چند راه کار کمکی برای تحول در آموزش و پرورش

    همه راه‌کارهای نجات جامعه از ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی به آموزش‌وپرورش ختم می‌شود و همه دستگا‌ها باید برای رفع مشکلاتشان در همه موضوعات، بر حل این مسئله (تعلیم و تربیت) متمرکز شوند.

     البته همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛  «آموزش بدون تربیت و یا پرورش، راه به جایی نمی‌برد.» و مهارت‌آموزی که هم جنبه فنی و هم غیرفنی (رفتار فردی و اجتماعی) دارد نیز از این قائده مستثنی نیست.

     برای احیاء جایگاه ارزشمند و رفیع تعلیم و تربیت، باید از نظر مادی و معنوی  کاری کرد که شغل معلمی به یک آرزو برای جوانان تبدیل شود.

     هر نوع هزینه برنامه‌ریزی شده و هدفمند در بخش تعلیم و تربیت، نوعی سرمایه‌گذاری است که می‌تواند رشد و تعالی همه جانبه جامعه را در پی داشته باشد.

     همچنین؛ تعلیم و تربیت اصولی می‌تواند در برابر ناهنجاری‌ها (در همه بخش‌ها و همه موضوعات) نقش بازدارنده و پیشگیری‌کننده داشته باشد.

     کادرسازی و همچنین تعلیم‌وتربیت عمومی با تأکید ویژه بر بخش تربیتی آن در هیچ بخش و موضوعی هرگز نباید مورد غفلت واقع شود.

     همه دستگاه‌ها از اتحادیه اصناف و سایر اجزای بخش خصوصی گرفته تا سیستم اداری و به‌خصوص بخش فرهنگی و نظام آموزشی می‌توانند در این رابطه نقش داشته باشند.

     عناوین و توضیحات اجمالی برخی از راه کارهای کمکی نسبتاً زودبازده برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش در جدول ذیل و مشروح آن نیز در همین سایت «سایت ره توشه» ارائه شده است.

     علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد طرح‌های مورداشاره در این جدول، به موضوع تعلیم و تربیت در بخش «مهمترین مطالب سایت» در (گوشه سمت چپ بالای صفحه اصلی) مراجعه نمایند.

 روی این عنوان «جدول فهرست پیشنهادات» کلیک کنید.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۶/۷/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *