خیال باطل (بحثی پیرامون اهرمهای قدرت ایران و دلایل ناتوانی دشمن در تقابل با انقلاب اسلامی)

     اینک سالهاست که انقلاب اسلامی ایران در معرض انواع تهدیدات دنیای استکبار قرار گرفته و دشمنان اسلام هربار بدنبال خنثی شدن توطئه‌ها و شکست ترفند‌هایشان، روش دیگری را در پیش گرفته‌ و از تمام توان برای اعمال خواسته‌های نامشروع و غیر منطقی و قلدرمآبانه خود استفاده می‌کنند.

     جنگ، تحریم، تخریب شخصیتی، ترور، بمب‌گذاری، توقیف دارایی‌ها، ایجاد بازار سیاه، ایجاد اغتشاش، گروگانگیری، تخریب مراکز و تأسیسات صنعتی، بمباران مناطق مسکونی، جنگ نفتکشها، اتهام نقض حقوق بشر و ساخت سلاح‌های کشتار جمعی و دهها توطئه خرد و کلان، نمونه‌ای از اقدامات خصمانه‌ای است که بطور مستقیم یا غیر مستقیم از سوی دشمنان این مرز و بوم، بر علیه ایران اسلامی بکار گرفته شده‌است.

     گرچه تمامی این کینه‌ورزیها به یاری خدا و استقامت و حضور مستمر و هشیارانه امت اسلامی به ناکامی برای دشمنان تبدیل و باعث تقویت بیشتر اتحاد ملی و انسجام اسلامی و نیز شکوفایی استعدادها شده‌است، اما ظاهراً زخم ناشی از انقلاب شکوهمند اسلامی بر پیکر دشمن، آنچنان عمیق و اثرگذار بوده که عقل و فکر آنها را نیز ذایل ساخته‌است، بگونه‌ای که هر از گاهی با به رخ کشیدن تسلیحات پیشرفته نظامی و نشان دادن چنگ و دندان آغشته به خون هزاران بی‌گناه در سراسر جهان، سعی در بهره‌گیری از شگرد‌های روانی برای متزلزل نمودن عزم و اراده آهنین مردم این سرزمین می‌نمایند، غافل از اینکه موقعیت جمهوری اسلامی در حال حاضر در بهترین وضعیت خود قرار داشته و همانگونه که حضرت امام(ره) سالها پیش فرمودند: «مسلمانان از هیاهو و طبلهای تو خالی تبلیغات ظالمانه نهراسند، بلکه باید در برابر آن با هوشیاری کامل توطئه آنها را خنثی کنند» هیچ کشوری، حتی آمریکا قادر نخواهد بود تمامیت ارضی و یا سایر منافع ایران اسلامی را مورد تهدید قرار دهد، زیرا:

۱-   با گذشت بیش از ۳۰ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی و اثبات کارآمدی نظام، اینک کشور ایران با یاری خدا و کمک مردم همیشه در صحنه، از امنیت، ثبات و اقتدار لازم در ابعاد مختلف داخلی و خارجی برخوردار است.

۲-   انسجام و وفاق ملی در بین ارکان نظام مستحکم‌تر از هر زمان دیگری بوده و تمام قوا با هوشیاری کامل و اقتدار و صلابت تمام، حول محور ولایت و در راستای دفاع از منافع و آرمانهای کشور آماده مقابله با هرگونه تهدید هستند.

۳-   دیپلماسی منطقی و مقتدرانه نظام و حضور موثر مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی و ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی های دشمنان، و همچنین وحدت و همدلی متقابل بین ملت و دولت نیز یکبار دیگر پس از جنگ تحمیلی به اوج خود رسیده و تجربه ثابت کرده‌است که بروز هرگونه تهدید جدید به استحکام آن، غنای بیشتری خواهد بخشید.

۴-   حمایت قاطع غیرمتعهدها و سایر کشورهای دنیا و بویژه‌ کشورهای اسلامی از حق مشروع ایران و ایستادگی در برابر خواست نامشروع آمریکا و تاکید جهان بر حل مسائل از طریق تعاملات سازنده و عدم موفقیت آمریکا در کسب توافقات بین‌المللی حتی در حد کشورهای متحد اروپایی نیز، موقعیت شکننده‌ای را برای آمریکا ایجاد کرده‌است.

۵-   ایستادگی نامعقول و غیرمنطقی آمریکا در برابر دیدگاه مخالف اکثریت قاطع کشورهای دنیا و سازمانهای بین‌المللی و تلاش و اصرار برای تحمیل خواسته های غیر قانونی و نا مشروع خود،  اینک بیش از هر زمان دیگری این کشور را در معرض خطر انزوای سیاسی قرار داده ‌است. زیرا جنگ عراق و افغانستان، آمریکا را در چنان گردابی گرفتار نموده که علاوه  بر افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی، تشدید تقابل افکار عمومی مردم جهان و حتی مردم خودش را با رویکرد نظامی دولتمردان این کشور درپی داشته است.

۶-   آمریکایی ها دریافته‌اند که با توجه به هزینه‌های فراوان مادی و غیر مادی دو جنگ فعلی راه انداختن جنگ سوم مقرون به صرفه نبوده وحتی با فراخوان و خروج تمام امکانات از این دو کشور قادر نخواهند بود که جنگ جدید دیگری را به راه بیندازند، چرا که تداوم مقاومتهای عمومی مردم کشورهای تحت اشغال ثابت نموده که نه تنها نمی تواند از طریق استفاده از اهرمهای نظامی به اهداف اصلی خود در منطقه دست پیدا کند، بلکه بروز درگیری جدید و توسعه اشغالگری، منافع فعلی آنها را نیز در معرض خطر قرار خواهد داد.

۷-   آمریکاییها می دانند که اگرچه ممکن است بتوانند از طریق عملیات نظامی برخی از تاسیسات ایران را تخریب کنند، اما اولاً قطعا اقدام آنها بی پاسخ نخواهد ماند و ثانیاً با عملیات نظامی و بمباران مراکز صنعتی و تولیدی هرگز نخواهند توانست دانش هسته ای یا سایر علوم کسب شده توسط دانشمندان ایرانی را از آنان سلب نمایند و لذا عملیات نظامی تنها تلاشی بیهوده و از روی استیصال و ناتوانی آمریکا در برابر دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف تلقی خواهد شد.

۸-   نیاز حیاتی بسیاری از کشور‌های بزرگ جهان مانند؛ چین و ژاپن و حتی اروپا به نفت و گاز منطقه و تقابل آنان با آمریکا برای جلوگیری از بروز هرگونه تهدیدی که باعث قطع جریان انرژی شود، مانع از آن ‌است که آمریکا بتواند بیش از این منافع اقتصادی این کشورها را در معرض خطر قرار دهد، بویژه‌ آنکه چنین اقداماتی می‌تواند فعالترین بازارهای کالاهای خارجی در منطقه را تا مدتها از کف آنان خارج سازد.

۹-   مطمئناً پیامدهای و خطرات بالقوه هرگونه جنگ افروزی در منطقه، چیزی نیست که آتش آن فقط دامن ایران اسلامی را بسوزاند، بلکه این جنگ افروزی احتمالی می‌تواند تمام کشورهای منطقه و حتی فرا منطقه‌ای اعم از دوست و دشمن آمریکا را بطور مستقیم یا غیر مستقیم در آتش قهر خود بسوزاند و این چیزی نیست که این کشورها و یا حتی آمریکا و هم‌پیمانانش طالب آن باشند.

۱۰- کشورهای منطقه نیز می‌دانند که در هر حال حضور امریکا در منطقه موقتی است و دیر یا زود باید منطقه را ترک کند و لذا عقل سلیم نمی‌پذیرد که همسایگان دور و نزدیک جمهوری اسلامی ایران که دارای منافع و خصوصیات مشترک فراوان هستند، دوستی دائمی با همسایه همیشگی و حامی خود را، بر دوستی موقت با دشمنان اسلام و عواقب پیامدهای احتمالی آن ترجیح دهند.

۱۱-  ترس آمریکا و غرب در برابر واکنش غیر منتظره و غیر قابل تصور صدها هزار و بلکه میلیونها نفرطرفدار و هوادار مسلمان و غیر مسلمان انقلاب اسلامی در سراسر جهان که می‌توانند با صدور یک فتوا، به انحاء مختلف منافع آنان را در هر کجای دنیا، حتی در قلب آمریکا در معرض خطر جدی قرار دهند و عمق خساراتی که ممکن است به آنان تحمیل شود نیز، قدرت هرگونه رویارویی مستقیم را از دشمن سلب نموده‌است.

۱۲-  حضور میلیون‌ها بسیجی آموزش‌دیده و مسلح در اقصی نقاط کشور نیز به مثابه مینهای پر قدرت و آماده انفجاری است که رهایی از آن برای هیچ متجاوزی امکان‌پذیر نیست.

۱۳-  توان بازدارندگی و تجهیزات و سیستم دفاعی قدرتمند و ناشناخته جمهوری اسلامی که تنها گوشه‌ای از آن در مانورهای اخیر به نمایش گذاشته شد نیز، آمریکا را در برابر خطرات ناشناخته فراوانی قرار داده‌است کـه می تواند پرستیژ دروغین آمریکا را بیش از پیش در معرض انحطاط و نابودی قرار دهد.

۱۴- حمایتهای بی دریغ آمریکا از اقدامات ضد بشری رژیم اشغالگر قدس و بر ملاشدن رفتارها غیر انسانی و مغایر قانون آمریکاییها در اقصی نقاط دنیا و توطئه غرب در ایجاد ناامنی در مناطق مختلف جهان از جمله کشور ایران نیز، ظاهر حق به جانب غربیها  و بویژه آمریکا  برای اثبات ادعای دفاع از حقوق بشر و مقابله با تروریسم را بیش از پیش متزلزل ساخته است.

۱۵-  در حالیکه آمریکاییها بدون استفاده از تسلیحات کشتار جمعی و ضد بشری خود نمی توانند در برابر قدرت برتر و عزم و اراده ملت بزرگی مانند ایران، حرفی برای گفتن داشته باشند، در عین حال استفاده مـــــجدد از سلاح‌هـــای کشتار جمعی از سوی آمریکا در یک جنگ احتمالی نیز می‌تواند، آخرین میخ بر تابــوت وجه بین المللی یانکیها باشد و موقعیت این کشور را در نزد افکار عمومی جهان بعنوان یک مدعی مخالف اینگونه تسلیحات، به شدت در معرض خطر جدی قرار داده و کذب بودن ژست بشر دوستانه آنها را آشکار سازد و لذا کاربرد  این شیوه نیز چیزی نیست که به نفع آنها باشد و این نکته همانگونه که جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده، بیانگر روی دیگر سکه مبنی بر ناکارآمدی اینگونه سلاحها در عصر جدید است  .

۱۶-  فریب افکار عمومی مردم بویژه مردم آمریکا مبنی بر وجود سلاحهای کشتار جمعی در عراق و توسل به دروغگویی برای موجه جلوه دادن حمله به به این کشور نیز از مردم و دولتمردان کشورهای جهان، نسبت به آمریکا سلب اعتماد نموده و مانع از آن شده تا یکبار دیگر مردم دنیا و حتی مردم آمریکا، پذیرای یک فریبکاری دیگر باشند، زیرا خود می دانند که طرح این موضوعات، اتهامات کذبی است که برای تسلط بر منطقه و اعمال فشار بیشتر بر این کشورها و بخصوص ایران اسلامی، توسط خود آنها ساخته و پرداخته شده است .

۱۷-  تلفات انسانی و خسارتهای مادی فراوان ناشی از جنگ عراق و افغانستان، آمریکا و هم‌پیمانانش را بشدت در برابر فشار افکار عمومی مالیات دهندگان کشورها متبوع خود قرار داده و بخصوص در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، انجام یک ریسک جدید که ممکن است، چندین برابر خسارات دو جنگ قبل را به دنبال داشته باشد، مطلوب سردمداران دولت آمریکا نخواهد بود.

۱۸-  قطع صدور انرژی از منطقه و افزایش غیر قابل انتظار قیمت نفت و گاز و تأثیرات مخربی که این موضوع می‌تواند بر سایر صنایع در کشورهای مختلف جهان بر جای بگذارد، نیز باعث شده تا صاحبنظران و اندیشمندان جهان پیوسته آمریکا را از اقدام نظامی برحذر دارند.

۱۹-  بروز هرگونه جنگ و حتی حضور غیر متعارف نظامی در منطقه می‌تواند تنشهای محدود موجود در خاور میانه را تشدید و تمام سرمایه‌گذاریهای و منافع شرکتهای بزرگ و کوچک اروپایی و بخصوص آمریکایی و حتی سایر کشورهای جهان در ایران و دیگر کشورهای همسایه را بشدت در معرض خطر قرار دهد و این چیزی نیست که صاحبان سرمایه و حتی دولتمردان کشورهای ذینفع، به آسانی پذیرای آن باشند. بویژه اینکه آثار بروز هرگونه بحران در این بخش از جهان که به تنهایی تامین بیش از ۴۵%  از انرژی مورد نیاز دنیا را بر عهده دارد، می‌تواند تا سالها تداوم داشته و منجر به رکود مبادلات تجاری در سطح جهان گردیده  و بویژه ورشکستگی کامل شرکتهای حاضر در منطقه را به همراه داشته باشد.

۲۰- تقویت و توسعه حضور آمریکا بعنوان اصلی ترین رقیب روسیه در این بخش از کره خاکی و تسلط بر کشورهای مختلف منطقه وتکمیل حلقه محاصره مرزهای روسیه که هم اکنون تقریبا تمام همسایگان آن را شامل می شود، نیز تهدیدی جدی برای روسیه به شمار رفته و منافع نظام حاکم برآن را بطور جدی در معرض خطر قرار خواهد داد و لذا یکی از نگرانیهای آمریکاییها، نوع ونحوه عکس العمل روسیه با این سلطه طلبی می باشد .

۲۱-  نزدیک شدن به پایان حکومت بوش و آغاز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و درگیر شدن احزاب حاکم در مبارزات مذکور با آگاهی از آثار مخرب هرگونه آتش افروزی جدید، بر افکار عمومی و آراء مردم آمریکا در نتایج این انتخابات، چالش دیگری است که امکان تصمیم گیری را  از دولتمردان فعلی آمریکا سلب نموده است و هریک از دو حزب حاکم را بر آن ساخته تا با ادعای پرهیز از تهاجمی جدید، از این اهرم در جهت تحقق اهداف خود بگونه ای متفاوت استفاده نمایند.

۲۲-  وسعت و موقعیت ژئو پلوتیکی ایران و در اختیار داشتن نقاط کلیدی و استرتژیکی مانند؛ تنگه هرمز و همچنین ایجاد هرگونه خلل در قابلیت و موقعیت ترانزیتی ایران بعنوان پل ارتباطی سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا نیز مغایر منافع غرب بوده و مانع از آن است که کشوری به راحتی خاک آنرا مورد تجاوز قرار دهد زیرا از یکسو ایجاد بحران در این نقطه از جهان باعث کندی روند تعاملات تجاری در منطقه و بلکه جهان خواهد شد و از سوی دیگر در صورت نفوذ احتمالی، پوشش دادن همه نقاط کشور مستلزم بکارگیری نیروی فراوانی است که هرگز برای متجاوزین بخصوص دشمنانی که بدون پشتوانه مردمی از آن سوی دنیا نگاه نامحرم و هرزه خود را به این کشور دوخته‌اند، مقدور نخواهد بود.

۲۳-  عدم شناخت کافی دشمنان از اوضاع ایران در ابعاد مختلف و غیر منتظره بودن واکنش مردم و نیروهای دفاعی کشور در برابر هرگونه تهدید  احتمالی از سوی بیگانگان نیز، تردیدهای فراوانی را برای دشمنان ایجاد کرده‌است.

۲۴-  حقانیت اثبات شده جمهوری اسلامی ایران در جهان و همچنین گفتار، رفتار و عملکرد صلح طلبانه مسئولین جمهوری اسلامی نیز، موضوعی نیست که مردم بیدار و هوشیار جهان، پاسخ نظامی به آن را پذیرا باشند و این نکته نیز می‌تواند آمریکا را با چالشهای جدی مواجه سازد.

۲۵-  تجارب هشت سال دفاع پیروزمندانه در برابر یک تهاجم و حمایت همه جانبه عمومی از سوی دشمنان قسم خورده اسلام نیز موقعیت استراتژیکی برتری را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده که دستیابی به آموزه‌های موفق و ارزشمند آن، در هیچ دانشگاهی قابل دستیابی نیست و این نیز نکته‌ای است که برای غرب غیر قابل اغماض است.

۲۶-  آگاهی دشمنان از روحیه شهادت طلبانه مردم مومن و خدا جوی ایران اسلامی و اخذ نتیجه معکوس و کسب تجربه ناموفق آنان برای ایجاد تزلزل در همسویی و اتحاد قوی و ناگسستنی مردم در مواجهه با خطرات نیز، از دیگر عوامل مهم بازدارنده برای حمله به ایران محسوب می شود .

      در پایان، ذکر این نکته ضروریست که؛ آنچه پیروزی مردم مسلمان ایران را در هر شرایطی تضمین می‌نماید، ایمان به خدا، اراده پولادین و پایه‌های قوی اعتقادی و دینی است که غرب و ارتشهای غربی از مزایای آن بی‌بهره‌ و از قدرت آن بی‌خبرند، مزیتی که سالها مقاومت و پایداری مستمر و سرسختانه و با دستان خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح و مورد حمایت سلطه گران را، برای مردم ما ممکن ساخت و این نکته انکار ناپذیری است که در صورت لزوم بار دیگر کارآمدی خود و بیهوده و باطل بودن خیال و فکر شیطانی دشمنان را ثابت خواهد نمود.

          و کلام آخر اینکه در سایه رهبریهای داهیانه و رهنمودهای راهگشای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مردم این مرز بوم هرگز پیام بنیانگذار انقلاب اسلامی را که فرمود: «من به تمام جهانیان با قاطعیت اعلام می کنـم که اگـرجهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند ، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمـام آنان ازپای نخواهیم نشست ،یا همه آزاد می شویم و یا  به آزادی بزرگتر که شهادت است می‌رسیم» فراموش نخواهند کرد و همواره آماده اند تا در صورت مواجهه با هرگونه تعدی و  تجاوز، سخت ترین شرایط و خفت بار ترین وضعیت را برای متجاوزین به نظام مقدس جهموری اسلامی ایران ایجاد نمایند .

                                                                                                               احمد رضا هدایتی

                                                                                                                  ۲۰/۵/۸۷

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *