قابل توجه وزیر محترم مسکن و شهرسازی

     لطفٱ در صدور مجوز افزایش نرخ اجاره بهای مسکن تجدید نظر بفرمایید.

     با توجه به وعده‌های جنابعالی برای تسهیل در تأمین مسکن (منزل شخصی یا اجاره ای) برای قشر محروم و متوسط جامعه انتظار می‌رفت که برای کاهش نرخ اجاره بها هم تدبیری بیندیشید و حداقل از صدور مجوز رسمی برای افزایش قیمت اجتناب نمایید.

     امروز اجاره بهای یک واحد مسکونی صد متری در مناطق نسبتا پایین شهر تهران حدود ۱۰ میلیون تومان است که با مجوز صادره از سوی وزارت مسکن به حدود ۱۲ میلیون و پانصد هزار تومان خواهد رسید.

     مگر حقوق کارمند و کارگر که آمار بخش عمده مستأجرین را به خود اختصاص می‌دهند چه مقدار است و قرار است چه مقدار به آن اضافه شود که چنین مجوزی صادر شده است؟

     آیا با این اقدام و با سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب از این مجوز، سایر اقلام و موضوعات نیز با افزایش بها مواجه نخواهند شد؟ آیا با این کار، اقدامات دولت محترم برای کنترل قیمت‌ها با مشکل مواجه نخواهد شد؟

     آیا وقت آن نرسیده تا به جای همراهی با افزایش نرخ تورم و گرانی که بخش عمده آن حاصل جنگ روانی دشمنان خبیث این مرز و بوم است، با اقدامات اساسی‌نری مانند؛ اخذ مالیات تصاعدی از اجاره‌های نامتعارف، توسعه و تقویت اقدامات خدماتی و زیرساختی در شهرهای کوچک و به خصوص روستاها (برای جلوگیری داوطلبانه از مهاجرت به شهرها)، ایجاد اشتغال در مناطق دورافتاده و محروم و سایر اقدامات مشابه، این مشکل برای همیشه برطرف شود؟

     توضیح: در این رابطه از همه علاقه‌مندان دعوت می‌شود ضمن جستجوی واژه  «مسکن» در سایت ره توشه و مطالعه مطالب ارائه شده، یادداشت ذیل را حتما مطالعه نمایند. (قفل مسکن راحت‌تر باز می‌شود، اگر ….. – https://rahtooshe.com/?p=9300)

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۸/۲/۱۴۰۱

 

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *