مسرت بخش اما توأم با نگرانی

     شنیدن خبر موفقیت دانش‌آموزان تیم نجوم ایران مانند خبر موفقیت سایر نخبگان و مدال‌آوران این مرزوبوم خبر مسرت‌بخشی بود، اما متأسفانه جای نگرانی هم دارد.

     حتماً تعجب کردید، اما وقتی این خبر افتخارآمیز را شنیدم مانند همه هموطنان بسیار خوشحال شدم،  اما این خوشحالی توأم با این نگرانی بود که نکند بار دیگر مدال‌آوران کشورمان مورد ربایش سیستم تبلیغاتی بیگانگان قرار بگیرند.

     نکند زمان بگذرد و باردیگر شاهد خبر مهاجرت کسانی باشیم که در نظام اسلامی و با هزینه و امکانات این کشور رشد کردند، اما امکانات و تسهیلات و سایر وعده‌های دیگران آنها را جذب و راهی دیار غربت کرد.

     مدال‌آوران و نخبگان و دانشمندان کشورمان نباید فراموش کنند که کسب موفقیت‌هایشان را مدیون خون شهدای بزرگواری هستند که جانشان را فدا کردند تا ما بتوانیم با آرامش و امنیت، قله‌های افتخار و موفقیت را طی نماییم.

     رهایی از این معضل، هم نیازمند احساس دِین و خودباوری و تعقل بیشتر از سوی مدال‌آوران المپیادی و نخبگان کشورمان است و هم نیازمند حمایت مادی و معنوی همه مسئولان و دست‌اندرکاران در تمامی دستگاه‌ها اعم از دولتی و حتی غیردولتی که باید زمینه ماندگاری آنها در کشور را فراهم نمایند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۳۱/۵/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *