آینده خودتان را به مخاطره نیندازید! / مرتبط با حجاب و عفاف

     انسان ذاتاً موجودی تنوع طلب، لذت‌جو و فرصت‌طلب و بر خلاف حیوانات که قوه شهوانی آنها به شکل فصلی بروز می‌کند، دارای قوه شهوانی مستمر است و لذا اگر نتواند بر خواسته‌های نفسانی خود لجام بزند، به موجودی شیطانی تبدیل می‌شود، که ممکن است مرتکب هر خیانت و جنایتی بشود.

    بارها شنیده‌ام و احتمالاً شما نیز شنیده‌اید با این‌که احکام اسلامی در جهت رشد و تعالی انسان‌ها وضع شده و متضمن سلامت جامعه و نیز آرامش و آسایش انسان در ابعاد مختلف است، اما قبل از انقلاب اسلامی به خاطر بی‌توجهی به این احکام، به قدری فساد و ناامنی اخلاقی پنهان و آشکار در جامعه ما گسترش یافته بود که خانم‌ها و به خصوص دانشجویان دختری که اصالت خانوادگی داشتند و عفت و حیا برایشان حائز اهمیت بود، جرأت نمی‌کردند به تنهایی از شهری به شهر دیگر مسافرت کنند.

     بررسی آمار ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در کشورهای مختلف حتی در غرب بیانگر این واقعیت است که معمولاً زنانی که دارای پوشش و آرایش نامناسب و محرک هستند، قربانیان اصلی مفاسد اخلاقی در جامعه بوده و مورد تعدی و تجاوز قرار می‌گیرند و آمار ناهنجاری‌های ایران در قبل از انقلاب اسلامی نیز نشان می‌دهد که بیش از ۹۳ درصد زنانی که مورد ربایش یا تجاوز قرار می‌گرفتند و بعضاً به قتل می‌رسیدند، خانم‌های بی‌بندوباری بودند که پوشش مناسبی نداشتند و به‌اصطلاح به شکل نیمه‌عریان در جامعه حضور پیدا می‌کردند.

     در واقع آزادی بی‌قید و شرط برای فسق و فجور، در آن دوران چنان شرایطی را به وجود آورده بود که آزادی حضور مطمئن و بدون نگرانی در جامعه را از اکثریت زنان با عفت و خانواده‌های با غیرت سلب نموده بود و تقریباً روزی نبود که خبری از ربودن و تجاوز و تعدی به حقوق زنان یا قتل آنان در مطبوعات منتشر نشود، اما به یُمن و برکت وجود انقلاب اسلامی در بسیاری از موارد حالا دختران دانشجو حتی شب‌ها نیز در کمال امنیت راهی دانشگاه محل تحصیل در سایر شهر می‌شوند.

     به عبارت دیگر اگرچه حضور ناهنجار زنان در محافل عمومی باعث می‌شود تا بخش قابل توجهی از جامعه حتی مردان در معرض آسیب و عوارض نامطلوب این ناهنجاری‌ها قرار گیرند، اما بدیهی است که آسیب وارده به مردان به‌مراتب کمتر از آسیبی است که در ابعاد مختلف به خود زنان وارد می‌شود تا جایی که گاهی حتی جان آنان را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد، در حالی که این مخاطرات برای مردان قابل توجه نیست و درست به همین دلیل است که مردان فاسد از حضور عریان زنان در جامعه استقبال می‌کنند.

     البته از سال ۷۲ که میهمانان ناخوانده یعنی ویدئو و سپس شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و اینترنت و فضای مجازی وارد خانه‌های مردم شدند و به خصوص طی یکی دو سال اخیر که برخی از افراد تحت تأثیر القائات مسموم رسانه‌های معاند کشف حجاب نموده‌اند، کمی نگرانی‌ها افزایش یافته و این تردید ایجاد شده که نکند، مجدداً آن وضعیت قبل از انقلاب یعنی همان شرایط ناامن و غیراخلاقی که هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان حتی در کشورهای اسلامی از جمله ترکیه نیز حاکم است، بازگردد و آزادی حضور امن در جامعه را از زنان و دختران مؤمن سرزمینمان سلب نماید.

     در همین راستا چند روز قبل روایت سفر یک خانواده هموطن به این کشور (ترکیه) را می‌خواندم که معترف بودند، دیدن فیلم‌های شبکه‌های تلویزیونی این کشور، این سرزمین را در ذهن آنها به یک مدینه فاضله با امنیت و آزادی بیکران تبدیل کرده بود، تا جایی که در همین سالجاری تصمیم می‌گیرند، خانوادگی سفری به آنجا داشته باشند.

     اما وقتی با واقعیت‌های این محیط خیالی و نظر سوء برخی از افراد بی‌بندوبار این کشور مواجه می‌شوند و رفتار برخی افراد مست لایعقل را در گوشه و کنار خیابان‌ها می‌بینند و با سایر ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری برخی از مردم این دیار مواجه می شوند، تازه به عظمت و قداست سرزمین خود پی می‌برند.

     تا جایی که به تعبیر خودشان، به محض رسیدن به فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران از نگرانی نجات یافته و اشک شوق می‌ریزند و برای حفظ انقلابی که با تأکید بر حفظ ارزش‌های اسلامی امنیت جامعه را تضمین نموده، دست به دعا بر می‌دارند.

     اگرچه اکثریت مردم کشور ترکیه نیز انسان‌هایی مؤمن و مقید به رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی هستند، اما طبیعی است که در هر حال تقلید کورکورانه از فرهنگ منحط غربی که در بسیاری از کشورها ترویج یافته، آثار و تبعات خاص خودش را دارد و نمی‌تواند مانع از تعدی افراد فرصت‌طلب و شهوتران شود.

     نکات فوق حکایت از آن دارد که بسیاری از زنانی که کشف حجاب می‌کنند، واقعاً نمی‌دانند که با رفتار و گفتارشان چه مخاطرات و تهدیداتی را نه فقط برای خود که برای اعضای خانواده و به‌ویژه فرزندان و سایر هموطنانشان رقم می‌زنند.

     آنها نمی‌دانند در حال بردگی و خدمت به مردان هرزه‌ای هستند که  با شعار  «زن، زندگی، آزادی» فقط و فقط در پی باز کردن راه برای ارضای خواسته‌های جنسی و غیراخلاقی خود هستند.

     آنها نمی‌دانند که با این رفتارها و با ترویج و گسترش فساد در جامعه، نه‌تنها به آزادی دست پیدا نمی‌کنند، بلکه در واقع از خود سلب آزادی نموده و چه بسا زندگی خود را نیز از دست می‌دهند و بیش از همه متضرر می‌شوند و دیگر مثل گذشته قادر به حضور امن و ایمن در جامعه نخواهند بود.

     توضیح؛ علاقه‌مندان در صورت تمایل می‌توانند، یادداشت‌های قبلی مرتبط با موضوع حجاب و عفاف را نیز با جستجوی واژه‌‌های «حجاب»، «زنان» و «خواب خرگوشی» در همین سایت (سایت ره‌توشه)، ملاحظه و مطالعه نمایند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱/۱/۱۴۰۲

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. حسینپور گفت:

    حسینپور همکار،:
    با سلام و عرض ادب خدمت برادر بزرگوارم جناب هدایتی
    نمی دانم این بحث وارتباط دادن آن با این موضوع صحیح است یا نه اما اعتقاد دارم
    آن زمانی که بحث عدالت در داشتن شغل برای بانوان در دهه های گذشته مطرح شد
    آنها به دنبال چنین اهدافی در جهت بی بند باری جامعه بودن
    خلاصه
    دختران آن زمان با ادعای تساوی حقوق زن و مرد در داشتن شغل و بطبع داشتن درآمد
    به‌سمت استقلال از ازدواج و داشتن زوج رفتن با این شعار که حالا که خودمان دارند داریم نیاز به آقا بالاسر نداریم
    با گذشت زمان

    و بالا رفتن سن جامعه پر شد از دختران سن بالایی که به واسطه همین تفکر و لطف دولت مردان در دادن شغل به آنها
    با موجی از مریضی های روحی و روانی ناشی از نداشتن زوج شرعی روبرو شدن

    با تهی کردن این نسل از جامعه از دین و اخلاق آنها را به ارتشی از مجرد ها تبدیل کردن که می بینید ناخواسته امیال دشمنان انقلاب و اسلام را دنبال می کنند
    و نه تنهاتر بحث حجاب که در سایر مسائل اجتماعی و امنیتی نقش کلیدی به آنها سپرده شده و خواهد شد

    مشکلات مردان در این خصوص و تسخیر مشاغل محدود توسط قشر اثاث هم کمتر از خانم ها نبود اما از جنسی دیگر

    آنها هم اسیر این سیاست زدی و کار ضد فرهنگی شدن
    بسیاری از آنها هم با گذشت سن هم اکنون مجرد هستند
    و دارای عرایض انسانی
    و آن شده معجونی به اسم لشکر مجردها

    خدا لعنت کند کسانی را که به اسم تساوی حقوق زن مرد دراین مبحث
    ریشه بنیان خانواده را سست کردن

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای حسینپور سلام؛
      بله فرمایش شما صحیح است، بخشی از اتفاقات حال حاضر حاصل اقدامات به اصطلاح اصلاح طابانه گذشته است.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *