعاً مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی تحت تأثیر این جوسازی‌ها و شایعات قرار نخواهند گرفت و با حضور گسترده خود در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، زمینه رفع مشکلات را تسهیل خواهند نمود، اما آیا بهتر نبود که دولت محترم، حداقل آخرین وعدهای خود را نقض نمی‌کرد؟

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۴/۳/۱۴۰۰

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *