رازهای پنهان و آشکار آشوبهای اخیر

     در آستانه موفقیت ایران در برجام و درست در زمانی که اروپا به ناچار آمادگی خود برای پذیرش توافقنامه جدید را اعلام کرده بود، آمریکایی‌ها که این توافق و حتی توافق قبلی را به زیان خود می‌دانند، مجدداً بهانه‌تراشی کردند و کار را به تعویق انداختند تا حالا که اجماع نسبی صورت گرفته، با استفاده از ابزار روشهای دیگری اهداف خود را تحمیل نمایند.

     البته در حالی که دشمنان از دین‌گریزی مردم سخن می‌گفتند، راهپیمایی اربعین و استقبال غیرقابل پیش‌بینی مردم ایران و عراق و سایر کشورها از این حرکت عظیم معنوی، نقشه آنها را نقش بر آب کرد و عصبانیت آنها را تشدید نمود.

     درست در همین ایام در ایران دومین دختر کرد که تصاویر منتشره از وی نشان می‌دهد که برخلاف گفته مادرش بدون حجاب در حال آموزش نظامی توسط یکی از گروههای ضد انقلاب است و فیلم برنامه‌ریزی شده از او که در حال تقدیم گل به مزار یک شاعر کرد است، راز دیگری از مرگ مشکوک او را بیان می‌کند، به یکباره و در عرض چند دقیقه به یک بهانه برای ایجاد آشوب و اغتشاش تبدیل می‌شود.

     اما حرفهای ضد و نقیض اعضای خانواده و اظهارات تفرقه برانگیز برخی از بستگان که اتفاقا عضو گروهک منحله کومله هم هستند، بیانگر سناریوسازی و مرگ مشکوکی (احتمال خوراندن داروی مرگ‌آور با اثرگذاری چند ساعته توسط صحنه گردانان این آشوب) است که به جز زمینه‌سازی برای طرح موضوع تجزیه‌طلبی یکی از ایرانی‌ترین اقوام ایرانی، هیچ دلیل قانع کننده دیگری ندارد.

     کمی آنسوتر ابتدا سر و کله نماینده خبیث آمریکا در منطقه پیدا می‌شود و بلافاصله بار دیگر زخم کهنه اختلافات مرزی بین ارمنستان و آذربایجان با توطئه مثلث شوم رژیم صهیونیستی، آمریکا و ترکیه سرباز می‌کند و اردوغان جاه‌طلب بدون توجه به رابطه دوستی و مشترکات فراوان فرهنگی مردم دو کشور ایران و ترکیه، مجدداً از شکل‌گیری امپراطوری عثمانی می‌گوید و حتی از جدا شدن آذربایجان ایران گنده‌گویی می‌کند.

     البته گام اول فقط تصرف تنها گذرگاه عبوری ایران به اروپا (متعلق به ارمنستان) توسط آذربایجان و در واقع توسط ترکیه است. یادمان باشد که همین ترکیه طی چند سال اخیر با ساخت چندین سد، سرچشمه‌های طبیعی ورود آب به ایران را نیز مسدود کرده است.

     در عراق هم اگرچه فتنه فعلا فروکش کرده است، اما آتش زیرخاکستر است و ممکن است هر لحظه مجدداً شعله‌ور شود و نه‌تنها شرایط یک کشور همسو با ایران را تغییر دهد، بلکه به یک تهدید جدی تبدل شود و در آن سوی مرز نیز، طالبان هم هرازگاهی در مرزهای مشترک دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زنند.

     اما مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود، در داخل کشور نیز منافقین و مردوران سازماندهی شده بیگانگان دست به کار شده‌اند و برخی از افراد هم تحت تأثیر القائات رسانه‌های معاند و بدون آگاهی از نقشه شوم دشمن به آنها پیوسته‌اند.

     در حالی‌که هدف آنها درگیر کردن مردم با یکدیگر و به خاک و خون کشیدن جوانان و نهایتا به خیال خام خودشان، تجزیه خاک کشور و تسلط مجدد بر ایران عزیز است.

     شواهد و قرائن بیانگر این واقعیت است که بیگانگان با تحرکات مرزی در پی آن هستند تا نیروهای مسلح را از داخل شهرها به سوی مرزها روانه کنند تا آشوبگران در داخل با خیال راحت اهداف پلیدشان در شهرها را عملی نمایند.

     البته این فتنه‌گران نیز همانند فتنه‌گران قبلی، در این چند روزه مجددا،  با به آتش کشیدن مسجد، ضرب و شتم بسیجیان و مأمورین انتظامی و حتی آتش زدن به شهادت رساندن چند تن از آنها، آتش زدن خودروهای امدادی و تخریب اموال عمومی، بیان شعارهای تجزیه‌طلبانه و هنجارشکنانه و سایر رفتارهای نامتعارف، ماهیت پلید خودشان را نشان داده‌اند.

     در همین گیرودار، مالک آمریکایی شرکت تلفن‌های ماهواره‌ای که یک تاجر است، به‌رغم عدم درخواست ایران و بدون عقد قرارداد و اطمینان از دریافت هرگونه وجهی، به‌یکباره از دولت آمریکا درخواست می‌کند که تحریم این شرکت برای ارائه خدمات به ایران لغو شود و دولت آمریکا هم سریعأ موافقت خودش با این درخواست را اعلام می کند.

     یعنی در حالی که همچنان ایران را در لیست تحریم کالاهای ضروری و حتی دارو حفظ کرده اند، اما از گذشته دهها شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای مجانی برای ما ایجاد کرده‌اند و حالا هم قرار است از خدمات تلفن ماهواره ای آنها بهره‌مند شویم.

     اما کدام انسان عاقلی است که نفهمد در شرایطی که ایران مجبور است برای قطع ارتباط اینترنتی آشوب‌گران با یکدیگر و با اربابانشان در آن سوی مرزها، گاهی شبکه را مختل نماید، حالا اینها آمده‌اند تا از این طریق، هم در جریان آخرین اخبار وقایع ایران قرار بگیرند و آشوبگران را هدایت کنند و هم امکان ارتباط آنها با یکدیگر را فراهم نمایند.

     به زعم یانکی‌ها حالا دست آمریکا برای اعمال فشار و تحمیل خواسته‌هایش به ایران فراهم است و درست در همین زمان بایدن فرتوت، می‌گوید آمریکا آماده بازگشت به برجام است.

     به یاری خدا و کمک مردم مثل همیشه همه اینها قابل کنترل است، مشروط بر آن که همه اقشار ملت همانند گذشته شرایط را درک کنند، فریب القائات دشمنان را نخورد و با هوشیاری کامل، اتحاد و انسجام خودشان در مواجه با توطئه های دشمنان را حفظ نمایند.

     به همین دلیل افراد فریب‌خورده نیز باید صف خود و خانواده‌هایشان را از صف دشمنان جدا کنند، چرا که در هر حال گاهی برخورد قهرآمیز با آشوبگران اجتناب‌ناپذیر است و طبیعی است در درگیری‌ها ممکن است به قول معروف، تر و خشک با هم بسوزند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۳۰/۶/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    بنظرم تحلیل استاد هدایتی کاملا درست است و الان زمان هشیاری ماست تا انشالله از این غائله عبور کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *