تفاوت آنهایی که انصراف می‌دهند

     از همان ابتدا می‌شد پیش‌بینی کرد که قبل از روز رأی‌گیری برخی از کاندیداها از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف بدهند، اما قطعاً بین انصراف‌دهندگان تفاوت‌های اساسی وجود دارد.

 

     برخی از نامزدها انصراف می‌دهند در حالی که به خاطر عملکرد نامطلوبشان مردم را نسبت به خود ناامید و اعتماد عمومی را از دست داده‌اند و می‌دانند دیگر طرز تفکر و رویکردشان در بین مردم جایگاهی ندارد و برخی از افراد انصراف می‌دهند در حالی که بیش از گذشته مورد اقبال افکار عمومی قرار گرفته‌اند.

     برخی از نامزدها انصراف می‌دهند چون می‌دانند مردم با اشرافیگری و رانتخواری آنها مخالفند و از انتظارشان برای معجزه از سوی دشمن خسته شده‌اند و برخی انصراف می‌دهند چون قلباً اعتقاد دارند که با وحدت و همدلی و با توکل به خدا، اعتماد به جوانان و اتکاء به نیروهای درونزا می‌شود بر مشکلات فائق آمد.

     برخی از نامزدها انصراف می‌دهند در حالی که همه می‌دانند، اقدام آنها نوعی فرار رو به جلو برای اجتناب از پاسخگویی است و برخی انصراف می‌دهند تا در آینده بتوانند پاسخگو مردم عزیز و خون شهدای بزرگوار باشند.

     برخی از نامزدها انصراف می‌دهند چون فکر می‌کنند شاید آرای ناچیزشان بتواند به موفقیت تنها رقیب هم‌مسلکشان کمک کند و برخی انصراف می‌دهند چون نمی‌خواهند با حضورشان باعث سخت شدن شرایط تصمیم‌گیری هموطنان برای انتخاب اصلح و پراکندگی آرای نیروهای انقلاب شوند.

     برخی از نامزدها انصراف می‌دهند تا به بهانه‌های واهی مظلوم‌نمایی کنند و برخی انصراف می‌دهند تا مظلومین واقعی جامعه بیش از این متحمل رنج و سختی ناشی از سوءمدیریتها و عملکرد نامطلوب مدیران ناکارآمد و راحت‌طلب نشوند.

     برخی از نامزدها انصراف می‌دهند تا با ابهام‌آفرینی در افکار عمومی جامعه به تردیدها و شبهاتی که دشمنان این مرزوبوم علیه اسلام و نظام اسلامی ایجاد کرده دامن بزنند، در حالی که برخی انصراف می‌دهند تا وحدت‌ساز باشند و شرایط را برای انتخاب مردم تسهیل نمایند.

     برخی از نامزدها عامدانه و در حالی‌ انصراف می‌دهند که می‌دانند این کارشان ممکن است زمینه سوءاستفاده دشمنان و عوامل داخلی آنها را فراهم سازد و برخی انصراف می‌دهند تا زمینه سوءاستفاده برای ایجاد تفرقه در جامعه، از دشمنان سلب شود.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۶/۳/۱۴۰۰

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *