اگر حجاب مانع پیشرفت است، پس چرا؟

     ‌می‌گویند حجاب اُمل‌بازی و مانع پیشرفت کشورهاست و کشف حجاب و اختیار عمل در انتخاب نوع پوشش و نیز آزادی برای رابطه محرم با نامحرم و امثال آن از یک‌سو باعث پیشرفت کشورهای غربی شده و از سوی دیگر سبب شده تا بی‌حجابی برای مردم این کشورها عادی و در واقع عاری از تهدید و عوارض نامطلوب جانبی شود، بنابراین چند سوال از طراحان این نگرش مطرح است.

  • اگر بی‌حجابی و حضور نامتعارف زنان در جامعه می‌تواند باعث پیشرفت کشورها شود، چرا سایر کشورهایی که نوع پوشش و روابط بین زن و مرد در آنها آزاد است (اعم از اسلامی نظیر مصر در آفریقا و لبنان در آسیا و یا غیراسلامی مثل کوبا و ونزوئلا بیخ گوش آمریکا و دهها کشور دیگر) یا مردم برخی از قبایل آفریقایی که از دیرباز و خیلی زودتر از آمریکا و اروپا تقریباً عریان بوده‌اند، پیشرفت نکرده‌اند؟
  • متقابلاً اگر حجاب و عفاف مانع پیشرفت است، چرا بعد از انقلاب اسلامی جایگاه زنان ایران در مشاغل و مناصب مختلف اعم از؛ علمی، اداری(دولتی و غیردولتی)، ورزشی و هنری و دیگر موضوعات رشد جهشی داشته و چندین برابر قبل از انقلاب اسلامی افزایش یافته است؟
  • چرا در کشوری مانند عربستان که قوانین حجاب و عفاف بعضاً به شکل افراطی و با سختگیری بیشتری رعایت می‌شود و زنان تا حدود زیادی از حضور در امور اجتماعی محروم هستند، آنچه که خود این افراد از آن به نام پیشرفت نام می‌برند، ایجاد شده است.
  • اگر آزادی پوشش و نوع روابط با جنس مخالف باعث چشم و دل سیری افراد جامعه می‌شود، چرا اینقدر آمار تجاوز و آزار و اذیت جنسی در کشورهای غرب و سایر کشورهای مشابه شرقی بالاست؟
  • اگر بی‌حجابی آثار اخلاقی منفی ندارد، چرا جنون جنسی مردم چشم و دل سیر غرب، از ازدواج طبیعی به ازدواج سفید و همباشی و حتی همجنسگرایی، ازدواج با حیوانات، ازدواج با کودکان، ازدواج با مرده، ازدواج با عروسک، برده‌داری جنسی و سایر موارد مشابه رسیده است؟
  • اگر بی‌حجابی و رفتارهای نامتعارف اخلاقی تأثیری منفی بر روند کار و زندگی افراد جامعه نمی‌گذارد، چرا بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر دنیا و حتی در اروپا و آمریکا، قوانین ویژه و سختگیرانه‌‌ای برای رعایت نوع پوشش، نوع آرایش و نوع رفتار اساتید، معلمین و متعلمین (دانشجویان و دانش‌آموزان) وضع نموده‌اند.
  • اگر احکام اسلامی مشکل دارد و مانع پیشرفت خانم‌ها هست، چطور بعضی از خانم‌ها و ایضاً آقایان از پذیرش برخی از احکام دینی مثل حجاب اجتناب و آنها را نفی نموده و اجباری تلقی می‌کنند، اما همان افراد هنگامی که پای منافع شخصی به میان می‌آید، انتظار دارند قوانینی مانند؛ دیه، نفقه، مهریه و امثال آن در مورد آنها به طور کامل و دقیق رعایت شود.

        البته دهها سوال دیگر در این رابطه مطرح است، اما به همین چند مورد بسنده می‌شود، با این امید که همه ما کمی به علل این همه اصرار و تلاش دشمنان برای ترویج فساد در جوامع به‌خصوص در جوامع اسلامی بیندیشیم و از خودمان بپرسیم چه کسانی از ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری ملت‌ها نفع می‌برند.

        افراد متدین و دینداری که همواره این رفتارها را نهی کرده‌اند، یا مفسدین اخلاقی و سرمایه‌دارانی که از این شرایط برای مسخ افکار عمومی و بهره‌کشی از انسان‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

      توضیح؛ علاقه‌مندان در صورت تمایل می‌توانند، یادداشت‌های قبلی مرتبط با موضوع حجاب و عفاف را نیز با جستجوی واژه‌‌های «حجاب»، «زنان» و «خواب خرگوشی» در همین سایت (سایت ره‌توشه)، ملاحظه و مطالعه نمایند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۵/۳/۱۴۰۲

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. صفرزاده گفت:

    سلام استاد هدایتی عزیز در بحث با این طائفه تازه باید از توحید و اثبات خدا و نبوت و معاد شروع کرد که منکر همه چیز هستند

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای صفرزاده سلام،
      موافقم؛ مبانی اعتقادی برخی افراد به خاطر ضعف نظام تعلیم و تربیت از پایه مشکل دارد.
      موفق باشید

  2. مرجانی گفت:

    سلام. متشکرم از ارسال مطالب خوبتون

  3. ناشناس گفت:

    فکر نون باش

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      ناشناس محترم سلام؛
      از بس فکر نون بودیم سالیان متمادی از غافله پیشرفت جا ماندیم.
      همانقدر که جسم به نون احتیاج دارد، به همان میزان و بلکه بیشتر، روح انسان نیز به معنویت نیاز دارد.
      برقرار باشید

  4. سحبا گفت:

    سلام ممنونم از لطف تون و مطالب مفیدی که میفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *