یک مأموریت مشترک برای دو دستگاه (رسانه ملی و دستگاه دیپلماسی)

     با توجه به این که موضوعاتی مانند؛ حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق کودکان و سایر موارد مشابه از سوی دشمنان این مرزوبوم به ابزار و حربه‌ای برای نسبت دادن اتهامات واهی به منظور تحمیل فشار به ایران اسلامی تبدیل شده است، لذا موارد ذیل برای مقابله به مثل و ایجاد بازدارندگی در برابر این هجمه ناجوانمردانه پیشنهاد می گردد.

۱، رسانه ملی با تجمیع گزارش‌های پراکنده ای که تاکنون از نقض موارد مورداشاره در غرب تهیه نموده و نیز تهیه گزارشهای مستدل جدید و هدفمند از اقدامات و عملکرد خشونت آمیز و غیرانسانی پلیس و دستگاه‌های امنیتی کشورهای اروپایی و آمریکا در مورد نقض حقوق شهروندان کشورهای مذکور و همچنین تهیه گزارش جنایات جنگی و آتش افروزی‌های آنها در نقاط مختلف دنیا و پخش آن در شبکه‌های برون مرزی و یا تلویزیون کشورهای همسو، برای مقابله به مثل اقدام نماید.

۲، برای سرعت بخشیدن به کار در این زمینه، ترجمه و پخش مصادیق رفتارها، برنامه‌ها و گزارش‌های دوگانه رسانه‌های معاند و استکباری در این رابطه و حتی آموزش‌های ضدامنیتی آنها به مردم ما (از جمله آموزش کوکتل مولوتف) ترجیحاً با آرم و نشان خودشان برای پخش در شبکه‌های برون مرزی در دستور کار رسانه ملی قرار گیرد.

۳، در این رابطه برخی از کلیپ‌های تولید شده توسط مردم و موسسات فرهنگی بخش خصوصی در مورد موضوعاتی مانند نژادپرستی و نقض حقوق زنان و کودکان و اقلیت‌ها در غرب و امثال آن نیز می‌تواند به زبان‌های مختلف برای مردم کشورهای هدف ترجمه و مورداستفاده قرار گیرد.

۴، همچنین تهیه گزارش‌های فاخر و جذاب در مورد بهبود و رشد جهشی وضعیت هر یک از این موارد از جمله موضوع حقوق زنان در ایران اسلامی با هدف  قیاس وضعیت فعلی هر یک از آنها نسبت به قبل از انقلاب و به خصوص نسبت به وضعیت آن در کشورهای سلطه‌گر غربی نیز می‌تواند به تحقق این هدف کمک نماید.

۵، دستگاه دیپلماسی نیز می‌تواند با تهیه بسته‌های فرهنگی سیاسی حاوی گزارش‌های رسانه ملی و نیز انجام کارهای مطالعاتی علمی در این زمینه و ارسال نتایج آن برای اعضای سازمان ملل یا موسسات مردمی ضدجنگ و حامی صلح یا رسانه‌های بیطرف یا برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در کشورهای غربی و سایر کشورهای هدف به روشنگری در این زمینه مبادرت نماید.

     البته سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان ارتباطات اسلامی، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر مراکز نیز می‌توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

     لازم به یادآوریست که دستگاه‌های ذیربط به خصوص رسانه ملی طی سال‌های گذشته در این زمینه اقدامات متعدد و نسبتاً متنوعی را به عمل آورده اند که قابل تقدیر است، اما قطعاً در مقطع فعلی باید این نوع اقدامات به شکل منسجم و هدفمند تشدید شود.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱۴/۱۰/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *