مقصد بعدی داعش کجاست!؟

     اگرچه پایه‌های حکومت خودخوانده داعش رسماً فرو ریخت، اما همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) در پاسخ به نامه سردار سلیمانی، فرمانده فاتح سپاه اسلام فرمودند؛ متأسفانه اندیشه و تفکر متحجرانه و خوی وحشیگری داعش و حامیان و پدیدآورندگان داعش همچنان باقی است و به راحتی قابل حذف نیست.

     بنابراین، حال این سؤال مطرح است که هدف بعدی نظام استکبار و مقصد بعدی تفاله‌های داعش از جمله چهار هزار داعشی که تحت حمایت آمریکا و به‌همراه خانواده‌هایشان از معرکه گریختند کدام کشور اسلامی است؟ و در آینده تحت چه عنوانی و با چه بهانه‌ای دنیا را به خاک و خون خواهند کشید؟

    قطعاً پاسخ این سؤال به عوامل مختلفی بستگی دارد، طبیعتاً اگر علاوه بر اقدامات فعلی، فشار بر ایران و جبهه مقاومت از طریق تروریسم همچنان در دستورکار نظام سلطه قرار داشته باشد، مقصد بعدی آنها چندان دور نخواهد بود و این احتمال وجود دارد که در سایه ضعف قدرت نظامی دولت افغانستان برای کنترل آشوب‌هایی که عمدتاً منشأ خارجی دارد، به اسلاف خود در این کشور پیوسته و به احیاء ساختار و سازمان خود مبادرت نمایند.

     این امکان نیز وجود دارد که در کشورهایی مانند؛ پاکستان، عربستان، اردن، تونس و یا حتی ترکیه، بیتوته نموده و با حمایت اربابان و حامیان خود، برای ایفای نقش در سناریوی دیگری که احتمالا در آیندهً برایشان تعریف خواهند کرد، اقدام به بازسازی خویش نموده و در قالب و قامتی جدید ظهور نمایند.

    اگر هدف بعدی آنها به دست آوردن زمین برای احیاء مجدد ساختار حکومتی باشد، ممکن است همان افغانستان یا کشورهایی مانند؛ یمن یا یکی از کشورهای مستعد در آفریقا مثل لیبی به عنوان گزینه بعدی آنها تعیین شود و چنانچه نابودی زیرساخت‌ها و منافع و منابع یک کشور اسلامی دیگر مدنظر غرب وآمریکا باشد، هر کشور دیگری حتی مصر، اردن، ترکیه و یا پاکستان نیز از خطر حضور تفکر داعش در امان نخواهند بود.

     البته با توجه به این‌که تجربه چندسال گذشته ثابت نموده که این سگ هار ممکن است صاحبان و حامیان خود را نیز مورد حمله قرار دهد، لذا در هر حالت و تا زمان مقتضی و مناسب، فعلاً این گروه خبیث در هر کجا که مستقر شود، تحت کنترل بیشتری قرار خواهند گرفت و امکان انسجام یکپارچه و رسمی از عناصر آنها سلب خواهد شد، اما در عین‌حال داعش و سایر گروه‌های افراطی مدعی اسلامگرایی، ابزاری نیستند که سلطه‌گران به راحتی آنها را کنار بگذارند.

     این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که؛ اولاً استکبار از این طریق قادر خواهد بود تا با کمترین هزینه و با دست خود مسلمانان (اعم از؛ فریب‌خوردگان، متحجرین، افراط‌گرایان و نفوذی‌های شبه‌مسلمان)، دین اسلام و سرزمین و منافع و زیرساخت‌های آنها را مورد تعرض و تهاجم قرار داده و منابع آنها را به‌راحتی به یغما ببرد و ثانیاً با این کار چهره‌ای وارونه و مخدوش از سیمای رحمانی اسلام در افکار عمومی جهان به تصویر بکشد و زمینه بروز تردید و تشکیک در کارآمدی اهداف والای اسلام را تشدید نماید.

     از همین رو بیداری امت اسلامی و هوشیاری دائمی و مستمر جبهه مقاومت، می‌تواند نقش اساسی در خنثی نمودن توطئه بعدی دشمنان اسلام و جلوگیری از پیدایش مجدد چنین گروه‌هایی داشته باشد.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۳/۹/۹۶

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. شميراني گفت:

    سلام برادر عریر جالب بود کمی تفکر مردم را متقاعد می کند مشکلات ممتکن درست نمی شه از اتقلاب تا کنون این مشکلات فزونی یافته اما افراد خود فروخته و فاسد منکر هستن ؤیرا منافعشان در این بدبختی مردم هست متاسفم که شما را از این دست می بینم

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب شمیرانی سلام؛
      برادر عزیز، این درست نیست که انسان با خواندن یک مطلب، در باره افکار نویسنده قضاوت کند، هیچ کدام از ما که علم غیب نداریم.
      لطفا؛ سایر مقالات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی سایت را هم که عمدتاً انتقادی هستند ببینید و بعد قضاوت بفرمایید
      البته انسان با وجدان باید سیاه و سفید جامعه را با هم ببیند و گرفتار شبهه افکنی دشمنان نشود.
      موفق باشید – یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *