این یک فرصت است (مرتبط با فضای مجازی)

     حالا که پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های خارجی ثابت کردند که در تعامل با ایران و ایرانیان، هدفی جز ترویج فساد، تضعیف ملت و سرنگونی و تجزیه ایران عزیز ندارند و نظر به این‌که اکثر مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی، این موضوع را کاملاً درک کرده و بیش از گذشته به ماهیت پلید آنها پی برده‌اند.

     لذا باید ضمن خودداری از بازگشایی مجدد رسانه‌های مذکور، از این فرصت برای تقویت، رفع اشکال، به‌روزرسانی و معرفی پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های ایرانی در جهت جایگزین نمودن کامل آنها به جای نمونه‌های خارحی استفاده شود.

     در این رابطه یکی از مهمترین اشکالات پیام‌رسان‌هایی مانند؛ ایتا و سروش، کندی عملکرد (اصطلاحاً دیر بالا آمدن) آنهاست که گفته می‌شود ناشی از محدویت پهنای باند و محدویت ظرفیت سرورهای مرکزی آنهاست.

     لذا شایسته است، حالا که قرار است در این بخش، محصولات ایرانی جایگزین محصولات خارجی بشوند، دولت محترم با حمایت مادی و معنوی  و ارائه خدمات لازم به آنها، شرایط را برای فراگیر نمودن این پیام‌رسان‌ها فراهم نماید.

     قطعاً هرگونه حمایت در این زمینه نوعی سرمایه‌گذاری است که قطعاً هزینه آن به مراتب کمتر از خسارت‌های وارده ناشی از آشوب‌ها و اغتشاشاتی است که هرازگاهی رخ می‌دهد و رسانه‌های خارجی عامل اصلی بروز آن هستند.

     البته خود این پیام‌رسان‌ها نیز باید برای ارتقاء کیفیت خود تلاش نموده و با افزودن برخی خدمات مانند؛ فهرست گیرندگان، امکان ارسال پیام گروهی، امکان ارتباط صوتی و تصویری، ایجاد امکان ارسال پیام همگانی (وضعیت من)، ایجاد امکان ارسال موقعیت مکانی و سایر خدمات مشابه، شرایط برای جذب مخاطب بیشتر و فراگیر نمودن کار خود را فراهم نمایند.

     ضمناً به نظر می‌رسد با توجه به تعدد پیام‌رسان‌های ایرانی، تخصصی کردن آنها در موضوعاتی مانند؛ کسب و کار و یا تولید و تجارت، فرهنگ و هنر، ورزش و تفریح و سرگرمی، علمی و آموزشی، اطلاعات و اخبار و امثال آن نیز، هم می‌تواند از سردرگمی مخاطبین برای انتخاب یک پیام‌رسان مناسب جلوگیری نماید و امکان تمرکز آنها بر روی موضوع موردنظر را فراهم نماید و هم به ارتقاء کیفیت پیام‌رسان‌ها در موضوعات تخصصی کمک نماید.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱۵/۷/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *