لطفاً مراقب خروج سرمایه‌های ملی از کشور باشیم

     قطعا با توجه به ماهیت الهی و راهبرد استکبارستیزی و نیز استقلال طلبی ایران اسلامی، پایانی برای شرارت دشمنان خارجی و برخی از اغتشاشگران متصور نیست، اما بسیاری از آنها حالا دیگر فهمیده‌اند که نمی‌توانند در برابر حق ایستادگی کنند.

     بی‌شک برخی از افراد همین گروه‌های شیطانی که می‌دانند سقوط انقلاب اسلامی امکان پذیر نیست، ناامید و سرافکنده راهی سرزمین رویاهایشان یعنی غرب می‌شوند، اگرچه نمی‌دانند که دنیای غرب فقط تا زمانی که از نظر سیاسی، اقتصادی و یا علمی برایشان منفعت داشته باشد، پذیرای آنها خواهد بود.

     اما در هر حال آنچه مهم است این است که این افراد هنگام خروج، بدون هیچ محدودیتی مقادیر متنابهی دلار و ریال یعنی سرمایه‌های ملی را از کشور خارج می‌کنند و این در حالی است که در حال حاضر بخش قابل توجهی از دارائیهای نقدی کشور به بهانه‌های گوناگون در کشورهای مختلف بلوکه شده است.

     لذا شایسته است، مسئولین محترم ضمن تمرکز بر کار فرهنگی برای توجیه مستقیم و غیرمستقیم این افراد، با ضابطه‌گذاری مناسب و در صورت لزوم حتی ابطال پاسپورت این افراد، مانع از خروج دارائیهای کشور شوند و یا حداقل محدودیتی در مقدار ارز قابل خروج برای هر خانواده تعیین نمایند.

     شنیده‌ها حکایت از آن دارد که هم اکنون افرادی وجود دارند که حتی بدون انگیزه سیاسی، چندین میلیارد تومان از اموال خود را فروخته و در حال تبدیل آن به ارزهای رایج برای خروج از کشور به بهانه‌های مختلف هستند.

     البته در این راستا باید موضوع رسیدگی به مطالبات خارجی ایران از سایر کشورها و ثبت و ضبط دقیق آنها (برای جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی افراد فرصت‌طلب در آیند) نیز در دستور کار قرار گیرد.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۴/۷/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *