چند راه کار برای کاهش خطر سرقت از منازل:

۱، حتی المقدور اشیاء گرانبهای خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارید.
۲، چنانچه ترجیح می دهید، اشیاء و اسناد را شخصا نگهداری کنید، از گاوصندوق مطمئن و ضدسرقت استفاده نمایید.
۳، دوربین مداربسته و دزدگیر نصب کنید.
۴، اگر طلاجات و زیور آلات در خانه نگهداری می کنید، همه آنها را در یکجا قرار ندهید، بلکه در نقاط مختلف خانه پنهان کنید.
۵، پیچیدن ورق سربی یا آلومینیومی (فویل) دور طلاجات می تواند باعث ایجاد اختلال در دستگاه طلایاب شود، پس حتماً طلاجات را برای نگهداری در فویل بپیچید.
۶، اگر میهمانی یا مسافرت می روید، حتما یک چراغ در خانه روشن بگذارید، برخی دزدها اول شب خانه های خاموش را شناسایی و بعداً اقدام می کنند.
۷، هنگام مسافرت یا زمانی که میهمانی می روید دکمه اف اف را خاموش کنید، چون اگر زنگ بخورد و جوابی شنیده نشود، مشخص می شود کسی در خانه نیست، اما اگر زنگ نخورد، ممکن است این تردید را در سارق ایجاد کند که اف اف شما خراب است.
۸، روی درب ورودی واحد خود درب نرده ای یا حداقل درب کرکره ای نصب کنید و از قفلهای مطمئن استفاده نمایید.
۹، در هنگام مسافرت یا رفتن به میهمانی، حتما تمام درهای داخل خانه (اتاقها و…) را قفل نمایید.
۱۰، اگر برای مدت زیادی قصد خروج از خانه را دارید، حتما با روش‌های ابتکاری کاری کنید که ورود غیرمجاز به منزل شما توام با سر و صدا باشد و موضوع را حداقل به اطلاع یکی از همسایگان مطمئن خود برسانید.
۱۱،وسایل مسافرت را بدون جلب توجه و در پارکینگ خانه داخل خودرو بگذارید و به شکل معمول از خانه خارج شوید.
۱۲، بهتر است همه اعضای خانواده با هم از خانه خارج نشوند، بلکه تعدادی از اعضای خانواده چند دقیقه زودتر از خانه خارج و کمی دورتر با هم همراه شوند.
۱۳، هنگام خروج بدون جلب توجه، اطراف خانه را کنترل کنید تا از عدم حضور خودرو، موتورسوار و یا افراد مشکوک در اطراف خانه خود مطمئن شوید.
۱۴، قبلا از زیورآلات و سایر لوازم خانه به خصوص اشیائی مانند فرشهای قیمتی عکس بگیرید و در جای مطمئن نگهداری کنید تا در صورت سرقت بتوانید مشخصات آنها را در اختیار پلیس بگذارید.
۱۵، لوازم و وسایل خود را به شکل مخفی علامت گذاری نمایید تا در صورت کشف اموال مسروقه، راحت‌تر بتوانید آنها را شناسایی کنید.
توضیح؛ در مورد برخی از سارقین ممکن است هیچ کدام از این موارد، مانع جدی محسوب نشود، اما قطعا دفع آنها توسط سارق می تواند زمان‌بر و همراه با سر و صدا باشد و فرصتی ایجاد کند که یا شما به منزل برگردید یا همسایه ها متوجه موضوع شوند و به پلیس اطلاع دهند.

سایت ره توشه
rahtooshe.com

۱/۷/۱۴۰۱

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *