رابطه تولد غیرطبیعی و کاهش و تغییر ساختار جمعیت

     شاید تعجب کنید که چرا نگارنده به مقوله‌ای شاید نامرتبط با رشته تحصیلی مانند؛ «پیری جمعیت» وارد شده است، اما اولاً بررسی این موضوع حداقل از جنبه اجتماعی، بی‌ربط با مباحث مدیریتی نیست و ثانیاً طرح مطالب بعضاً متناقض توسط رسانه‌های مختلف، انسان را ترغیب می‌کند تا به تحقیق و مطالعه در این زمینه بپردازد.

     البته قِصه‌ی پرغُصه‌ی توطئه‌های استعمار برای نسل‌کشی در کشورهای جهان‌سوم و یا حتی کشورهای در حال توسعه، داستان دنباله‌دار و اندوه‌باری است که ذکر همه ‌آنها در یک مقاله امکان‌پذیر نیست و به ساعت‌ها و بلکه روز‌ها بحث نیاز دارد، به همین دلیل در این مقاله تنها به پیامدهای یکی از هزاران ترفند مورد استفاده نژادپرستان غربی و به‌ویژه صهیونیست‌ها برای تحقق نظریه «نسل برتر» و نابودی یا تغییر ژنتیکی نسل‌هایی که از آنها با عنوان «نژاد معیوب»، «نژاد پَست» و نظیر آن نام می‌برند، یعنی «سزارین» اشاره خواهد شد.

     احتمالاً شما هم حکایت کمک آن شخصی که تلاش کرد تا یک پروانه‌ی در حال تولد، راحت‌تر از پیله‌اش خارج شود را شنیده‌اید، داستان از این قرار است که؛ روزی شخصی که شاهد خروج پروانه‌ای از پیله‌اش بود، منفذ کوچکی را در پیله دید که پروانه تلاش می‌کند از آن خارج شود و علیرغم سعی و کوشش فراوان نمی‌تواند از پیله خارج شود .

     شخص که جدال پروانه را برای خروج می‌دید، تصمیم گرفت برای کمک به پروانه با قیچی منفذ پیله را باز کند تا شاپرک راحت و آسان از آن خارج شود. پروانه خارج شد اما با کمال تعجب به جای آنکه بال‌هایش را باز کند و آماده پرواز شود شروع به خزیدن کرد و نتوانست پرواز کند .

     محدودیت پیله و تلاش لازم برای خروج از سوراخ آن، راهی است که خدا برای ترشح مایعاتی از بدن پروانه بر روی بال‌هایش قرار داده بود تا پروانه بعد از خروج از پیله بتواند پرواز کند .

     تنها کمکی که می‌توانیم به یک کرم ابریشم برای تبدیل شدن به پروانه داشته باشیم، این است که اجازه دهیم با طی روند طبیعی خود، به‌تدریج از پیله خارج و با بال و پری که از این طریق برای خود می‌سازد، پرواز کند.

    برخی از متخصصین علم پزشکی معتقدند؛ داستان سزارین یا زایمان غیرطبیعی بانوان که طی یکی دو دهه اخیر با تبلیغ رسانه‌های خارجی و بعضاً داخلی و حمایت نهادهای بین‌المللی مانند؛ صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، یونسکو و حتی وام‌های هدفمند بانک جهانی، به بهانه‌هایی مشابه؛ کنترل جمعیت و زایمان آسان و بهداشتی در بسیاری از کشورهای جهان سومی و یا در حال توسعه مانند؛ ایران رواج یافته، بی‌شباهت به این داستان نیست.

     از همین‌رو برخی صاحب‌نظران، بر این باورند که؛ شاید تولد روزافزون فرزندان معیوب با بدن‌های ناموزون که گاهی با بلندی بیش از حد قد، چاقی یا لاغری بیش از حد و سایر ناهنجاری‌های جسمی، روحی و ذهنی مواجه و معمولاً به شدت مستعد بیماری‌های مختلف هستند، بی‌ربط با پدیده سزارین نباشد.

    به‌عنوان مثال پزشکان می‌گویند: با زایمان طبیعی مایع درون ریه نوزاد در بدو تولد خارج می‌شود، اما در روش سزارین این خروج مایع از ریه با تأخیر انجام می‌شود در نتیجه میزان اکسیژن درون خون دیرتر به حد مطلوب می‌رسد و طبیعتاً این عامل در آینده بر فرآیند رشد اجزای بدن و قدرت پردازش مغز که در هنگام تولد بسیار آسیب‌پذیر هستند، تأثیر منفی می‌گذارد.

     متخصصین علوم پزشکی نیز با استاد به نتایج بررسی‌های علمی می‌گویند؛ نارسی و مرگ‌ومیر بیشتر نوزادان، بیماری‌های تنفسی، صدمات عصبی دایمی، خونریزی داخل جمجمه، صدمات رشته عصبی بازوی نوزاد، زخم و پارگی بدن نوزاد، تأثیر منفی بر دلبستگی، وابستگی و روابط مادر و نوزاد به علت محرومیت ازتماس اولیه با نوزاد به خاطر مشکلات عمل سزارین و همچنین افزایش احتمال تغذیه با شیرخشک و دیگر پیامدهای نامطلوب، از جمله؛ احتمال چاقی، دیابت نوع یک، آلرژی غذایی و آسم کودکان و ناراحتی‌های کبدی، برخی از آثار و پیامدهای منفی سزارین محسوب می‌شوند.

     البته بنا بر اظهارات متخصصین امر، عوامل مؤثر دیگری مانند؛ تغییر سبک زندگی در جامعه و فراگیرشدن مصرف غذاهای فست‌فود، استفاده بیش از حد از لباس‌های نایلونی و تنگ، مصرف تنقلات مصنوعی و محصولات حاوی مواد نگه‌دارنده یا مواد بسته‌بندی شده در ظروف و پوشش‌های پلاستیکی، رواج مصرف محصولات تراریخته (تغییر ژنتیکی یافنه) کشاورزی و دامی و سایر عوامل مشابه نیز در ناهنجاری‌های جمعیتی بی‌تأثیر نیست.

      با این‌حال؛ از آنجا که متأسفانه در یک دهه گذشته به‌رغم پیامدهای منفی و کاملاً محسوس و اثبات شده این روش، عمل سزارین به یک پدیده نامطلوب و فراگیر تبدیل شده است، لذا باید در کنار اطلاع‌رسانی مناسب در مورد سایر شگردهای مورداستفاده نظام سلطه برای کاهش جمعیت کشورهای هدف، حداقل در این رابطه اطلاع‌رسانی دقیقتر و دقت بیشتری به‌عمل آید.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۹/۴/۹۶

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. سلام.مطالب سایت عالیه.ممنون از شما.به امید توفیق روزافزون.

  2. عالی هستین موفق باشید

  3. کشاورز گفت:

    سپاسگزارم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *