عاقبت به‌خیر نخواهند شد!

     مشاغل کاذب و افراد پلید و نامطلوب متعددی در جامعه وجود دارند که اگرچه تعدادشان اندک است اما خواسته یا ناخواسته، روح و روان و حتی جان و مال هموطنان خویش و نیز آبرو و اعتبار اسلام عزیز و ایران پرافتخار را به بازی گرفته و در معرض خطر قرار داده اند.

     مهمترین آنها در عرصه اقتصادی گرانفروشان، کم فروشان، محتکرین، واسطه‌ها و دلال‌های غیرقانونی و کاذب و سایر کسانی هستند که به هر شکل در نظام اقتصادی کشور اختلال ایجاد می‌کنند.

     در سایر بخش‌ها نیز افراد مختلفی مانند؛ رانتخوران، اختلاس‌گران، نجومی‌بگیران، کسانی که رابطه و پارتی‌بازی را جایگزین قانون و ضابطه می‌کنند و حتی خریداران و فروشندگان مقاله، پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی که در مجموع با کارهایشان سبب می‌شوند تا لقمه حرام سر سفره مردم برود، وجود دارند.

     البته حرام‌خواری‌ها و دزدی‌ها فقط محدود به این موارد و این افراد نمی‌شود، بلکه کسانی که به هر شکل (دروغگویی، تبانی، دزدی، حقه‌بازی، تقلب، کم‌کاری و سایر روش‌ها) در کارشان ظلم می‌کنند و سر دیگران کلاه می‌گذارند و باعث رنجش خاطر و آسیب‌رساندن روحی، روانی، جانی و مالی به هموطنان خود می‌شوند، شریک جرم بقیه هستند و در همین ردیف (افراد خبیث و پلید و گنهکار) قرار می‌گیرند.

     خدابیامرزد توابین واقعی این جماعت را و رسوا و نیست و نابود کند ادامه دهندگان این راه ظالمانه و ناجوانمردانه را که در حال مکیدن خون هموطنان خود هستند.

     البته در بین این جماعت گروهی وجود دارد که به نظر می‌رسد بسیاری از آنها واقعاً نمی‌دانند که مرتکب چه عمل ناپسندی می‌شوند، گرانفروشان و کم فروشان را می‌گویم، بسیاری از آنها واقعاً نمی‌فهمند که با گران‌فروشی و کم‌فروشی در واقع خودشان ضرر می‌کنند، البته نه فقط به اندازه دیگران، بلکه به مراتب بیش از دیگران ضرر می‌کنند.

     زیرا اولاً کسانی که بی‌هیچ دلیل منطقی و صرفاً در تبعیت از دیگران، کم‌فروشی می‌کنند و یا قیمت کالا و خدمات خود را افزایش می‌دهند، افراد ابله و نادان و یا خائن و زالوصفتانی هستند، که هم به خودشان و هم به ملت و مملکت خود خیانت می‌کنند و دائماً در معرض لعن و نفرین سایرین (به خصوص محرومین و مستضعفین) قرار دارند و لذا قطعاً عاقبت به‌خیر نخواهند شد.

     ثانیاً خائن هستند چون در حق هموطنان و هم کیشان خود ظلم می کنند. ثالثاً زالوصفت هستند چون منافع شخصی خودشان را به مصالح و منافع ملت و مملکت خویش ترجیح می‌دهند. رابعاً نادان هستند چون دین و آخرت خود را قربانی منافع و مطامع زودگذر دنیوی می‌کنند.

     خامساً ابله هستند، چون زنجیره تبادلات تجاری را فراموش می‌کنند و فکر می‌کنند با گران‌فروشی و کم‌فروشی سود می‌برند، در حالی که آثار گرانی در هر بخش، به سایر بخش‌ها نیز سرایت نموده و در نهایت مشمول خود او، خانواه او و حتی نسل پس از او نیز خواهد شد.

     این افراد نباید فراموش کنند که تخلف دیگران نمی‌تواند دلیل قابل قبولی برای رفتار مشابه از سوی آنها باشد و سرانجام گرفتار پنجه عدالت خواهند شد و در آخرت نیز این عملکرد مجوز محکمه پسندی برای پاسخگویی در مورد عملکردشان در پیشگاه خداوند نخواهد بود. در هر حال همه افراد این قوم ظالم باید مطمئن باشند که در صورت ادامه این مسیر شیطانی و ناجوانمردانه، از آه محرومان و مستضعفین و به خصوص ایتام و افراد بی‌بضاعت در امان نخواهند بود.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۵/۷/۱۴۰۰

 

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *