چرا ایران رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسد؟

     به استناد به آیات نورانی قرآن، به‌رغم آنکه خداوند با فرستادن حضرت موسی(ع)، قوم یهود را از بسیاری از نعمات خود بهره‌مند و آنان را نسبت به دیگران برتری بخشید، با این‌حال اکثر یهودیان همواره در حال ستیز با پیامبران خود بوده و از فرامین الهی سرپیچی می‌کردند و سرانجام با پیمان شکنی خویش، مورد غضب الهی قرار گرفته و برای همیشه اسباب پراکندگی این قوم را فراهم ساختند.

     در این رابطه خداوند رحمان در آیه ۷۰ سوره مائده می‌فرماید: «ما از فرزندان اسرائیل سخت پیمان گرفتیم و به سویشان پیامبرانی روانه کردیم هر بار پیامبری چیزی بر خلاف دلخواهشان برایشان آورد، گروهی را تکذیب می‌کردند و گروهی را می‌کشتند.» و در آیه ۱۶۷ سوره اعراف با اشاره به سرانجام کار آنها می‌فرماید: «(یاد کن) هنگامی را که پروردگارت اعلام داشت که تا روز قیامت بر آنان (یهودیان) کسانی را خواهد گماشت که بدیشان عذاب سخت بچشانند، آری پروردگار تو زودکیفر است و همو آمرزنده بسیار مهربان است.»

     در واقع یهودیان از همان ابتدا با برگزیدن رفتارهای مذمومی مانند؛ بهانه‌جویی و انکار خداوند، تحریف کلام خداوند، طغیان و سرکشی و کشتن انبیاء الهی، ناسپاسی و کفران نعمت، اذیت و آزار و نیز دشمنی و عداوت با مؤمنین، نفاق و تفرقه‌افکنی بین مؤمنین، جنگ‌طلبی و جنگ‌افروزی، آواره ساختن مؤمنین و پناه دادن به کفار و منافقین و قساوت و سنگدلی، زمینه‌های نابودی خود را فراهم ساختند.

    اگرچه امروزه دولت‌های غربی و اروپایی از تفاله‌ها و ثمره ناخلف این قوم لجوج و عنود یعنی رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کنند، اما بسیاری از شهروندان مسیحی این کشورها نیز بر این عقیده‌اند که؛ چون یهودیان ستیزه‌جویی را پیشه خود ساخته و پیامبری حضرت مسیح (ع) را نیز انکار کردند، خداوند نعمات خود را از آنان سلب و پیمان خود با آنان را ملغی نمود.

     البته خصومت یهودیان فقط به پیامبران الهی و یا پیروان حضرت مسیح محدود نمی‌شود، بلکه این دشمنی و عداوت، پیروان سایر ادیان و به‌خصوص مسلمانان را نیز شامل می‌شود و شاید به همین دلیل است که خداوند در آیه ۸۲ سوره مائده تأکید می‌کند که؛ «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَهً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا؛» به طور مسلّم (ای پیامبر) دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت.

    به این ترتیب با تکیه بر کلام االهی، یهود قوم مرده‌ای است که به خاطر خصوصیات اخلاقی و رفتاری خود در سطح زمین پراکنده شده و برای همیشه از داشتن سرزمین محروم شده است، بنابراین علت عدم رسمیت شناختن این رژیم توسط جمهوری اسلامی را می‌توان در عوامل ذیل خلاصه کرد.

علل به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس از سوی جمهوری اسلاممی ایران:

  • انکار خدا و تحریف کلام الهی توسط یهودیان و جنگ و ستیز آنان با پیامبران الهی.
  • تفاوت و در واقع تعارض ایدئولوژی صهیونیست‌ها با اصول و ارزش‌های الهی و اسلامی.
  • تأکید آیات و روایات متعدد اسلامی مبنی بر دشمنی یهود با بشریت و به‌ویژه با مسلمانان.
  • تکذیب یهودیان صهیونیست از سوی یهودیان واقعی و مؤمن ساکن در نقاط مختلف جهان.
  • بی‌توجهی رژیم اشغالگر قدس به قوانین بین‌المللی که اشغالگری را مردود اعلام نموده و قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل (البته همگی در حد شعار باقی مانده است) که رفتارهای رژیم صهیونیستی را تقریباً از بدو تأسیس محکوم و مصداق جنایت جنگی و اشغالگری اعلام نموده است.
  • اشغال و تصرف سرزمین‌های اسلامی و استمرار این اشغالگری طی حدود ۷۰ سال گذشته با توسل به اهرم تهدید، خشونت و جنایت، با حمایت و پشتیبانی سایر کشورهای استکباری.
  • اشغال فلسطین و بخش‌هایی از سرزمین‌ کشورهای اسلامی سوریه، مصر، اردن و لبنان در گذشته و حال.
  • پایه‌گذاری و بنا نهادن رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، با فریب و نیرنگ افکار عمومی جهان.
  • رفتارهای خبیثانه و غیرانسانی صهیونیست‌ها با مسلمانان و به‌ویژه با مردم مظلوم سرزمین‌های اشغالی.
  • اعلام رسمی قصد زیرپا گذاشتن مجدد قوانین بین‌المللی و تداوم اشغالگری و کشورگشایی، با ترسیم دوخط آبی در پرچم این رژیم کودک‌کش، که به اعتراف سردمداران رژیم صهیونیستی، نماد دو رود نیل و فرات (حدود ۴۲ کشور در این محدوده وجود دارد) و در واقع بیانگر محدوده سرزمین موعود کذایی صهیونیست‌ها و نقشه‌های پلید آنها برای تصرف سایر سرزمین‌های اسلامی در این محدوده و چه بسا بیش از آن است.

     مسئله‌ای که خود به تنهایی برای بیان علت عدم رسمیت بخشیدن به هویت این رژیم جعلی و نامشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها کفایت می‌کند.

  • قتل عام بیش از ۸۰ هزار نفر و به روایتی بیش از ۵۰۰ هزار ایرانی (بیش از نیمی جمعیت ایران در زمان هخامنشیان) طی دو روز بین قرن‌های ۱۴ تا ۱۹ میلادی که به‌طور مشروح و مستند در کتاب عهد عتیق یهودیان به آن پرداخته شده است.
  • برگزاری جشن سالانه این جنایت در روزهای ۱۳ و ۱۴ ماه آدار (اولین ماه سال جدید یهودی) مطابق با ۱۳ فروردین (روز سیزده بدر در ایران) توسط صهیونیست‌ها، دلیل دیگری است که خود، حاکی از استمرار و اصرار آنها بر طریق جنایت‌پیشگی است.

     چرا که صهیونیست‌ها طی سال‌های متمادی همواره این واقعه را به شکلی گسترده و مفصل جشن می‌گیرند (جشن موسوم به پوریم) و به پایکوبی می‌پردازند، بدون آنکه بابت این جنایت بزرگ و شرم‌آور اسلاف خود اظهار ندامت نموده و عذرخواهی نموده و یا حداقل از برگزاری جشن آن خودداری کنند.

     آنها در حالی انتظار دارند ملت مسلمان ایران بر خلاف کلام الهی، درنده‌خویی، رفتار خصمانه و عملکرد ناجوانمردانه آنها در قبال هموطنان خود و سایر مسلمین و بلکه مستضعفین جهان را نادیده انگاشته و فراموش کنند، که خودشان (صهیونیست‌ها) همچنان اروپایی‌ها (آلمان‌ها) را به خاطر داستان ساختگی هلوکاست، مقصر دانسته و مورد نکوهش قرار داده و به اَشکال مختلف از آنها اخاذی می‌کنند.

  • علاوه بر موارد فوق؛ حمایت صهیونیست‌ها از تروریست‌هایی مانند؛ داعش و النصره و خصومت و دشمنی آنها با جبهه مقاومت، حمایت آنها از اغتشاشگران در داخل ایران و سایر کشورهای اسلامی، نقش آنها در ترور دانشمندان و نخبگان ایرانی و اسلامی، ترغیب آمریکا و اروپا به دشمنی و تحریم ایران و مشارکت با آنها در عمومیت بخشیدن به این روش ناجوانمردانه و ده‌ها توطئه صهیونیستی دیگر آنها علیه ایران و اسلام ثابت می‌کند، که اقدام ایران در مبارزه با صهیونیست‌ها، کاملاً منطقی و به حق است.

     با این توصیف؛ جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه، نه‌تنها در این زمینه برخلاف مقررات بین‌المللی و مصالح ملت‌ها و دولت‌ها عمل نکرده است، بلکه با عنایت به کلام الهی و در راستای حفظ منافع عمومی کشورها و پیشگیری از بروز اشغالگری، خشونت و جنایت در سطح جهان، به درستی به مقابله با تفکر شیطانی، غیرانسانی و تجاوزکارانه رژیم غاصب صهیونیستی پرداخته است.

    بنابراین؛ اگر نظام بین‌المللی در همراهی با افکار عمومی جهان، عاقلانه بیندیشد، رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این باره نیز نه‌تنها قابل نکوهش نیست، بلکه باید به الگویی برای همه دولت‌ها و ملت‌های آزاده‌خواه جهان تبدیل و مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.

      البته با عنایت به وعده‌های الهی؛ ظلم و ظالم هرگز برای همیشه پایدار نخواهد ماند و نشانه‌ها نیز حکایت از آن دارد که هم‌اکنون اراده الهی بر این امر، یعنی تحقق خواست ملت‌ها برای نابودی کامل رژیم صهیونیستی استوار گشته و لذا چنانچه این واقعیت برای حامیان و سرسپردگان رژیم اشغالگر قدس قابل درک و هضم نیست، چاره‌ای ندارند جز آنکه در باقیمانده عمر ننگین آن، خود پذیرای تفاله‌های این قوم فاسد، ظالم و جنایتکار شوند و در نهایت بخشی از خاک خود را به استقرار این رژیم اختصاص دهند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۴/۵/۹۷

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. فرهاد خوش نگار گفت:

    سلام
    چرا هیچ اشاره ای به این نشده که جهود یهودیان در غذا و دارو انسان ها دست بردند و هر روز هر سال انسان های بی گناهی را از طریق روش های بیوتروریسم به کام مرگ می‌فرستند .به نظر شماها دلیل این همه سرطان و نازایی و افزایش بیماری ها کار کی میتونه باشه

  2. ایرانی گفت:

    خدالعنتشون کنه این قوم و پیروان و یاران و مریدانش رو
    مرگ براسرائیل
    مرگ برآمریکا
    نفسهای آخرو میکشند به مدد الهی

  3. ناشناس گفت:

    مرگ برااسراییل

  4. احمدعلی گفت:

    فقط آمادگی کامل برای نابودی وریشه کن کردن این غده سرطانی
    وسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *