چند دعای سیاسی اجتماعی ویژه سال نو

     خداوندا؛ خودت فرمودی؛ «إِنَّ اللَّهَ لا یغَیرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یغَیرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ»، همانا خداوند حال قومی را تغییر نمی دهد تا آنکه آنان حال خود را تغییر دهند، پس خدایا در سال جدید با تمام وجود ندا سر می‌دهیم؛ «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ»، ای تغییر دهنده دلها و دیده‏‌ها، ای مدبر شب و روز، ای گرداننده سال و حالت‌ها، بگردان حال ما را به نیکوترین حال.

     خدایا؛ از تو می‌خواهم تا در این سال بهانه‌ها برای الگو شدن و الگو ساختن مبتنی بر اصول ارزش‌های اسلامی را از ما بگیری و به همه ما قدرتی عنایت فرمایی تا آغازگر همه خوبی‌ها باشیم، بدون این‌که رفتار غلط نااهلان بر ما تأثیر بگذارد.

     خدایا؛ در سال جدید، امید و اطمینان به عنایت و لطف و کرمت را بیش از پیش در قلب ما بارور بفرما و ما را در زمره متوکلین واقعی به خودت قرار بده و کمکمان کن تا با انگیزه‌ و امیدی مضاعف و پایان ناپذیر، وظایف شرعی و قانونی خودمان را به‌درستی انجام دهیم.

     خدایا؛ در سال جدید ما را از شر توطئه‌ها و گزند سخنان شک برانگیز و ناامیدکننده دشمنان این مرز و بوم در امان بدار و قدرتی عنایت بفرما تا دشمنان واقعی خودمان را بشناسیم و خیر و شر را به خوبی تشخیص دهیم و در مسیر رشد و تعالی همه‌جانبه گام برداریم.

     خدایا؛ در سال جدید به همه ما توفیق بده تا بیش از پیش غمخوار و پشتیبان یکدیگر باشیم و در همه امور انصاف را در حق هموطنانمان رعایت نماییم و با کم‌کاری و عملکرد ناصواب، در حق خود، خانوادهایمان و دیگران، مرتکب گناه و معصیت نشویم.

     خدایا؛ کمکمان کن تا در سال جدید به بهترین شکل ممکن به نقش و وظیفه خودمان در قبال هموطنان و رشد و پیشرفت کشورمان عمل نماییم و هیچ عامل بیرونی و درونی، مانع از تحق این خواسته نگردد.

     خدایا؛ در سال جدید به ما کمک کن تا در انتخاب‌هایمان، با انتخاب افراد اصلح کاری کنیم تا مسئولیت اداره امور کشور را افرادی انقلابی، ساده‌زیست، مسئولیت‌پذیر،خودباور، مصمم، عملگرا، متعهد، متدین و در عین‌حال متخصص و اهل علم و دانش، بر عهده بگیرند.

     خدایا؛ در سال جدید در همه امور بر بصیرت و علم ما بیفزا و سرانجام همه ما را با عاقبت بخیری و رضایتمندی خودت توأم بگردان و ما را در ردیف بندگان واقعی و خاص خودت قرار بده.

     خدایا؛ امسال را سال ظهور مهدی موعود (عج) قرار بده و در سایه قدوم مبارکش، مردم جهان را از عدالت، صلح و آرامش و آسایش برخوردار بگردان و توطئه دشمنان بشریت را به خودشان بازگردن.

     خدایا؛ به ما کمک کن تا نعمت‌های فراوانی که در این سرزمین و برای مردم ما به ودیعه گذاشته‌ای را بهتر بشناسیم و قدرشناس آنها باشیم و بتوانیم به بهترین شکل ممکن و در بهترین شرایط از داشته‌ها و ثروت‌های متنوع و متعددی که به ما ارازانی نموده‌ای بهره‌مند شویم.

     خدایا؛ سرانجام از تو می‌خواهم، سال جدید را برای همه دوستان و بستگان و هموطنانم و برای همه مسلمین و مستضعفین جهان، سالی توأم با امنیت، آرامش، سلامت و موفقیت قرار دهی و همواره همراه و پشتیبان آنها باشی تا از گزند دشمنان درونی و بیرونی در امان بمانند.

احمد رضا  هدایتی

سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مبارک باد

اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. محمود گفت:

    سلام- عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *