رفع مشکلات و کاهش تهدیدات با حضور مؤثر و حداکثری در انتخابات

     عوامل مختلفی در ایجاد و ثبات امنیت کشورها و همچنین ارتقاء سطح رفاه و آسایش مردم نقش دارند که مهمترین آنها عبارتند از؛ رهبری، مردم و حکومت که البته در کنار این سه عامل باید موضوعاتی مانند؛ قدرت علمی، قدرت اقتصادی، قدرت نظامی، قدرت سیاسی (به خصوص در امور فرامرزی) و همچنین جایگاه فرهنگی و اجتماعی نیز به عنوان زیرمجموعه و مکمل سه عامل فوق مورد توجه قرار گیرند.

     اگرچه جوامع بدون وجود رهبری و ساختار حکومتی نمی‌توانند، توفیق چندانی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود داشته باشند، اما در در هر حال بین سه عامل اصلی مورد اشاره، اصلی‌ترین و پررنگترین نقش بر عهده مردم است.

     در عین حال هرچه رابطه بین این سه عامل از غنا و استحکام بیشتری برخوردار باشد، طبیعتاً آن جامعه با تهدیدات (اعم از داخلی یا خارجی و حتی طبیعی) و مشکلات کمتری مواجه و نتایج و دستاوردهای بیشتر و بهتری را در مسیر رشد و پیشرفت خود کسب خواهد نمود.

     به عبارت دیگر دستیابی به بهترین شرایط و موقعیت علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی دفاعی در گرو همراهی و مشارکت نزدیک این سه عامل با یکدیگر قرار دارد و طبیعی است که در این زمینه، کمیت و کیفیت جمعیت و همچنین انتخاب و به‌کارگیری درست مدیران و مسئولین نقش اساسی دارد.

     پیوند و نقش‌آفرینی بین این سه عامل معمولاً به طرق مختلف نمود پیدا کرده و به نمایش گذاشته می‌شود که در مورد کشور خودمان، مشارکت مؤثر و حداکثری در انتخابات مختلف، یکی از مصادیق ملموس آن به شمار می‌رود.

     البته در این رابطه می‌توان به موارد دیگری نظیر؛ حضور پرشور مردم در مراسم و مناسبت‌های انقلابی مانند راهپیمایی‌ها و یا مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا و یا حضور مؤثر در طرح‌های محرومیت‌زدایی و همچنین امدادرسانی و مقابله با حوادث غیرمترقبه و دهها مورد مشابه دیگر نیز اشاره نمود.

     در واقع اگر ایران اسلامی توانسته است سالهای متمادی در یک منطقه پر التهاب و آشوب‌زده در امنیت کامل به سر ببرد، راز این موفقیت را باید در بصیرت و نیز همدلی و همراهی مردم با یکدیگر و همکاری متقابل آنها با حاکمیت جستجو نمود.

     رازی که استمرار آن همچنان مستلزم حضور پرشور و آگاهانه در صحنه‌های مختلف دفاع از آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله انتخابات مختلف است.

     حضور پرشور و شعوری که مثل همیشه می‌تواند متضمن حفظ امنیت کشور در ابعاد مختلف باشد و با انتخاب اصلح واقعی، نقش موثرتری در برهم زدن توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان علیه این سرزمین داشته باشد و زمینه بهبود شرایط را با سرعت بیشتری فراهم نماید.

     متقابلاً طبیعی است که هرگونه سستی و بی‌انگیزگی در این رابطه، نه تنها تأثیری در حل و رفع مشکلات نخواهد داشت، بلکه ناهنجاری‌ها را تشدید و ناامنی و تهدیدات ناشی از جنگ و آشوب و اغتشاشات احتمالی را افزایش خواهد داد.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۸/۲/۱۴۰۰

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *