چرا آشوبگران باید به اشد مجازات برسند؟

     امروزه هیچ کشوری حتی کشورهای مدعی‌ دموکراسی حاضر نیستند پذیرای آشوب و اغتشاش از سوی کسانی باشند که به بهانه اعتراض به برخی کمبودهای واقعی و غیرواقعی، دست به قتل و غارت مردم و تخریب اموال عموی می‌زنند، به‌خصوص اگر این اقدامات منشأ خارجی داشته باشد و سلطه مجدد بیگانگان یا اهداف دیگری مانند؛ شعله‌ور کردن جنگ‌های داخلی و تجزیه خاک یک کشور را دنبال کند.

     آشوب‌های آبان‌ماه سال جاری از جمله مواردی است که فقط در پی سوءاستفاده از انتظارات به‌حق مردم در زمینه گرانی، تورم، بیکاری و رکود بخش اقتصاد بود و تلاش داشت تا به این بهانه از اعتراضات و احساسات مردم در جهت دستیابی به اهداف پلید دشمنان این مرز بوم بهره ببرد و لذا آشوب‌گران و اعتشاش‌گران این رخداد که دستان کثیفشان به خون مردم نیز آلوده شده است، به دلایل مختلف از جمله موارد ذیل، مستحق اشد مجازات هستند.

     – عوامل این رخداد شیطانی نه تنها اموال عمومی را مورد تعرض قرار دادند و به آتش کشیدند، بلکه اماکن شخصی و خصوصی مردم مانند؛ پمپ بنزین ها، مغازه ها و حتی منزل مسکونی را نیز به آتش کشیده و اموال آنها را غارت کردند.

     – بنا بر اظهارات شاهدان عینی، این افراد با تجهیزات فنی ویزه خرابکاری و بعضا تسلیحات سرد و گرم و با مهارت کامل اقدام به تخریب اماکن و امکانات شهری نموده و برای پاک کردن رد پای خود، صورت‌های کثیفشان را پوشانده و حتی حافظه دوربین های مداربسته اماکن را به سرقت برده اند که نشان می‌هد قبلا آموزش دیده و با برنامه‌ریزی قبلی و هدفمند وارد کارزار شده‌اند.

     – به مساجد و اماکن مذهب هتک حرمت نموده و حتی در موارد مختلف کتاب آسمانی قرآن را به آتش کشیدند، که نشان از قلب سیاه و کفر و عناد آنها نسبت به دین اسلام و اعتقادات مذهبی مردم است.

    – بار دیگر به نماد ملی کشور یعنی پرچم مقدس جمهوری اسلامی بی‌احترامی کردند که نشان می‌دهد نه تنها جمهوریت و اسلامیت برایشان فاقد اهمیت است، بلکه اصلا ایرانی نیستند و دست در دست بیگانگان دارند.

     – علناً و عملاً با استفاده از انواع سلاح گرم و سرد مبادرت به قتل و گروگانگیری مردم عادی و حافظان امنیت کشور نموده و با ایجاد آشوب و اغتشاش باعث ترس و وحشت مردم و سکته و فوت زودهنگام افراد شدند و با ایجاد راهبندان نیز مانع از انتقال بیماران به مراکز درمانی شدند، که نشان می دهد نه تنها بویی از انسانیت نبرده اند، بلکه قاتلین بالفطره ای هستند، که خواسته‌های مردم کمترین اهمیتی برایشان ندارد.

     – مجموع اقداماتشان و نوع پوشش آنها بیانگر این واقعیت است که گرانی بنزین برای آنها فقط بهانه بوده و سرشان در آخور دیگران است.

     هر یک از این موارد به تنهایی برای صدور حکم اشد مجازات کافی است و لذا مردم باید با مطالبه این موضوع و مسئولین امنیتی و انتظامی نیز با اجرای دقیق قوانین، این خواسته مردم را محقق و سردمداران و مباشرین اغتشاشات را به گونه‌ای مجازات نمایند که درس عبرتی باشد برای کسانی که راه شیطانی بردگی هوای نفس و نوکری بیگانگان را پذیرفته اند.

احمدرضا هدایتی

۲۸/۸/۹۸

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *