فقط دشمنان اسلام از این اقدامات منتفع می‌شوند

     ملت مسلمان ایران و ترکیه ملت‌های بزرگی هستند که روابط خوب و مشترکات قومی و مذهبی و فرهنگی فراوانی دارند، اما متأسفانه رئیس جمهور رؤیاپرداز این کشور با انجام برخی اقدامات کوته‌بینانه در حال تخریب پیوندهای برادرانه بین مردم این د.و کشور است.

     با این که کشور ترکیه تقریبأ همزمان با روی کار آمدن پهلوی اول تأسیس شده و عمر چندانی ندارد، اما رئیس جمهور کنونی آن یعنی اردوغان از همان ابتدا که روی کار آمد، با انجام برخی اقدامات از جمله تغییر در قانون اساسی این کشور (برای حکومت مادام العمر خودش بر مردم ترکیه)، رفتارهای دیکتاتورمأبانه و جاه‌طلبانه‌ای را از خود بروز داده است.

     از یک سو خود را رهبر (خودخوانده) کشورهای اسلامی می‌داند و داعیه احیاء دولت افراط‌گرا و جنگ طلب عثمانی را در سر می‌پروراند.

     از سوی دیگر در جنگ عراق و سوریه با تروریست‌ها، به اَشکال مختلف از تروریست‌های داعشی حمایت کرد و حتی بخش‌هایی از خاک این دو کشور را به بهانه های واهی اشغال و در حق مردم این کشورها مرتکب جنایت شد.

     در عین حال با این که به ظاهر خود را حامی مردم مظلوم فلسطین معرفی می کند، اما در پس پرده و هم اکنون آشکارا با رژیم جنایتکار کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی هم دست و هم داستان شده است.

     با این که ایران از کودتای قطعی نجاتش داد و الان هم بخش قابل توجهی از اقتصاد ورشکسته‌اش به برکت صادرات انواع کالا به ایران و تردد و حضور برخی از ایرانیان خوش‌گذران به این کشور روی پا باقی مانده، اما با کمال وقاحت چندین بار خوآب‌های پلیدش در مورد ایران عزیز را بروز داده و از خیالات خام و واهی خودش سخن رانده است.

     در واقع حتی نقش بازرگانان و سایر ایرانیانی که با اشکال مختلف، سرمایه‌های کشورمان را تقدیم دولت ترکیه می‌کنند، را نیز فراموش کرده و به اصطلاح نان را خوره و نمکدان را می‌شکند.

     و حالا نیز با تحریک همان صهیونیستهای کثیف و جنایتکار و حمایت کشورهایی مانند آمریکا و عربستان و همراهی علی‌اُف مفلوک، رسمأ و علنأ در مورد تغییر نقشه منطقه و حتی در مورد خاک ایران قدرتمند، یاوه‌گویی و گنده‌گویی‌هایی می‌کند که در قد قواره او نیست.

     آنها بد.ون توجه به امکان قربانی شدن هزاران نفر از مردم مسلمان و برادر دو کشور بر سر مطامع جاه‌طلبانه خود، چنان سخن می‌گویند که گویا از حکومت و جان خودشان سیر شده‌اند و جان هموطنانشان نیز برای آنها اهمیت ندارد .

     ظاهرأ اینها یادشان رفته که ایران اسلامی در جریان جنگ تحمیلی هشت سال تمام مقتدرانه در برابر تمام دنیا ایستاد و خام‌اندیشان نتوانستند حتی یک وجب از خاک این کشور را تجزیه کنند.

     در هر حال تکلیف و عاقبت آنها که در یک جنگ احتمالی روشن است، اما شایسته است هموطنانی که به هر شکل با این کشور مراوده دارند، اگر فقط یک جو غیرت دینی و حتی آریایی دارند، در اسرع. وقت ضمن خارج ساختن سرمایه‌های خود از ترکیه، تا زمانی که این دولت در ترکیه حاکم است، مراودات خود را با آنها قطع و سایر هموطنان نیز خرید کالاهای ترکیه ای را تحریم نمایم.

     بدیهی است ‌که؛ در صورت روشن شدن مجدد شعله هر نوع جنگی در منطقه، متضرر اصلی در گام نخست، حکومت‌های متزلزل حامی این جریان در منطقه و همچنین مردم مسلمان این کشورها و حتی دولت و ملت ارمنستان هستند که ممکن است با وعده‌های پوچ، فریب کشورهای طراح و حامی این ماجرا را خورده و خواسته یا نواخواسته وارد این بازی خطرناک شوند و متقابلاً بیشترین نفع هم عاید دشمنان اسلام و در واقع دشمنان بشریت، یعنی صهیونیستها و غربی‌ها خواهد شد.

شاحمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۷/۷/۱۴۰۰

 

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *