نباید انتظار داشته باشیم اگر درست انتخاب نکنیم!

     بعد از انتخابات اخیر در یکی از سایتها با جمله ای مواجه شدم با این مضمون که اگر انتخاب درستی نداشته باشیم نباید و نمی توانیم انتظار بهبود شرایط و پیشرفت امور را داشته باشیم و این نکته ای است که راز توسعه و پیشرفت کشور و رفع مشکلات موجود در آن نهفته است.


این مطلب یعنی تاکید بر انتخاب درست، نه تنها شاه کلید مشارکت مردم در تعیین سرنوشت اجتماعی آنان محسوب می شود، بلکه نقش بازدارنده فوق العاده موثری در برابر تحرکات سلطه جویانه ی کسانی دارد که فکر می کنند، در اراده پولادین مردم ایران برای حمایت از خط ولایت و نظام اسلامی تزلزل ایجاد شده است و اعلام نتایج انتخابات اخیر خط بطلانی بود بر این اندیشه شیطانی، زیرا مردم به درستی ثابت کردند که به خوبی بر اهمیت این مسئله وقوف دارند و با حضور آگاهانه خود اجازه نخواهند داد، کوچکترین خللی در مسیر بالندگی انقلاب اسلامی ایجاد شود.
به عبارت دیگر نتایج این انتخاب اثبات نمود که عقلانیت سیاسی اقشار مختلف جامعه به اوج بلوغ خود رسیده و دیگر هیچ قدرت مادی و نا متعارفی نمی تواند این عقلانیت را با پرداخت پول، دادن شام و ناهار و یا وعده های پوچ و توخالی که از حیطه اختیارات کار نمایندگی خارج است، در مسیر منافع فرصت طلبان سود جو یا مرعوبین بیگانه پرست قرار دهد.
به این ترتیب انتخابات اسفند سال ۹۰ را باید یکی از عقلانی ترین انتخابات کشور به شمار آورد، چرا که با رهنمودهای داهیانه رهبر انقلاب اسلامی (دامه) و عملکرد خوب رسانه ملی و هوشیاری مردم شریف و فهیم ایران، صاحبان قدرت و ثروت نتوانستند به خواسته های خود برای جلب آراء و نظر مردم دست پیدا کنند و جامعه یکبار دیگر این فرصت را در اختیار کسانی قرار داد که از شایستگی های بیشتری نسبت به سایرین برخوردار بودند. البته این به آن معنا نیست که همه افراد انتخاب شده از تمام ظرفیتهای لازم برای حضور در مجلس برخوردارند، بلکه به آن مفهوم می باشد که مجلس آینده از توان و قدرت تخصصی و سیاسی بیشتر و بهتری نسبت به گذشته برخوردار خواهد بود.
اما با نزدیک شدن به مرحله دوم انتخابات آزمون دیگری در راه است که حاصل آن می تواند همچون گذشته در تعیین سرنوشت مباحث سیاسی و اقتصادی کشور و بخصوص در موضوع هسته ای نقش اساسی داشته باشد، بنابراین قطعا حضور پرشور و آگاهانه مردم در این مرحله نیز به اندازه مرحله اول و شاید بیش تاثیر گذار و حائز اهمیت می باشد و بخشی از این تاثیر گذاری را می توان در توافقات آخرین جلسه مشترک گروه ۱+۵ با تیم ایرانی و نیز کاهش قیمت سکه و ارز در بازار داخلی و سایر آثار جانبی آن به خوبی مشاهده کرد.
بنابراین در این مرحله نیز اجتناب از رای دادن به داوطلبین وابسته به کانونهای قدرت و ثروت و تاکید بر حفظ وفاق ملی برای حضور گسترده در انتخابات شهرهایی که به مرحله دوم کشیده شده، وظیفه ملی و دینی آحاد جامعه خواهد بود.
از سوی دیگر اعتماد مجدد مردم به کسانی که خود را پیرو ولایت می دانند، مسئولیت منتخبین نهایی در انجام وظایف نمایندگی را سنگین تر و سخت تر خواهد نمود، اینک از نمایندگان جدید که از هماهنگی و انسجام فکری و سیاسی بیشتر برخوردارند، پذیرفتنی نیست که رفع دغدغه های مردم بخصوص تورم و مشکلات معیشتی آنان تحت الشعاع مسائل سیاسی و اختلاف نظرهای جناحی و یا منافع حزبی قرار گیرد.
با پذیرش کسانی که با ویژگی ولایت مداری و تعهد و تقوا در دل مردم جا گرفته و به مجلس راه یافتند، دیگر برای جامعه شنیدن اخبار سوء استفاده های مالی و تخلفات و کم کاری سیستم اداری که اکثر آنها ناشی از ضعف سیستمهای نظارتی یا خلاء قوانین و مقررات و یا عدم اجرای صحیح قانون است، پذیرفتنی نخواهد بود.
دیگر مردم نمی پذیرند که نمایندگان فقط منافع محلی و منطقه ای شهر و استان خودشان را مورد توجه قرار بدهند، بلکه از آنان انتظار دارند، با نگاه ملی و حتی فراملی مسائل کشور را مورد عنایت قرارداده و با تدوین و تصویب قوانین همه جانبه و فراگیر و ارائه راهبردهای ملی، بگونه ای عمل کنند که عواید کار آنها نه تنها یک استان و شهر خاص، بلکه بطور عادلانه و منطقی ،تمام نقاط کشور را شامل شود.
قطعا انتظارات به حق جامعه، به این مقوله محدود نمی شود و کارهای بزرگ دیگری را نیز در بر می گیرد که شاید بسیاری از آنها (از جمله بروز و ظهور تدریجی و پنهان کارتلها و تراستهای ایرانی که همسو با دستهای پنهان خارجی، هر از گاه نظام اقتصادی و سیاسی کشور را مورد هجوم قرار می دهند)، به علت درگیری کشور با دشمنی های بیگانگان و مزدوران آنها و سایر مسائل و مشکلات داخلی، در سالهای گذشته مورد غفلت یا تحت الشعاع مسائل جانبی قرار گرفته و هم اکنون که نظام اسلامی در اوج عظمت و اقتدار قرار دارد، باید به آنها پرداخته شود.
احمد رضا هدایتی
۲۸/۱/۹۱

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *