همه باید این موضوع را درک کنیم

     اگرچه به ظاهراً با گران فروختن خدمات و کالای خودمان سود می بریم، اما همه باید درک کنیم که سود حاصل از گران‌فروشی علاوه بر عقوبت دنیوی و ٱخروی، در نهایت برای کشور، جامعه و نسل آینده (حتی فرزندان خود ما) مشکلات فراوانی را به همرا خواهد داشت.

     این گونه درآمدها نه تنها حرام و مقطعی و کوتاه مدت است و اتر وضعی بر زندگی ما و خانواده ما داشته باشد، بلکه می‌تواند توقف کامل چرخه تولید و سرانجام، ورشکستگی افراد را در پی داشته باشد.

     مهمتر این که اگرچه در ظاهر ممکن است در یک بخش و در یک موضوع (مثل؛ دریافت اجاره خانه، فروش ملک، فروش کالاهای اساسی و امثال آن) سود قابل توجهی نصیب ما شود، اما چون در چرخه رقابت قرار گرفته ایم، قطعٱ برای تأمین نیازهای خودمان در سایر موضوعات، مجبوریم چند برابر میزان دریافتی هزینه نماییم.

     یادمان باشد، این رقابت غیرمنصفانه و مسابقه ناعادلانه بین درآمد و گرانی در نهایت سبب خواهد شد تا قیمت کالا و خدمات در حدی اشباع شود که کمتر کسی قدرت خرید آنها را داشته باشد.

     به همین دلیل، در گام نخست تولید و عرضه کالا و خدمات موردنظر متوقف و باعث ورشکستگی مالک آن خواهد شد و همان گونه که اشاره شد، در انتها حتی ممکن است به ورشکستگی کشور منتهی شود.

     خدای ناخواسته در صورت بروز چنین شرایطی، نتایج آن برای هر کشوری که در چنین شرایطی قرار بگیرد، فاجعه بار و همراه با خسارت فراوان خواهد بود.

     بنابراین؛ اگر واقعا خواهان بهبود شرایط اقتصادی کشور و معیشت خودمان هستیم، لازم است همه ما ضمن اجتناب از گرانفروشی و احتکار در کار خودمان و حتی خودداری از خرید کالا و خدماتی که قیمت نامتعارف و ناعادلانه دارند، سهم خویش در این مبارزه ملی را که حاصل توطئه دشمنان و عوامل داخلی آنها و بعضا آثار روانی کار آنهاست، به درستی ایفا نماییم.

     بدیهی است موفقیت دولت محترم در این زمینه نیز، مستلزم همراهی و مشارکت همه مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی در این زمینه است.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱/۱۱/۱۴۰۰

 

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *