نشانه‌های ضعف و افول دشمن

     این وعده الهی است که در صورت پایداری خالصانه و صادقانه مؤمنین در برابر ظلم و ظالمین، خداوند نیز به یاری آنها خواهد شتافت و در نهایت حق بر باطل پیروز خواهد شد و عبرت‌های قرآنی و حوادث رخ داده در طول تاریخ و به‌خصوص  رخدادهای پس از انقلاب اسلامی از جمله اتفاقات یک دهه اخیر نیز همگی مؤید این نکته است که با اتحاد و انسجام و توکل بر خدا می‌شود بر دشمنان در هر سطحی فائق آمد.

     پیروزی جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم بعثی عراق در جنگ هشت ساله‌ای که از سوی بیش از ۸۰ کشور جهان حمایت و پشتیبانی می‌شد و ایستادگی مردم کشور در برابر ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ، تنها دو نمونه از شگفت‌آورترین و ملموس‌ترین وعده‌های الهی است که طی این سال‌ها رخ داده است.

     اما این تنها نبرد ایران اسلامی در مقابله با ظالمین و مستکبرین محسوب نمی‌شود، بلکه نیروهای مسلح کشور ما در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی، بارها در مصاف با دشمنان قداری مانند آمریکای جنایتکار به پیروزی‌های بزرگی دست یافته‌اند که حمله مقتدرانه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در انتقام اولیه از ترور سردار سلیمانی، سرنگون ساختن گرانقیمت‌ترین و پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی موسوم به گلوبال‌هاک و یا سرنگون ساختن و به غنیمت گرفتن دهها پهپاد دیگر از جمله پهپاد پیشرفته آر.کیو. ۱۷۰ و درگیری با ناوهای آمریکایی و شناورهای انگلیسی و به زانو درآوردن آنها از دیگر مصادیق پیروزی‌های غیرقابل انکاری به شمار می‌رود که همواره شگفتی دنیا را به همراه داشته است.

     اما مبارزه عراق و سوریه با دست‌پرورده‌های جنایت‌پیشه آمریکا و اروپا یعنی داعش و سایر گروههای تروریستی که با حمایت همه‌جانبه ایران اسلامی صورت گرفت و به پیروزی حق بر باطل منتهی شد، یکی دیگر از بزرگترین دستاورد‌هایی محسوب می‌شود که آوازه آن همچنان در سطح جهان به‌گوش می‌رسد.

     جنگ‌های متعدد و مقطعی حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی با رژیم اشغالگر قدس از جمله؛ جنگ‌های موسوم به جنگ ۳۳ روزه و ۲۳ روزه نیز از دیگر مواردی هستند که طلسم شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها را تا حدود زیادی درهم شکست و امکان شکست اشغالگران را به یک باور عمومی فراگیر تبدیل نمود.

     استیصال و در نهایت توقف سعودی‌ها در جنگ نابرابری که به کشور فقیر یمن تحمیل نموده‌اند نیز در واقع بیانگر پیروزی نیروی اراده و ایمان انسان‌های مؤمن و متوکل، بر ماشین جنگی نظام سلطه است که توانسته بار دیگر تابوی شکست‌ناپذیری سلطه‌گران را به بهترین شکل ممکن در هم بشکند.

     و اینبار انجام عملیات «طوفان الاقصی» بود که به رغم برخورداری رزمندگان فلسطینی از کمترین امکانات و تجهیزات، طوفانی به پا کرد که امید به امکان غلبه بر ستمگران را در دل ملت‌های ستمدیده ومستضعف جهان زنده و مضاعف نمود.

     در واقع همه این موارد در گام نخست نتیجه مجاهدت ملت قهرمان ایران اسلامی و پس از آن همبستگی و اتحاد مسلمانان و ایثار و فداکاری رزمندگان جبهه مقاومت بود که توانست نقشه قدیمی نیل تا فرات رژیم صهیونیستی، طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا و اینک طرح ایجاد خاورمیانه جدید رژیم صهیونیستی با مشارکت برخی از حکام مرعوب و خودفروخته عرب و با محوریت اسرائیل و سایر توطئه‌های نظام سلطه را بی‌اثر و نقش بر آب نموده و به قول خودشان از مدتها قبل هلال شیعی را جایگزین آن نماید.

     اما نکته قابل تأمل در نبرد اخیر این است که اگرچه آمریکایی‌ها می‌دانند که ورود به خاک غزه عواقب خطرناکی را برای منافع آنها و صهیونیستها در منطقه و بلکه جهان در پی دارد، اما از آنجا که دریافته‌اند تاریخ مصرف اسرائیل به پایان رسیده و اِن‌شاءالله به زودی متلاشی خواهد شد، لذا با تجهیز صهیونیست‌ها می‌کوشند تا اولاً اگر بتوانند تا مدتی دیگر این مرده متحرک را سر پا نگه دارند و ثانیاً با تبدیل غزه به یک سرزمین سوخته، انتقام خودشان از شکست‌های مکرر قبلی را بگیرند و ثالتاً اگر بتوانند با کشاندن پای ایران به یک جنگ ناخواسته و فرسایشی دیگر، اهداف شوم خود برای سلطه مجدد و بی چون و چرا بر منطقه و چپاول ثروت مردم و منابع کشورهای مستقر در آن را دنبال نمایند.

     اما مستکبرین غربی به‌ویژه صهیونیستهای اشغالگر باید بدانند که اگر دست از جنایاتشان بر ندارند و ایران اسلامی مجبور شود به شکل رودررو وارد کارزار شود، تنها نخواهد بود و با فوجی عظیم از سپاهیان اسلام از کشورهای مختلف جبهه مقاومت و سایر کشورهای جهان اسلام بر آنها و منافع آنها در منطقه و جهان یورش خواهد برد و طومار ستمکاری آنها علیه ملت رنجدیده منطقه را برای همیشه در هم خواهد پیچید.

     کلام آخر این‌که؛ اگرچه مردم مظلوم فلسطین در این رخداد متحمل خسارات مالی و جانی قابل توجهی شدند، اما نباید فراموش کنند که در افکار عمومی جهان پیروز واقعی این نبرد محسوب می‌شوند، چرا که دیوار ترس از اشغالگران را فرو ریختند و به زودی می‌توانند شاهد انتقام سخت و شدید و تهاجم گسترده و فراگیر جبهه متحد مقاومت از صهیونیستها و مرگ قطعی و زودرس آنها باشند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۸/۷/۱۴۰۲

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *