ضرورت نهادسازی بین‌المللی برای جهان اسلام

     از آنجا که برای عناد و کینه کفار و سایر دشمنان اسلام پایانی متصور نیست و شیاطین همواره با هر ابزار و روشی (مثل استفاده از اهرم نهادهایی که در سطح بین‌المللی تحت نفوذ خود دارند)، مترصد ضربه زدن به مسلمین و کشورهای جهان اسلام هستند، لذا شایسته است موضوع نهادسازی بین‌المللی ویژه جهان اسلام با جدیت در دستور کار مسئولین در تمامی کشورهای اسلامی به‌ویژه مسئولین جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت قرار گیرد.

     با توجه به این که نهادهای بین‌المللی مذکور از جمله؛ سازمان ملل، دادگاه لاهه و سازمان حقوق بشر و سایر نهادهای بین‌المللی تقریباً به‌طور کامل تحت سلطه نظام سرمایه‌داری قرار دارند، لذا ایجاد سازمان‌های بین‌المللی اسلامی حائز اهمیت فراوان است.

     به خصوص در مورد موضوعات مورداشاره مانند؛ دادگاه جهان اسلام (مسلمان نباید برای حل مسائل حقوقی خود به کفار مراجعه کنند)، سازمان حقوق بشر اسلامی، سازمان حقوق زنان و کودکان اسلامی، خبرگزاری مشترک جهان اسلام و حتی سازمان محیط زیست جهان اسلام، سازمان‌های علمی و تحقیقاتی، سازمان همکاری‌های دفاعی و امثال آن، باید نهادسازی بین‌المللی با سرعت و جدیت بیشتری در دستورکار قرار گیرد.

     همچنین با توجه به این‌که ان‌شاءالله آزادی فلسطین اشغالی دیر یا زود محقق خواهد شد، لذا جبهه مقاومت و به‌خصوص حماس فلسطین و انصارالله یمن باید با سناریوسازی‌های ذهنی دقیق، عمیق، علمی و عملی برای اداره حکومت بعد از آزادی، از هم اکنون برنامه داشته باشند و کادرسازی کنند.

     به خصوص در مورد مسائلی مانند چگونگی اداره نیروگاه هسته‌ای، زرادخانه‌های هسته‌ای و یا انهدام و خنثی‌سازی آنها، نحوه اداره مراکز نظامی و تسلیحاتی، نحوه برخورد و نگهداری اسرا، روش جلوگیری از فرار جنایتکاران و محاکمه آنها، نحوه تأمین مایحتاج عمومی، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و نیز چگونگی تأمین بودجه سالانه موردنیاز کشور و سایر موضوعات مشابه تدابیر لازم را اتخاذ و برنامه‌های لازم را تهیه نمایند.

     توضیح؛

     ۱- علاقه‌مندان در صورت تمایل می‌توانند، یادداشت‌های قبلی مرتبط با موضوع نهادسازی بین‌المللی را با جستجوی عبارت «سازمان ملل» در همین سایت (سایت ره‌توشه)، ملاحظه و مطالعه نمایند.

     ۲- این پیشنهاد به شکل اجمالی در تاریخ ۲۰/۱۰/۱۴۰۱ برای برخی از مسئولین محترمِ ذیربط با موضوع ارسال شده است.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۱/۳/۱۴۰۲

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. سیف گفت:

    سلام علیکم به موضوع مهمی اشاره کردین اما باید افق کار را به موضوع ظهور و نهادسازی برای تسریع در فرج آقا امام زمان عج باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *