پیشنهاد به رئیس محترم سازمان میراث فرهنگی در مورد ساخت شهرموزه و روستاهای گردشگری

رئیس محترم سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

     با سلام و احترام؛ ضمن ارسال پیشنهادات مورد نظر در مورد چگونگی حراست و حفاظت از اشیاء موجود در موزه‌ها در حوادث غیر مترقبه طبیعی و غیرطبیعی و ضرورت ساخت شهرموزه متمرکز با امکان استقرار غرفه‌های صنایع دستی در اطراف آن، تحت عنوان «نقش سازمان میراث فرنگی در حفظ هویت فرهنگی کشور» به استحضار می‌رساند، در سنوات گذشته نیز پیشنهاداتی برای سازمان ارسال شده است که هم اکنون پیشنهادات مذکور همراه با پایگاه گردشگری بر روی سایت ره توشه rahtooshe.com قرار گرفته است.

     همچنین از آنجا که بیشتر توریست‌های خارجی و بسیاری از گردشگران داخلی از حضور و اقامت چندروزه در اماکن قدیمی و بکر به‌خصوص در مناطق روستایی استقبال می‌کنند، لذا پیشنهاد می‌شود با ساخت یا اختصاص چند روستای واجد شرایط به این موضوع(گردشگری) در مناطق مختلف کشور و تجهیز آن به تمام امکانات قدیمی مانند؛ انواع چراغ‌های روشنایی نفتی، تنور یا نانوایی خانگی سنتی، تلمبه دستی یا چرخ چاه آب، حلاجی، چرخ تعافی لبوفروشی، امانات تهیه غذاهای سنتی محلی و سایر اقلام مشابه، ضمن کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان رشته گردشگری، شرایط برای جذب توریست بیشتر فراهم گردد.

     بدیهی است که احداث هتل‌های چند ستاره برای توسعه گردشگری ضروری است، اما قطعاً اقامتگاه‌های قدیمی یا حداقل هتل‌های جدیدِ کاملاً منطبق با سبک معماری ایرانی اسلامی و همچنین مناطق بکر روستایی و تاریخی یا مواردی مانند؛ قنوات یا چادر عشایر و یا اقامتگاه‌های کویری و یا نقاط طبیعی مشابه؛ کوه‌های مریخی در هرمزگان، برای خارجی‌ها جذابیت بیشتری دارد.

     همانگونه که مستحضرید؛ اصولاً هدف گردشگر خارجی دیدن این‌گونه موارد است، چرا که هتل‌های مدرن و حتی اماکنی مانند؛ برج میلاد در سایر کشورها نیز در اَشکال مختلف آن وجود دارد. و لذا اماکن جدید بیشتر برای گردشگر داخلی می‌تواند جذابیت داشته باشد.

با آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۹۲/۱۵/۷

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *