مراقب مأموران خریدتان باشید!

     چند سال پیش برای خرید لوازم برقی به خیابان لاله‌زار تهران رفته بودم، هنگام مراجعه به یک فروشگاه لوازم برقی، در مورد کیفیت کالاهایی که می‌فروخت، چند سوال مطرح کردم، که ایشان ضمن تأکید بر این که این مسائل را رعایت می‌کند، از بی‌توجهی مأمورین خرید نسبت به این موضوع اظهار تأسف می‌کرد.

      به‌عنوان مثال؛ می‌گفت؛ چند وقت پیش مأمور خرید یک شرکت انبوه‌ساز به من مراجعه کرد و گفت ارزانترین سیمِ برقی که دارید کدام است و من چند بسته سیم به او نشان دادم و گفتم، اینها هست اما مرجوعی هستند چون زدگی دارند، شما برای چه کاری می‌خواهید؟ با وقاحت‌ تمام پاسخ داد برای مسکن مهر می‌خواهم، همین را بدهید.

     فروشنده در پاسخ به تعجب من گفت، البته من این کار را نکردم و طرف رفت از سایر همکاران خرید کرد، اما ما تقریباً هر روز با مأمورانی مواجه هستیم که یا چنین درخواست‌هایی دارند یا از ما می‌خواهند، مبلغ فاکتورها را بیشتر از مبلغ واقعی بنویسیم تا مابه‌التفاوت را به نفع خودشان چپاول کنند و در آینده نیز به خرید از ما ادامه بدهند.

     بعد از آن نیز بارها چنین حکایتی را از افراد مختلف شنیدم و حتی در یکی دو مورد شخصاً شاهد چنین تخلفی بودم که مبدأ یک مورد را شناسایی و گزارش دادم، اما قطعاً رفع این مشکل مستلزم حساسیت نشان دادن همه هموطنان و فروشندگان و به خصوص دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به حرامخواری برخی از مأمورین خرید خود می‌باشد.

     در واقع این مراکز باید در انتخاب و تداوم کار این افراد دقت بیشتری به کار برده و هرازگاهی کیفیت کار آنها را به شکل محسوس و ترجیحاً نامحسوس کنترل نمایند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۹/۱۰/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. حسن دهکردی گفت:

    هه هه هه هه
    کی به کیه
    همه مثلا دنبال منفعت خودشونن چه مردم چه مسئولین، اما نمی فهمن دارند ضرر می کنن
    مخلصیم

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب آقای دکردی سلام؛
      بدیهی است که افراد فرصت طلب هم داریم، اما خودمان هم بی تقصیر نیستیم.
      چون امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده ایم.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *