مقابله با مفاسد، نیازمند حمایت عمومی و هوشیاری مردم و مسئولین است (مرتبط با قوه قضائیه)

     خبرها حاکی از آن است که به زودی تعدادی از مفسدین اقتصادی و ایضاً تروریست‌های دستگیر شده، در ملاء عام به چوبه دار سپرده خواهند شد و لذا از هم‌اکنون می‌توان انتشار انواع مطالب ضد و نقیض در این زمینه را در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای پیش‌بینی نمود.

     قطعاً برخی از خبرها در تأیید و برخی خبرها در اعلام انزجار و حتی مظلوم‌نمایی و به اصطلاح ریختن اشک تمساح برای محکومین و متهم ساختن قوه قضائیه و نظام اسلامی صورت خواهد گرفت، از این رو لازم است ملت شریف و فهیم ایران اسلامی، همچون گذشته با هوشیاری در این زمینه، برای پاسخگویی به رفتار منافقانه و شبهه‌افکنی‌های احتمالی دشمنان آمادگی داشته باشند.

     تجارب اقدامات مشابه در برخورد قضایی با برخی از قاچاقچیان مواد مخدر در سنوات گذشته نیز نشان می‌دهد در چنین مواقعی دشمن با خبرسازی‌های کذب و هدفمندی که صرفاً با هدف ضربه زدن به پیکر نظام اسلامی انجام می‌گیرد، تلاش می‌کند تا ذهن و فکر مخاطب را مخدوش و مغشوش نموده و اعتماد عمومی نسبت به قوه قضائیه و سیستم امنیتی و اطلاعاتی را از آنها سلب نماید.

     به‌عنوان مثال؛ شنیدن یا خواندن خبرهایی مانند این‌که؛ این افراد نقش اصلی را برعهده نداشته‌اند و خود عامل دست دیگران بوده‌اند و یا متهم نمودن نظام اسلامی به تبانی برای حذف کسانی که در ردیف مخالفین سیاسی قرار داشته‌اند، دور از انتظار نیست.

     اگر چه مجازات متهمین در ملاءعام معمولاً با هدف عبرت‌آموزی و بازدارندگی سایرین اجرا می‌شود، اما بدیهی است که چنانچه برای جلوگیری از تصویربرداری تدبیری اتخاذ نشده باشد، بلافاصله و بلکه همزمان با مجازات متهمین، شاهد انبوه گزارش‌های خبری و تصاویر مبهم، همراه با تفاسیر و پینوشت‌های مغرضانه ارسالی از سوی نیروهای سایبری دشمن در فضای مجازی و رسانه‌های معاند نیز خواهیم بود.

     این گزارشات و تصاویر، احتمالاً همراه با ترکیبی از تصاویر مربوط و نامربوط آرشیوی از نقاط مختلف دنیا و تفاسیری ساختگی و تحریف شده و در جهت سیاه‌نمایی وضعیت حقوق بشر ایران، در رسانه‌های معاند به‌ نمایش گذاشته خواهد شد، لذا نه‌تنها مردم، بلکه مسئولین محترم نیز باید این نکات را مورد توجه قرار دهند.

     بی‌شک یکی از اقدامات امیدبخش و اعتمادساز برای افکار عمومی، پخش اعترافات این افراد در رسانه ملی است، همچنین وضع قوانین پیشگیرانه برای جلوگیری از سوءاستفاده مغرضانه از تصاویر اجرای عدالت و نیز اطلاع‌رسانی کامل و دقیق به‌منظور ممانعت از پخش شایعات نیز می‌تواند، تا حد زیادی از وارونه جلوه دادن نتایج کار توسط رسانه‌های ببیگانه جلوگیری نماید.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۴/۷/۹۷

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *