آیا چنین افرادی واقعاً می‌توانند اصلح باشند؟

     قطعاً برای کارگزاران نظام اسلامی، اخلاق یکی از ضروریات حکمرانی اسلامی محسوب می‌شود، بنابراین با توجه به آنچه در اولین مناظره نامزدهای محترم ریاست جمهوری گذشت، اکنون این سوأل مطرح است که آیا کسانی که به قول معروف از همان ابتدا شمشیر را علیه رقبای خود از رو بسته بودند و مناظره خود را با تخریب و تهمت دیگران شروع کردند، اخلاق‌مدار هستند؟

     آیا بین کسانی که رانتخواران و مفسدین اخلاقی و اقتصادی و یا مشکلات اداری و اقتصادی و عدم خودباوری یا سستی و کاهلی و یا دشمنان خارجی را رقیب خود می‌دانند با کسانی که هموطن خود را رقیب اصلی می‌دانند و از پاسخگویی در مورد عملکردشان طفره می‌روند، تفاوتی نیست؟

     کدام‌یک واقعاً برای کسب رضایت الهی و با نیت خدمت به مردم وارد گود شده‌اند، کسانی که به‌جای بیان عملکرد گذشته و توانمندیها و برنامه‌هایشان و واگذاری قضاوت به مردم، دچار خودبرتربینی شده و از همان ابتدا خود را برتر مطلق می‌دانند یا کسانی که رضایت خدا و جلب اعتماد مردم دغدغه آنهاست؟

     نیت کدام‌یک خالصانه‌تر و صادقانه‌تر است؟ کسانی که با خودشیفتگی تمام و طرح ادعاهای واهی، نیت درونی خویش برای دستیابی به جایگاه ریاست جمهوری را به دیگران نسبت می‌دهند یا کسانی که بارها به اَشکال مختلف ثابت کرده‌اند که دغدغه تحقق مطالبات رهبری و خدمت به مردم را در سر دارند؟

     آیا واقعاً می‌شود به خیرخواهی، صداقت و خلوص‌نیت کسانی که تلاش می‌کنند تا با استفاده از روش ناجوانمردانه تخریب و تهمت و استفاده ابزاری از واژه ارزشمند «زن» (در حالی‌که در مجموعه تحت پوشش آنها حتی یک مدیر زن هم وجود نداشته)، مسیر پیروزی خود در انتخابات را هموار کنند، اعتماد کرد؟

     آیا کسانی که به جای تأکید بر راهبرد کارساز «ما می‌توانیم» و تزریق امید و اعتماد به جامعه، بذر یأس و ناامیدی و ما نمی‌توانیم را در جامعه منتشر می‌کنند و از تخصص و تجربه سخن می‌گویند، در حالی‌که از طراحی حتی یک الگوی بومی عاجزند و اقتصاد آزاد را نسخه نجات کشور اعلام و الگوها و مدلهای غربی و لیبرالی را توصیه می‌کنند، می‌توانند عملکردی بهتر از اسلاف خود داشته باشند.

     قطعاً بین کسانی که جمهوریت نظام را مورد تأکید قرار می‌دهند و رسماً اسلامی بودن آن را به حاشیه می‌برند و عملاً هموطنشان را رقیب اصلی خود می‌دانند، با کسانی که با توکل به خدا و اتکاء به نیروهای درونزا و ارائه برنامه‌های مشخص، در پی تحقق آرمانهای والای انقلاب اسلامی هستند و ناهنجاریها و مشکلات را رقیب می‌دانند، تفاوت از زمین تا آسمان است.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱۶/۳/۱۴۰۰

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *