جذب مخاطب به چه قیمتی / روبیکا پا جای پای اینستاگرام

     اگرچه روبیکا از نظر فنی یکی از با کیفیت‌ترین سکوها یا پیام‌رسان‌های داخلی محسوب می‌شود و کاربران زیادی را جذب کرده است، اما از آنجا که برای افزایش تعداد کاربران خود از روش‌های نامتعارف و غیراخلاقی استفاده می‌کند لذا حتماً باید مورد تذکر قرار گرفته و حتی تنبیه شود.

 

     رجوع به روبیکا نشان می‌دهد که این سکو از نظر محتوا کاملاً مسموم و غیراخلاقی و بعضاً ضدامنیتی است و اصطلاحاً دست سکوهایی مانند اینستاگرام را از پشت بسته و به هیچ ضابطه و اصولی پایبند نیست.

     در واقع ظاهراً از نظر گردانندگان این سکو، هدف وسیله را توجیه می‌کند و لذا به نظر می‌رسد قبل از این که مأموریت این سکو به عنوان یک پیام‌رسان ایرانی، فراهم نمودن زمینه تبادل اطلاعات مفید و ارتباط آسان بین مخاطبان باشد، هدفش انتشار محتواهای مسموم و عمدتاً مبتذل در فضای مجازی است.

     این عملکرد این شائبه را ایجاد می‌کند که شاید در این رابطه نیز دست بیگانگان در کار باشد و این سکو از خارج از مرزهای کشور تغذیه و یا به شکل کاملاً هدفمند با مزدوران داخلی دشمن همراهی می‌کند.

     چرا که کاربر به محض ورود به این سکو، ابتدا به ویترین آن که حاوی محتوای مورداشاره است وارد می‌شود و حتی در صورت ورود به سایر بخش‌ها مثل بخش پیام‌رسان آن، باز هم هنگام خروج، جبراً از همین بخش یعنی بخش ویترین عبور می‌کند.

     لذا از مسئولین محترم درخواست می‌شود همزمان با اقدامات قانونی برای مقابله با محتواهای غیراخلاقی و ضدامنیتی سکوهای خارجی، این سکوی ظاهراً بومی را هم دریابند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱۷/۹/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *