نامه به مسئولین فرهنگی کشور برای معرفی دستاوردهای انقلاب

باسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای …………………………..؛

     باسلام و عرض ادب و احترام، همان گونه که مستحضرید در آستانه دهه مبارکه فجر و نیز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده‌اند، حضور پرشور و فراگیر مردم در این عرصه متضمن تأمین امنیت کشور و حائز اهمیت بسیار بوده و تحقق این مهم نیز مستلزم ایجاد امید مضاعف در جامعه است.

     این در حالی است که متأسفانه این روزها بخش قابل توجهی از افراد جامعه بر اثر ناآگاهی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و یا تحت تأثیر تبلیغات مسموم رسانه‌های معاند، هرکجا فرصتی به دست آورند به بیان مسائل و مشکلات راست و دروغی می‌پردازند که عمدتاً توسط دشمنان برای سیاه‌نمایی شرایط و بزرگنمایی مشکلات منتشر شده است.

     البته وجود برخی مشکلات انکارناپذیر است، اما در همین رابطه نیز مشکل اساسی این است که اکثر مردم ریشه بروز مشکلات اعم از داخلی یا خارجی را نمی‌دانند و لذا معمولاً بدون تحلیل درست، فقط نظام و مسئولین نظام را مقصر می‌دانند.

     حقیر برای کمک به رفع این شبهات طی چندین سال گذشته همواره تلاش کرده‌ام تا ضمن بیان دستاوردها، در حد امکان پاسخگوی شبهات نیز باشم و ۶ سال پیش و قبل از آغاز چهل سالگی انقلاب و نیز طی چند ماه گذشته به اکثر دستگاه‌های ذیربط در امور فرهنگی و تبلیغی برای بسیج امکانات جهت معرفی گسترده و فراگیر دستاوردهای انقلاب اسلامی مراجعه و یا برای آنها نامه و مطلب ارسال نموده‌ام که متأسفانه تاکنون نتیجه چندانی نداشته است.

     لذا با توجه به هجمه گسترده فرهنگی تبلیغی رسانه‌های معاند برای ایجاد ناامیدی در جامعه و تلاش برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات آتی و با عنایت به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیشنهادات ذیل تقدیم می‌گردد.

۱، در اولین فرصت با مشارکت دستگاه‌های ذیربط از جمله؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و سپاه، یک شورای موقت سیاستگذاری برای تبلیغات حرفه‌ای و مناسب در دهه فجر و نیز پاسخ به شبهات راه‌اندازی و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ گردد.

۲، در همین فرصت باقیمانده از نماینده تمام دستگاه‌های ذیربط از جمله؛ رسانه ملی، نشریات و سایر رسانه‌های انقلابی، فعالان انقلابی فعال در فضای مجازی، شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حتی دستگاه‌هایی مانند؛ وزارت مسکن و شهرسازی، اتوبوسرانی و تاکسیرانی (برای استفاده از ظرفیت تبلیغاتی ناوگان حمل و نقل) و امثال آنها برای هماهنگی در تبلیغ دستاوردها در قالب یک نشست ویژه دعوت به عمل آید.

۳، کارگروه تولید محتوای جدید با حضور کارشناسان ذیربط ایجاد شود و یک گروه ویژه نیز مسئولیت گردآوری تولیدات سمعی و بصری و نوشتاری فاخری را که قبلاُ توسط مراکز یا افراد مختلف تولید شده را بر عهده بگیرد.

۴، کارگروه تولید محتوا با اقداماتی نظیر؛ تهیه تصاویر مناسب و اطلاعات و آمار مربوط به مهمترین دستاوردهای انقلاب در تهیه خوراک محتوایی موردنیاز رسانه ها مشارکت نمایند.

۵، با کمک دستگاه‌های ذیربط فعالان انقلابی تولیدکننده محتوا در فضای مجازی شناسایی و برای ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی فراخوانی و توجیه شوند.

۵، شهرداری‌ها، وزارت مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها، تمام امکانات تبلیغی خود اعم از مونیتورها  و تابلوهای داخل‌ پایانه‌های مسافربری و باربری و نیز قطارهای شهری (مترو) و برون شهری، هواپیماها، اتوبوس‌ها، کشتی‌ها و نیز تابلوهای موجود در خیابان‌ها، معابر و مجتمع‌های مسکونی و غیرمسکونی را به تبلیغ دستاوردهای انقلاب اسلامی اختصاص بدهند.

۶، اصناف مختلف و نیز اماکنی مانند، سینماها (تبلیغات ابتدای فیلم‌ها)، بیمارستان‌ها و بانک‌ها و مراکز مشابه نیز می‌توانند با استفاده از مونیتورها و تابلوهای نصب شده در مراکز خرید یا سالن انتظار خود در این زمینه نقش فعال داشته باشند.

۷، با توجه به این‌که در اکثر خانواده‌ها حداقل یک دانش‌آموز وجود دارد، لذا وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش‌آموزی و سازمان مدارس سپاه نیز می‌توانند در قالب مسابقه «دستاوردها» طبق طرح پیوست که جداگانه حضورتان ارسال خواهد شد، در این زمینه نقش اساسی داشته باشند.

۸، همه دستگاه‌ها باید موظف شوند چند کلیپ حداکثر یک دقیقه‌ای از مهمترین دستاوردهای خود برای انتشار در فضای مجازی تهیه و تولید نمایند.

۹، با کمک بسیج و سپاه و سایر مراکز، باید افراد واجد شرایط سخنرانی در این زمینه و نیز برای پاسخ به شبهات شناسایی و سازماندهی و پس از تأمین محتوای موردنیاز آنها (در قالب کتاب، جزوه، فیلم یا توضیح حضوری)، با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در اولویت اول به مدارس و دانشگاه‌ها اعزام شوند.

توضیحات؛

۱، از آنجا که نتیجه تبلیغ نادرست زیانبار خواهد بود، لذا باید کار با کمک کارشناسان مسائل اعتقادی، جامعه شناسی، روانشناسی، متخصصین جنگ ترکیبی و….. انجام شود.

۲، تولیدات سمعی و بصری نیز باید با کمک کارشناسان ذیربط به شکل کاملاً حرفه ای با جاذبه‌های بصری و متن و موسیقی حماسی مناسب تهیه و تولید شود.

۳، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای می‌تواند با طرح سوال «آیا می‌دانید که؛» به طرح موضوع ترجیحاً اولین‌ها و برترین‌ دستاوردهای کسب شده بپزدازد و ترجیحاً وضعیت موضوع مورد اشاره در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب را مورد مقایسه قرار دهد و در صورت لزوم در قیاس با سایر کشورهای همسطح، طرح موضوع نماید.

۴، در هیچ یک از دستگاه‌ها توجیه پرسنل و خانواده‌های آنها در قالب همایش و اردوی فرهنگی و سایر اقدامات مشابه مورد دستاوردها و پاسخ به شبهات نباید مورد غفلت واقع شود.

۵، متن و موزیک آثار سمعی و بصری باید حماسی و برانگیزاننده باشد و تشکیل گروه سرودهای حماسی و مداحی حماسی نیز ضروری است.

۶، بعد از دهه مبارکه فجر حداقل تا قبل از برگزاری انتخابات باید اولویت به پاسخ به شبهات و تمرکز بر این موضوع باشد.

۷، تابلوها و امکانات تبلیغی تمامی مراکز نظامی نیز باید با اولویت به معرفی دستاوردهای دفاعی به این موضوع اختصاص داده شود.

۸، بدیهی است که رسانه ملی با توجه به تأثیر برنامه‌های صدا و سیما و همچنین نقش و وظیفه‌ای که در مورد فضای مجازی دارد، باید به طور ویژه وارد گود شود.

۹، ایجاد کاروان‌های موتوری و خودرویی معرفی دستاوردها و اقدامات خلاقانه مشابه آن هم می‌تواند مفید واقع شود.

۱۰، باید کاری کرد که در همه جا از جمله در ایستگاه و قطار متروها و سایر مراکز، این تبلیغات دائماً در معرض دید کسانی قرار گیرد که به هر علتی با رسانه ملی قهر کرده‌اند.

۱۱، در همه موارد باید بر استفاده از ابزار و روش‌های نوین و جذاب تأکید و صرف بودجه برای روش‌های قدیمی که مشتری و مخاطب چندانی ندارد اجتناب نمود.

۱۲، در عین حال باید از افراط تفریط در تبلیغ اجتناب شود.

     موارد تکمیلی متعاقباً حضورتان تقدیم خواهد شد..

     توضیح: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه واژه «دستاورد» را در همین سایت (سایت ره توشه rahtooshe.com) جستجو و مطالب ارائه شده را مطالعه و یا با مراجعه با کتبی مانند صعود چهل ساله اثر نویسنده توانا جناب آقای راجی مراجعه نمایند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۰/۱۰/۱۴۰۲

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. ذبیحی گفت:

    سلام و امیدوارم گوش شنوایی داشته باشند.

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای دکتر ذبیحی بزرگوار سلام؛
      از حسن نظر شما سپاسگزارم.
      ان‌شاءالله
      موفق باشید

  2. پوروصال گفت:

    درود جناب هدایتی

  3. قمری گفت:

    سلام ،نامه ارزشمندی است اگر گوش شنوایی باشد دشمن با تبلیغات نداشته های خود را بلد می کند اما در نظام مقدس ما با وجود همه مشکلاتی که دشمن برای ما تولید کرد موفقیت های بزرگ وارزشمندی داشتیم اما بعلت غفلت در تبلیغات به موقع نتوانستیم آنچنان که باید و شاید آنها را معرفی نماییم و به همین دلیل و دلایل دیگر دشمن با تبلیغات گسترده نقاط قوت ما را به نقاط ضعف تبدیل کرده لذا همه ما در انجام این رسالت عظیم باید نقش آفرین باشیم

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب قمری سلام؛
      از حسن نظر شما سپاسگزارم.
      به نکته مهمی اشاره کرده‌اید، دشمن بر بیان نقاط ضعفِ راست و دروغ ما متمرکز شده و در عین حال تصویری کاذب و کاملاً رنگی از نقاط قوت و برتریری‌های راست و دروغ خودش را ارائه می‌دهد و متأسفانه بخش زیادی از مردم ما هم با آنها همنوا شده و خواسته یا ناخواسته در زمین آنها بازی می‌کنند.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *