توطئه کشف حجاب را جدی بگیریم

     آیه ۳۱ سوره «نور» صریحأ از لزوم حجاب‌ زنان سخن می‌گوید، البته در آیات دیگری مانند آیه ۵۹ سوره «احزاب» که آیه جلباب نام گرفته نیز به این موضوع پرداخته شده است.

 

     بنابراین؛ کسی نمی‌تواند منکر وجوب حجاب در اسلام شود، البته در برخی از دیگر ادیان از جمله در دین یهودیت و مسیحیت هم حجاب واجب بوده که با تحریفات صورت گرفته، اکنون فقط توسط برخی از پیروان واقعی آنها اجرا می‌شود.

     بی‌شک این همه تاکید ادیان مختلف به خصوص دین اسلام بر ضرورت حفظ حجاب، به‌منظور حفظ سلامت اخلاقی جامعه و در اولویت اول برای صیانت از حریم خود خانم‌ها در خارج از منزل است.

     با این حال مدتی است که با شیطنت رسانه‌های بیگانه و افراد معلوم‌الحال (اعم از شبکه های تلویزیونی ماهواره‌ای و فضای مجازی) و در سایه کم‌توجهی مردم و مسئولین ذیربط، متأسفانه کشف حجاب شکل علنی پیدا کرده است.

     در حال‌حاضر کم‌توجهی به این موضوع در حدی است که اگر قبلأ افراد در خودرو و یا در نقاط خلوت مبادرت به چنین کاری می‌کردند، اکنون گاهی به خود اجازه می‌دهند که در معابر عمومی و مراکز پرتردد و حتی در برخی از موسسات خصوصی نیز رسمأ و علنأ حجاب خود را کنار بگذارند.

     البته نگارنده لزومأ موافق برخورد قهرآمیز (حداقل با همه کسانی که مرتکب این رفتار می شوند) نیستم، اما از آنجا که تداوم این شرایط می‌تواند امنیت و سلامت اخلاقی جامعه را در معرض خطر جدی قرار دهد، معتقدم باید در اسرع وقت تدابیر لازم برای جلوگیری از گسترش این ناهنجاری توسط مسئولین ذیربط اتخاذ گردد.

     البته باید توجه داشته باشیم که نمی‌شود همه افراد بدحجاب یا بی‌حجاب را در یک گروه دسته‌بندی و با یک روش با آنها مواجه شد، بلکه باید ضمن بررسی علل و ریشه‌های مشکل و تلاش برای رفع اساسی آنها، بدانیم که با چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی مواجه هستیم.

در یک تقسیم‌بندی کلی می‌شود این افراد را در شش گروه به شرح ذیل دسته‌بندی کرد:

     گروه اندکی که در پیروی از شیطان، ذاتأ فاسد هستند و اصلاً اعتقاد به دین و آخرت ندارند و حتی حاضر نیستند تابع قوانین اجتماعی باشند.

     گروهی که آگاهانه یا ناآگاهانه و البته کاملأ هدفند و در هماهنگی با دشمن در پی گسترش فساد در جامعه هستند و در ردیف مغرضین یا فریب‌خوردگان قرار می‌گیرند..

     گروهی که به زعم خودشان برای نشان دادن اعتراض به وضعیت موجود، این روش غلط و ناصواب را برگزیده‌اند و در واقع با این روش هم به خودشان و هم به جامعه زیان می‌رسانند.

     گروهی اندکی که متأسفانه به علت مشکلات مالی و برای جلب توجه دیگران (مردان فاسد) تن به انجام چنین رفتارهایی می‌دهند.

     گروهی که تحت تأثیر صفات زنانه، صرفاً برای تبرج و خودنمایی و یا در رقابت با دیگران مرتکب این رفتار ناپسند می‌شوند.

     گروهی که معمولاً هدف خاصی ندارند اما به خاطر ضعف مبانی اعتقادی و صرفاً از روی سهل انگاری این‌گونه عمل می‌کنند.

    در هر حال این نابسامانی در اولویت اول ناشی از بی‌تفاوتی مردم به اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر و در اولویت بعد حاصل رفتارهای غلط و عملکرد بد برخی از مسئولین دولت‌های گذشته و در نهایت تلاش رسانه های معاند برای استحاله فرهنگی مردم این سرزمین است.

     در هر حال به‌نظر می‌رسد، این موضوع نیازمند اقدام فوری است که البته بخش عمده آن با فرهنگ‌سازی مناسب توسط سیستم آموزشی و فرهنگی کشور و تحقق وعده‌ها مسئولین محترم و آشکار شدن نتایج اقدامات سازنده و عملکرد مثبت دولت جدید، قابل رفع است.

    موارد ذیل نمونه‌‌هایی از اظهارتی است که گفته می‌شود توسط سیاستمداران خارجی در خصوص مقابله با حجاب بیان شده است، که اگرچه ممکن است کمی اغراق‌آمیز به‌نظر برسد، اما شکی وجود ندارد که در هر حال تحقق این موارد در ردیف آرزوهای نظام سلطه علیه مسلمانان قرار دارد.

اظهارات برخی از کارشناسان و سیاستمداران بیگانه در مورد حجاب:

✡️مارتین ایندیک

     مارتین ایندیک، از عناصر اصلی محقق آمریکایی درباره اسلام و خاورمیانه در اظهاراتی آورده: دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان‌ها بکشانیم؛ بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت و از این طریق می‌توان نظام اسلامی ایران را سرنگون کرد.

✡️میشل هوئلیک

     میشل نویسنده اسلام ستیز فرانسوی می‌گوید: جنگ بر ضد اسلام گرایی؛ با کشتن مسلمانان فایده‌ای ندارد؛ فقط با فاسد کردن آنها می‌توان به پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان دامن‌های کوتاه فرو بریزیم.

✡️جیمز لادن

     خبرنگار رادیو ملی آمریکایی طی گزارشی با خوشحالی اعلام کرد: مردم ایران برای آزادی بیشتر فشار آورده‌اند. اکنون انواعی از موسیقی که قبلاً با مخالفت شدید رو به رو بود؛ عمومیت یافته؛ و زن‌ها حجاب را تعدیل می‌کنند و کت‌های آنان کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود.

✡️دیوید کیو

     دیوید کیو مامور سابق سیا می‌گوید: مهم‌ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم.

✡️کنت دمارانش

     کنت دمارانش رئیس سابق جاسوسی فرانسه در اظهاراتی به ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: شما نمی‌توانید با یک عقیده به وسیله تانک و هواپیما مبارزه کنید. شما باید با هر عقیده‌ای به وسیله عقیده بجنگید. این بار دشمن ما مذهب است.

✡️بنیامین نتانیاهو

     به کمیته اصلاح دولتی آمریکا گفت: آمریکا می‌تواند با پخش سریال‌هایی که افراد زیبارویِ جوان را در وضعیت‌های متنوعی از برهنگی نشان می‌دهند و زندگی‌های فریبنده و مادی‌گرایانه دارند و رابطه‌های بی‌قید جنسی برقرار می‌کنند یک انقلاب را علیه حکومت ایران به راه اندازد. این[سریال‌ها] واقعا براندازانه هستند. جوانان ایرانی دلشان از لباس‌های دلپسندی که دراین سریال‌ها می‌بینند خواهد خواست. آنها استخرها و زندگی‌های پرزرق و برق راخواهند خواست.

✡️مستر همفر

     جاسوس معروف انگلیسی می‌نویسد: زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند و نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست. به هر وسیله‌ای شده باید آنها را از حجاب اسلام خارج کرد. آنگاه مردان و جوانان فریفته می‌شوند و فساد در کانون خانواده‌ها رخنه می‌کند.

✡️جاسوس آمریکایی

     یکی از جاسوسان کاخ سفید در گزارش خود آورده است: ما موفق شدیم چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گل‌دار تبدیل کنیم چادر را هم به مانتو و مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین تنگ و خیلی کوتاه. اکنون از حجاب برخی زنان مسلمان فقط یک روسری مانده است.

✡️مقام آمریکا

     یکی از مقامات بلندپایه آمریکا در ارتباط با پوشش در ایران گفت: هر زن چادری در کوی و برزن ایران؛ به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام؛ باید حجاب را سست نماییم.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۸/۶/۱۴۰۰

 

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    سلام .وجود خارجی مستر همفر علی رغم آنچه مورد تکرار واقع میشود اثبات شده نیست دکتر صادق آئینه وند در مقاله ای بخوبی این ماجرا را اثبات میکند..من آنرا در نشریه ای بنام‌گردون در کتابخانه حصیبی اراک خوانده ام.

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      ناشناس محترم سلام؛
      بنده هم در این مورد نظرات متفاوتی را شنیده ام که برخی رد و برخی تأیید کرده اند.
      در هر حال ممنون از تذکر شما
      پاینده باشید

  2. ابراهیم گفت:

    الناس علی دین ملوکهم!!!

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقا ابراهیم شلام؛
      صرفنظر از این که سندیت این حدیث چندان مشخص نیست، باید یادآوری شود که این موضوع حداقل در رابطه با مسئولین عالی رتبه کشور مصداق ندارد.
      موفق باشید
      یا علی

  3. ناشناس گفت:

    دیشب به چند مغازه برای خرید لباس و مانتو مراجعه کردم، ظاهراً دولت هم عزم جدی برای جلوگیری از تولید لباس‌های نامناسب ندارد.

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      ناشناس محترم سلام؛
      به نظرم دولت و شخص آقای رئیسی کاملاَ موافق هستند، اما بخش اجرایی کوتاهی می کند.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *