پیام‌رسان‌های داخلی به کما می‌روند! (مرتبط با فضای مجازی)

     مسدود کردن و ممنوعیت پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های شیطان‌صفت خارجی که نسل جوان و امنیت اخلاقی، امنیت اجتماعی و امنیت ملی ایران اسلامی را هدف قرار داده‌اند، امر مبارکی است که ان‌شاءالله استمرار خواهد داشت.

     اما اگر قرار باشد پیام‌رسان‌های داخلی جایگزین آنها شوند، باید تا قبل از این که پیکر رنجور آنها به  «کما» برود، تدبیری برای حمایت و ارتقاء کیفیت و سرعت آنها اندیشیده شود.

     این موضوع که پس از مسدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی، مردم به پیام‌رسان‌های داخلی رجوع کنند و تعداد کاربران آنها افزایش و به تبع آن، سرعت آنها بیش از پیش کاهش پیدا کند، کاملاً قابل پیش‌بینی بود، اما این که مسئولین محترم فکر کنند، با همین وضعیت فعلی پیام‌رسان‌های داخلی (سرعت کم و کیفیت پایین) می‌توان مشکل جایگزینی را برطرف نمود، قابل پیش‌بینی نبود.

     بدیهی است که ادامه این وضعیت به‌خصوص در مورد پیام‌رسان‌هایی که از گذشته به خاطر محدودیت پهنای باند، یا ضعف سرورهای خود و یا کیفیت طراحی و پشتیبانی و یا هر علت دیگری مشکل داشتند، می‌تواند آنها را برای همیشه از چرخه خدمت‌رسانی خارج نماید.

     همچنین تداوم این شرایط می‌تواند باعث رجوع مجدد مردم به پیام رسان‌های خارجی با استفاده از فیلترشکن‌هایی شود که احتمالاً به زودی توسط بیگانگان عرضه خواهد شد.

     لذا ضمن تأکید مجدد بر ضرورت تخصصی کردن موضوعی پیام‌رسان‌های موجود، انتظار می‌رود مسئولین محترم قبل از این که دیر شود، برای رفع مشکلات آنها مساعدت نمایند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱۷/۷/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *