از چاه به چاه نیفتیم! / بهترین جایگزین دلار

     با این که ریشه آغاز سقوط دلار را باید در دشمنی آمریکا با ایران اسلامی و تدابیر رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های متخذه از سوی مسئولین انقلابی کشور در واکنش به این دشمنی‌ها جستجو نمود، اما در عین‌حال این خیلی خوب است که سرانجام بسیاری از کشورها به این تفاهم رسیده‌اند که می‌توانند با همکاری یکدیگر به سیطره دلار بر اقتصاد جهان پایان بدهند و لذا در این رابطه اقدام کشورهایی مانند چین و روسیه ارزشمند و قابل تقدیر است.

    با این حال مسئولین محترم در ادامه کار نباید ضرورت جایگزین یک واحد پولی جدید بین‌المللی مورد توافق همه کشورها را فراموش نمایند تا خدای ناخواسته دوباره و در درازمدت گرفتار چنین ماجرایی نشویم.

     البته لزوماً ضرورتی ندارد تبادلات تجاری با واحدهای پولی یک کشور مشخص و یا حتی واحد پول ملی دو یا چند کشور خاص که با هم تبادل تجاری دارند انجام شود.

     بلکه می شود امکان استفاده از شیوه‌های جایگزین دیگری مانند؛ رمزارزها، پول دیجیتال، پول‌طلا، پول‌کالا و امثال آن را در سطح بین‌المللی مورد بررسی قرار داد و یا سازوکار نوین دیگری را جایگزین نمود.

     در هر حال خوب است، مسئولین و متخصصین ذیربط کشور، پرچمداری رفع این مشکل را بر دوش گرفته و از هم اکنون تدبیری فراگیر و جهانی برای آن بیندیشند.

     به قول معروف می‌گویند از چاله به چاه نیفتیم، اما در این مورد باید گفت؛ نکند از یک چاه به چاه دیگری بیفتیم و پس از مدتی خود را در بند ارزهای دیگری مانند یوان چین و روبل روسیه و سایر موارد مشابه  ببینیم.

     توضیح؛ علاقه‌مندان در صورت تمایل می‌توانند، یادداشت قبلی مرتبط با موضوع مقابله با دلار را نیز با جستجوی واژه‌ «دلار» در همین سایت (سایت ره‌توشه)، ملاحظه و مطالعه نمایند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱۴/۱/۱۴۰۲

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. مرجانی گفت:

    سلام. بسیار عالی

  2. ذبیحی گفت:

    ان شالله هر چه زودتر دلار از مبادلات تجاری دنیا حذف و جایگزین ان هر ارز تجاری دیگری شود

  3. منصور محمدی گفت:

    درود بر شما با کارهای خوب و در جهت ارتقای سطح جهانی

  4. سلام علیکم گفت:

    احسنت

  5. کشاورز گفت:

    سلام و درود
    انشالله شاهد ایجاد واحد پول اسلامی باشیم

  6. حسین پور گفت:

    با سلام انشاءالله با تقویت و افزایش ارزش پول ملی شاهد تبادل آن به جای دلار باشیم

  7. بهنام شریف نبی گفت:

    این موضوع فراموشکاری و یا کنارگذاشتن و رد شدن از یک موضوعی به موضوع جدیدتر همگانی هست حتی تو امور شخصی. اولویت‌بندی نمی‌کنیم جدید و قدیم میکنیم‌ که البته تشویق دیگران هم بی تاثیر نیست برای عبور از موضوعی که اولویت دارتره.????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *