حداقل اقدامات قابل اجرا در جنگ روانی

     از آنجا که اینک دشمن با توسل به انواع ابزار و روش‌های مشروع و نامشروع و یا پنهان و آشکار در فضای مجازی و سایر رسانه‌ها به یک جنگ روانی تمام‌عیار علیه ایران اسلامی مبادرت نموده است، لذا مقابله‌به‌مثل اجتناب‌ناپذیر و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.

     در این رابطه با استناد به آیات و روایات اسلامی به نظر می‌رسد چون در شرایط جنگی قرار داریم، لذا همانند خودشان (دشمنان) حتی استفاده از مطالب غیرواقعی برای ضربه زدن به آنها و ایجاد اختلاف بین صفوفشان حقی مشروع و قانونی است.

     با توجه به توضیحات فوق، پیشنهاد می‌گردد برای مقابله‌به‌مثل، اقدامات ذیل با کمک انقلابیون داخلی و خارجی (اعضای جبهه مقاومت) فعال در فضای مجازی به عمل آید.

  • فیلم آموزش‌های ضدامنیتی شبکه‌های مجازی و تلویزیونی ماهواره‌ای که توسط رسانه‌های معاند برای ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران اسلامی تولید و منتشر می‌شود، در قالب اعلام خیر خباثت سردمداران دولت‌های غربی‌ و یا حتی به همان شکل آموزشی که برای مردم ما ارسال می‌کنند (با آرم و نشان خودشان و به زبان‌های مختلف به‌خصوص انگلیسی، فرانسوی و آلمانی) ترجمه و با کمک اعضای هسته‌های مقاومت اسلامی و سایر افراد و مراکز، از طریق فضای مجازی در اختیار مردم کشورهای متخاصم قرار گیرد تا هم در جریان خباثت مسئولین کشورشان قرار گیرند و هم در مبارزه با نظام سرمایه‌داری از آنها استفاده نمایند.
  • گزارش‌های کوتاه (چند دقیقه‌ای) رسانه ملی که معمولاً در خبر ۳۰/۲۰ در مورد رخدادهای سیاسی از جمله؛ گزارش‌های مربوط به اغتشاشات و اقدامات مخرب و وحشیانه آشوبگران، اقدامات حمایتی دول غربی از اغتشاشات در ایران، دوگانگی رفتاری آنها در مورد اغتشاشات و حوادث در ایران و غرب، مشکل سوخت در غرب، فقر و کارتن‌خوابی در غرب و امثال آن نیز ترجمه و منتشر ‌شود.
  • بسیاری از کلیپ‌های مردمی تهیه شده توسط موسسات فرهنگی بخش خصوصی و سایر فعالان مردمی در خصوص رفتار خشونت‌آمیز پلیس با زنان و رنگین‌پوست‌ها، فساد و تبعیض و شکاف طبقاتی در جوامع غربی، دستاوردهای ایران اسلامی و سایر موارد مشابه نیز بسیار ارزشمند است و باید بهترین آنها گردآوری و برای انتشار در کشورهای هدف، ترجمه شوند.
  • پررنگ کردن اخبار اختلافات گروه‌های معاند و بیان ماهیت پلید آنها و حتی تولید اخبار غیرواقعی در این زمینه هم می‌تواند، در دستور کار قرار گیرد.

     دهها موضوع دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند در این عرصه نیز دشمن را مستأصل و وادار به عقب‌نشینی کند که باید با همفکری افراد صاحب نظر فهرست آنها احصا و اقدامات لازم در این رابطه به عمل آید.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۱/۹/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *