تکلیف این چهار طرح و لایحه چه شد؟

     متاسفانه طرحها و لوایح متعددی وجود دارند که یا هنوز مراحل تصویب را طی نکرده و مسکوت مانده‌اند و یا حتی تصویب شده‌اند، اما یا آیینامه اجرایی آنها تهیه نشده یا این مرحله را هم طی نموده اما برای اجرا ابلاغ نشده‌اند.

     البته باز متاسفانه قوانین و مقرراتی هم وجود دارند که همه فرآیند تصویب تا ابلاغ را طی نموده‌اند، اما به علت عدم پیگیری و نظارت کافی از سوی مجلس محترم یا سایر قوا، به شکل کامل و مناسب اجرا نشده و بازخورد آنها برای رفع اشکالات احتمالی اخذ نشده است.

     بدیهی است. یکی از علل بروز برخی از نابسامانیها در سیستم اجرایی کشور را باید در همین موضوع یعنی عدم اجرای دقیق و کامل قوانین و مقررات جستجو کرد، که امید است با عنایت الهی و همت مسئولین انقلابی سه قوه، این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.

     با این حال در بین طرحها و لوایح مورد اشاره، چهار طرح وجود دارد که به نظر می رسد از اهمیت بیشتری برخوردارند و اجرای آنها همچنان در ردیف مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران اسلامی قرار دارد.

     این طرحها و لوایح عبارتند از؛ قانون اعلام دارایی مسئولین، قانون شفافیت آرای نمایندگان مجلس، طرح مدیریت تعارض منافع و طرح صیانت از فضای مجازی که بعضأ تاکنون چند بار در فرآیند تصویب قرار گرفته و مجددأ به بهانه‌های مختلف و عمدتاً به دلیل جوسازی برخی رسانه‌ها و افراد معلوم‌الحال از دستور کار خارج شده‌اند.

     امید است با عنایت به هماهنگی و همدلی قوای سه گانه در دوره جدید، به زودی و در اسرع وقت شاهد تصویب، ابلاغ و اجرای کلیه موارد مسکوت، به خصوص اابلاغ و اجرای این چهار مورد باشیم.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۳۱/۶/۱۴۰۰

 

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *